مهاجرت تحصیلی قطر

رشته تربیت بدنی در قطر

میزان علاقمندی دختران و پسران به تربیت بدنی در قطر

رشته تربیت بدنی در قطر یک برنامه ورزشی 3 ساله است که برای آموزش مهارت ها و رفتارهای اساسی مانند کار تیمی و پایداری در رسیدن به سلامت است. رشته تربیت بدنی در قطر در چندین دانشگاه معتبر به زبان انگلیسی مطرح می شود. قطر کشوری است عرب زبان که در سال دانشجوهای بین المللی زیادی را می پذیرد. در این کشور آموزش در دانشگاه بیشتر به زبان عربی است. اما رشته هایی نیز به زبان انگلیسی در این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در رشته تربیت بدنی در کشور عربی قطر در خصوص نحوه انجام ورزش به صورت تخصصی و رشته های مختلف ورزشی آموزش داده می شود. همچنین در این رشته دانشجویان می آموزند چگونه یک مربی ورزش باشند.

در کشور قطر چندین دانشگاه در پایتخت وجود دارد. دوحه پایتخت و پرجمعیت ترین شهر قطر است. دوحه هم از نظر صنعت و هم از نظر نفوذ بیشترین کمک را به اقتصاد کشور می کند. همچنین، دوحه بهترین دانشگاه های قطر را دارد. در مقایسه با سایر مناطق قطر، دوحه از سطح زندگی بسیار بالاتر، تعداد بیشتری کارخانه، مراکز تاریخی بیشتر و جاذبه های گردشگری بیشتر برخوردار است. البته که هزینه ها در این شهر بیشتر است. اما در واقع به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی که برای دانشجویان اهمیت دارد مناسب تر است. قطر آموزش تربیت بدنی را از مدارس آغاز می کند. بسیاری از دانش آموزان در همین مقطع به تربیت بدنی علاقمند و توسط معلمان کشف می شوند.

در نمودار زیر نرخ علاقمندی به تربیت بدنی در قطر در میان دختران و پسران را مشاهده می کنید:

میزان علاقمندی دختران و پسران به تربیت بدنی در قطر

تحصیل رشته تربیت بدنی در قطر

در مقطع کارشناسی تربیت بدنی این رشته در خصوص نحوه انجام حرکات کششی و قدرتی و آسیب ها و ورزش های ابتدایی به دانشجویان می آموزند. این کار با آموزش معلمان و مربیان در مهارت های مربیگری با رویکرد یادگیری انجام می شود که به آن ها کمک می کند دانشجویان بتوانند رهبران جوان ورزش شوند. این دانشجویان سپس با برپایی جشنواره های ورزشی در شهرها و جوامع خود مهارت های رهبری خود را بیشتر توسعه می دهند. این چالش به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های اساسی مانند کار تیمی، ارتباطات، رهبری و همچنین اعتماد به نفس خود را در این زمینه ها برای آینده ایجاد کنند. در قطر دانشگاه ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هستند.

اهمیت گسترش ورزش در میان دانشجویان و اشاعه آن به جامعه از طریق تربیت دانشجویان در رشته تربیت بدنی از مهم ترین اهداف در دانشگاه های تربیت بدنی می باشد. مطابق با چشم انداز 2030 قطر، یکی از اهداف افزایش مشارکت ملی در ورزش و اطمینان از برنامه های آموزشی ورزشی و سلامت و تناسب اندام در قطر می باشد. در کشور قطر با توجه به اهمیت موسسات مربوط به ورزش، به دانشجویان رشته های ورزشی بسیار موفق تخفیف شهریه یا حتی بورس تحصیلی کامل سالانه ارائه می شود. در دانشگاه های قطر این رشته4-3 ساله است. در قطر می توان در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته تربیت بدنی تحصیل کرد. در این میان دانشگاه ها دانشجویان بین المللی را با شرایط و مدارک خاصی می پذیرند.

برخی از این مدارک لازم عبارت است از:

  • مدارک شناسایی
  • کلیه گواهینامه ها یا مدارک تحصیلی
  • کارنامه علمی متقاضیان
  • گذرنامه معتبر بین المللی یا شناسه سفر
  • گواهی بهداشت
  • چهار عکس گذرنامه اخیر
  • بیانیه شخصی یا انگیزه نامه

دانشگاه رشته تربیت بدنی در قطر

دانشگاه قطر دوره ها و برنامه های بی شماری را در سطوح مختلف ارائه می دهد. به همین ترتیب، این دانشگاه دوره های مقدماتی زبان عربی و انگلیسی را برای دانشجویانی که به آنها نیاز دارند برگزار می کند. علاوه بر برنامه های زبان، این دانشگاه برنامه هایی از دیپلم های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد، برنامه های پایه، برنامه های کارشناسی، برنامه های تحصیلات تکمیلی و سایر دوره های گواهی را پوشش می دهد. با توجه به وضعیت برجسته دانشگاه قطر، مدارک و گواهینامه هایی که پس از اتمام برنامه ها اعطا می شود، در سراسر جهان پذیرفته می شوند. به عنوان یک دانشگاه دولتی، دانشگاه قطر را می توان یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در منطقه عرب با وجود استاندارد آموزشی بالا دانست. این دانشگاه با توجه به ترجیحات یادگیری دانشجویان، گزینه های یادگیری پاره وقت و تمام وقت را به دانشجویان ارائه می دهد.

در جدول زیر شهریه های دانشگاه قطر را مشاهده می کنید:

مقطعشهریه هر ساعت به دلار
گواهی نامه$500
دیپلم$415
کارشناسی$800
ارشد$550
دکترا$650

دروس رشته تربیت بدنی در قطر

دروس رشته تربیت بدنی در قطر

این دانشگاه در قطر و همچنین در سایر مناطق منطقه خلیج فارس یک نیروی ورزشی قوی است. دپارتمان ورزشی یک مرکز فعالیت های مختلف است و برای سلامتی جسمی و روانی هر آنچه را که لازم است در یک مرکز ورزشی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برخی از امکانات ورزشی شامل سه استخر تشکیل است: استخر المپیک، استخر یادگیری و استخر غواصی. این مرکز همچنین سالن بدنسازی و مرکز تفریحی را در خود جای داده است. مرکز بهداشت جسمی مسئول بخش ورزش است و برخی از فعالیته ای ورزشی ارائه شده در دانشگاه قطر زمین و سالن های فوتبال، والیبال، جیتسو، کیک بوکسین، تنیس، گلف، قایقرانی است. این دانشگاه همچنین دارای یک استادیوم استاندارد المپیک برای تنظیم برنامه ها و رویدادها است.

برخی از دروس رشته تربیت بدنی در قطر عبارت است از:

  • سلامت عمومی
  • تناسب اندام
  • آمار زیستی کاربردی
  • روش های تحقیق در علم ورزش
  • حرکات خاص ورزشی
  • ورزش معلولان
  • فیزیولوژی ورزش
  • تست ورزش بالینی
  • اپیدمیولوژی فعالیت بدنی و سلامت
  • مکانیسم عملکرد مهارت حرکتی
  • جنبه های رفتاری فعالیت بدنی

مراحل درخواست در دانشگاه قطر

در ابتدا باید شرایط دانشگاه قطر را بدانید. سپس برای آن شرایط خود را حاضر کنید. همچنین برای آماده سازی مدارک اعم از تحصیلی و مالی اقدام کنید. در مرحله بعد فرم درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال کنید و سپس تمام اسناد لازم را اسکن و بارگذاری کنید. پس از اعلام پذیرش و قبولی با درخواست شما می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. پس از آن نیز برای مهاجرت به قطر آماده شوید. هزینه های تحصیل در قطر و بورس تحصیلی در قطر را نیز بررسی کنید. پس از مهاجرت به قطر برای تحصیل در دانشگاه قطر برای آزمون متقاضیان مربوط به رشته تحصیلی خود حاضر می شوید. پس از اتمام امتحانات، با داوطلبان موفق تماس گرفته می شود تا در بخش های مختلف در دانشگاه قطر ثبت نام کنند. برای مشاوره در خصوص مهاجرت به قطر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

4 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در قطر

  1. توفیق داوری گفت:

    سلام و عرض ادب ،من دانشجوی ارشد علوم ورزشی هستم ،مدیریت ورزشی ،میخام برای دکتری اقدام کنم ،چه اقداماتی نیاز هست،رزومه قوی ورزشی دارم ،مولف و مترجم کتاب هستم ،مقاله دارم و مربیگری و قهرمان ورزشی هستم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای رشته دکتری بایستی شخصا اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. محمد احمدی گفت:

    سلام
    من دکتری تخصصی تربیت بدنی آسیب شناسی و حرکات اصلاحی از دانشگاه تهران هستم
    می خوام ببینم می توانم برای عضو هیات علمی دانشگاه قطر اقدام کنم

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. در این خصوص باید با دانشگاه مقصد مکاتبه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *