مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته باستان شناسی در مالزی

رشته باستان شناسی در مالزی

کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و به دنبال هزینه مقرون به صرفه هستند رشته باستان شناسی در مالزی می تواند بهترین گزینه برای آن ها باشد. این کشور کشوری در جنوب شرقی آسیا است. سلطنت مشروطه فدرال متشکل از سیزده ایالت و 3 قلمرو فدرال است که توسط دریای چین جنوبی به 2 منطقه شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی بورنئو از هم جدا شده است. شبه جزیره مالزی دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند و مرزهای دریایی با سنگاپور، ویتنام و اندونزی است. مالزی شرقی با کشورهای برونئی و اندونزی مرزهای زمینی و دریایی و با کشورهای فیلیپین و ویتنام مرز دریایی دارد.

کوالالامپور پایتخت ملی، بزرگترین شهر و مقر قوه مقننه دولت فدرال است. پایتخت برنامه ریزی شده نزدیک پوتراجایا پایتخت اداری است. که مقر هر دو قوه مجریه (کابینه، وزارتخانه ها و آژانس های فدرال) و شعبه قضایی دولت فدرال است. این کشور با بیش از 32 میلیون نفر جمعیت، چهل و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. جنوبی ترین نقطه قاره اوراسیا در تانجونگ پیای است. در نواحی گرمسیری، این کشور یکی از 17 کشور بسیار متنوع است که خانه تعدادی از گونه های بومی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را به رشته باستان شناسی در مالزی اختصاص داده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در مالزی

جمعیت بیش از 30 میلیون نفری این کشور در 2 منطقه مجزا، سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی و بخشی از جزیره بورنئو در دریای چین جنوبی پراکنده شده است. پایتخت، کوالالامپور خانه برج ‌های دوقلوی پتروناس که فورا قابل تشخیص هستند، توسط QS در سال 2022 به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه جهان برای دانشجویان انتخاب شد. حدود نیمی از جمعیت این کشور از نظر قومیتی مالایی هستند، اما چینی های مالزیایی، هندی های مالزیایی و گروه های بومی نیز وجود دارند.

مطالعه در آنجا بینشی عالی نسبت به این کشور متنوع و پویا ارائه می دهد. لازم به ذکر است که فرصتی غیرقابل از دست دادن برای نمونه برداری از جنگل های بارانی و سواحل خیره کننده آن به شما می دهد. دانشگاه‌ های این کشور ترکیبی از 20 مؤسسه با بودجه عمومی و 47 مؤسسه خصوصی هستند که دوره ‌های بین‌ المللی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می ‌دهند.

دانشگاه های نمودار زیر برای تحصیل رشته باستان شناسی در مالزی مناسب است:

رتبه دانشگاه های باستان شناسی در مالزی

هزینه تصحیل و زندگی در مالزی

هزینه تحصیل در این کشور در بین موسسات متفاوت است. اما هزینه های مرتبط با تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل برای دوره های کارشناسی ارشد به طور متوسط حدود 30000MYR (رینگیت مالزی) است. اگر برای تحصیل در پردیس شعبه بین المللی انتخاب می کنید، معمولا هزینه های تحصیلی کمی بیشتر می پردازید. هزینه آن ها در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به رینگیت مالزی
حداقل50000MYR
حداکثر60000MYR

هزینه زندگی در مالزی در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری مانند آمریکا و بریتانیا پایین است. توصیه می شود که بودجه ای بین 10000MYR تا 15000MYR (رینگیت مالزی) در سال داشته باشید. این شامل غذا، مسافرت و اقامت است. بدیهی است که زندگی در شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور هزینه های بیشتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارد. همچنین باید مطمئن شوید که برای مدتی که در این کشور هستید بیمه درمانی دارید، موسسه شما می تواند در مورد بهترین سیاست ها برای دانشجویان به شما مشاوره دهد. دانشجویان بین المللی مجاز به کار در طول ترم نیستند، اما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای ورود به این کشور دارید. این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که بودجه مورد نیاز را در زمان کافی در اختیار دارید.

ویزای تحصیلی مالزی

تمامی دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مالزی هستند نیاز به ویزا دارند که به شکل گذرنامه دانشجویی است. درخواست ‌ها را می ‌توان به ‌صورت آنلاین انجام داد، اما اکثر دانشگاه‌ ها پس از پذیرفتن پیشنهاد آن ‌ها برای یک مکان، از طرف شما برای دریافت کارت دانشجویی اقدام می ‌کنند. کارت دانشجویی تا 1 سال اعتبار دارد. بنابراین اگر دوره شما بیش از 12 ماه طول بکشد، باید سالانه آن را تمدید کنید.

برای درخواست پاس دانشجویی از طرف شما، دانشگاه شما به موارد زیر نیاز دارد:

  • 1 عکس به اندازه پاسپورت
  • یک کپی از پاسپورت شما
  • یک کپی از نامه پیشنهاد دانشگاه شما
  • کپی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • گزارش معاینه پزشکی قبل از ورود
  • یک پیوند شخصی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند درخواست پاس دانشجویی، به آموزش این کشور مراجعه کنید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مالزی

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مالزی

باستان شناسان آثار بازیابی شده را پس از بازگرداندن از میدان، شستشو، دسته بندی، فهرست بندی و ذخیره می کنند. آن ها مصنوعات فردی را تجزیه و تحلیل می کنند، اما همچنین ممکن است آن ها را به گروه هایی طبقه بندی کنند تا الگوها را ببینند. به عنوان مثال، ممکن است تمام صدف ها را با هم وزن کنند یا تمام میخ ها را بشمارند و آن ها را یک واحد در نظر بگیرند. کار در حوزه رشته باستان شناسی در مالزی در بخش هایی مانند شرکت های مشاوره باستان شناسی، شرکت های بزرگ (مثلا مشاوران مهندسی، محیط زیست، شوراهای زمین بومی، موزه ها و دانشگاه ها) است.

باستان شناسان به مهارت های تحقیق و نوشتن عالی نیاز دارند. آن ها بیشتر می نویسند تا حفاری کنند. آن ها همچنین مفاهیم ریاضی و آماری را در زمینه و تجزیه و تحلیل داده ها به کار می برند. مطالعه زبان های خارجی نیز، مانند کسب مهارت در برنامه نویسی، شیمی یا فیزیک می تواند مفید باشد. باستان شناسی می تواند یک شغل عالی باشد، اما هزینه چندان خوبی ندارد، و زندگی سختی های مشخصی دارد. بسیاری از جنبه ‌های این کار جذاب هستند، تا حدی به دلیل اکتشافات هیجان ‌انگیزی که می ‌توان انجام داد.

حقوق ماهیانه کار در مالزی برای باستان شناسان در نمودار زیر بررسی شده است. ارقام در جدول به رینگیت مالزی هستند:

حقوق ماهیانه باستان شناسی در مالزیموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای دیگر را دارند، راهنمایی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *