مهاجرت تحصیلی هند

رشته فارماکولوژی در هند

رشته فارماکولوژی در هند

رشته فارماکولوژی در هند یکی از رشته های پر طرفدار در زیر شاخه علوم پزشکی است که توسط دانشگاه های برتر و اساتید برجسته این کشور تدریس می شود. این کشور، کشوری در جنوب آسیا است. این کشور دومین کشور پرجمعیت، هفتمین کشور بزرگ از نظر مساحت و پرجمعیت ترین دموکراسی در جهان است. از جنوب به اقیانوس هند، از جنوب غربی به دریای عرب و از جنوب شرق به خلیج بنگال محدود می شود و از غرب با پاکستان مرز مشترک دارد. چین، نپال و بوتان در شمال و بنگلادش و میانمار در شرق همسایگان این کشور می باشند. در اقیانوس هند، این کشور در مجاورت سریلانکا و مالدیو قرار دارد. جزایر آندامان و نیکوبار دارای مرز دریایی با تایلند، میانمار و اندونزی است.

ارائه آموزش رایگان و اجباری برای همه کودکان زیر 14 سال از جمله اصول مستقیم قانون اساسی این کشور است. میزان کلی سواد از اواخر قرن بیستم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اما تفاوت قابل توجهی بین مردان و زنان به ترتیب تقریبا 3 چهارم و حدود نیمی باقی مانده است. همچنین تفاوت قابل توجهی در میزان سواد بین ایالت ها وجود دارد. ایالت کرالا بالاترین نرخ را دارد. جایی که تقریبا همه باسواد می باشند. رشته فارماکولوژی در هند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را در باب این برنامه آماده کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در هند

سیستم آموزش عالی این کشور به همراه چین و ایالات متحده یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی جهان است و به ویژه برای مدارس مهندسی شهرت دارد. پارلمان این کشور در سال 1961 موسسات فناوری را به عنوان “موسسات دارای اهمیت ملی” اعلام کرد. به طوری که، به دانشگاه های تازه تاسیس آن زمان کمک کرد تا شهرت خود را افزایش داده و توسعه دهند. رقابت ملی برای کسب مقام در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور شدید است و تعداد فزآینده ای از دانشجویان بین المللی نیز برای تحصیل به آنجا می روند. یک مزیت برای دانشجویان بین المللی این است که همه دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه هایی که رشته فارماکولوژی در هند را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه جامیا همدرد
  • موسسه ملی آموزش و تحقیقات دارویی (NIPER)
  • دانشگاه پنجاب

جدول زیر رتبه جهانی و رتبه دانشگاه های بالا را در بین دانشگاه های فارماکولوژی نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه جامیا همدرد1369120
موسسه ملی آموزش و تحقیقات دارویی (NIPER)140
دانشگاه پنجاب577215

مشاغل رشته فارماکولوژی در هند

مشاغل رشته فارماکولوژی در هند

فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در هند با مطالعه تأثیر داروها، مواد شیمیایی و سایر مواد بر روی انسان، حیوانات و گیاهان نقش مهمی در پزشکی و علم ایفا می کنند. این دانشمندان با تحصیلات عالی روی بافت ها و اندام های زنده تحقیق می کنند تا نحوه عملکرد داروها و سایر مواد شیمیایی در سطح سلولی را تعیین کنند. نتایج آن ها به کشف نحوه استفاده موثرتر از داروها و سایر مواد شیمیایی کمک می کند. مطالعه داروسازی برای استانداردسازی دوز دارو ضروری است. تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی، افزودنی های غذایی، سموم، حشره کش ها و سایر مواد و شناسایی مواد خطرناک و سطوح مضر مواد شیمیایی کنترل شده می باشد.

رشته فارماکولوژی همان داروسازی نیست. فارماکولوژی علمی است که به تعامل بین مواد شیمیایی و سیستم های بیولوژیکی می پردازد. داروسازی تمرین تهیه و توزیع دارو به بیماران است. تمدن های گذشته، به ویژه فرهنگ های یونان و چین باستان، اولین دانش مکتوب دارویی را جمع آوری کرده و بیماری های خاص و “نسخه” های توصیه شده برای این بیماری ها را شناسایی کرده اند. هزاران سال بعد بود که آزمایشات سازمان یافته ای در زمینه داروسازی آغاز شد. بسیاری معتقدند فرانسوا مگندی، فیزیولوژیست فرانسوی قرن نوزدهم، متولد داروسازی تجربی است.

حقوق ماهیانه کار در هند برای متخصصان فارماکولوژی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در هند برای متخصصان فارماکولوژی

هزینه تحصیل در هند

هزینه تحصیل و زندگی در هند در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب خارج از کشور در اروپا، آمریکا و آسیا مقرون به صرفه است. این عمدتا به این دلیل است که دولت این کشور بیشتر سیستم آموزشی را تأمین می کند.

نکاتی که باید درباره هزینه تحصیل در این کشور بدانید به صورت زیر خلاصه شده است:

  • تحصیل در این کشور تقریبا 5000$ (دلار) در سال تحصیلی هزینه خواهد داشت.
  • اقامت دانشجویی در این کشور مقرون به صرفه است. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی مسکن در محوطه دانشگاه ارائه می دهند. با این حال، دانشجویان همچنین می توانند گزینه های دیگری را در خارج از محوطه دانشگاه یعنی یک خوابگاه خصوصی، یک آپارتمان خصوصی یا یک آپارتمان مشترک را انتخاب کنند. به طور کلی، هزینه اقامت ماهانه می تواند تقریبا 143$ (دلار) باشد.
  • هزینه های زندگی برای یک دانشجو در این کشور، شامل اقامت، حمل و نقل، غذا و قبوض آب و برق، ممکن است از 265$ تا 287$ متغیر باشد.

کار حین تحصیل در هند

برخلاف محدودیت های کار حین تحصیل در هند، دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام برنامه های خود به شرط اشتغال به کار، قطعا در این کشور کار کنند. ویزای کار معمولا به مدت 1 سال داده می شود و قابل تمدید است. دانشجویان می توانند مشاغل مختلفی را تحت طرح ویزا انجام دهند و همچنین می توانند به صورت قراردادی کار کنند. با این حال، 2 محدودیت عمده برای ویزای کار وجود دارد.

اول، شهروند خارجی باید در یک موقعیت ماهرانه، به عنوان یک مدیر ارشد یا در یک موقعیت مدیریتی استخدام شود. ثانیا، دارنده ویزا باید حداقل 25000$ (دلار آمریکا) سالانه درآمد داشته باشد. بسیاری از دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات سراسر کشور وجود دارند که کار و تحصیل را در کنار یکدیگر مدیریت می کنند. برخی کار می کنند. زیرا، آن ها مشتاق پروژه های خود هستند در حالی که دیگران روی حرفه خود متمرکز هستند و مایلند فرصت مناسبی را در پایان دوره کارآموزی خود بدست آورند.

برخی از مشاغلی که دانشجویان می توانند انجام دهند عبارتند از:

مشاغل دانشجویی در هند

با توجه به دانشگاه های این کشور، مهاجرت به هند از طریق تحصیل یکی از بهترین روش ها می باشد که با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید این مسیر را به آسودگی طی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *