مهاجرت به کشور ژاپن

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در جهان و آسیا است که افراد زیادی پس از مهاجرت به ژاپن به دنبال اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور هستند. تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج از جمله راه های مهاجرتی به این کشور محسوب می شود که در نهایت اقامت و تابعیت این کشور را موجب می شود. می توان گفت اخذ اقامت تحصیلی ژاپن یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است که به راحتی امکان پذیر است. اگر چه شرایط بازارهای کاری ژاپن بسیار مطلوب است. اما معمولا افرادی که دارای تخصص های مهندسی، فناوری اطلاعاتف مدلینگ، فروش و بازاریابی هستند. شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت. دوستان می توانید جهت آگاهی از دیگر گزینه های مهاجرتی می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

ژاپن از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است. در حال حاضر رتبه 3 قدرتمندترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است. صنعت و اقتصاد این کشور بر پایه تولید ماشین آلات صنعتی، خودروسازی و تجهیزات الکترونیکی می ­باشد. با توجه به موارد گفته شده شرایط سرمایه سرمایه گذاری در ژاپن بسیار مناسب است. پس از عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی (WTO ) اتفاق عظیمی در اقتصاد این کشور رخ داد و پس از آن درب های ورود برای سرمایه گذاران خارجی جهت ایجاد کسب و کار باز گردید. سرمایه گذاران با دریافت اقامت ژاپن امکان مهاجرت به ژاپن به همره اعضاء خانواده خویش را خواهند داشت.

اینفوگرافیک مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

تحصیل در ژاپن از سن 6 سالگی آغاز می ­شود. تا پایان دوره 12 ساله متوسطه ادامه می یابد. پس از آن دانش آموزان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. تدریس در دانشگاه های ژاپن به زبان های انگلیسی و ژاپنی است. معمولا اکثر برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان ژاپنی ارائه می گردد. اما دانشجویان در دیگر مقاطع تحصیلی در تمامی رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت. دانشگاه های ژاپن برخلاف دیگر کشورها به 3 دسته محلی، دولتی و خصوصی تقسیم شده اند. دانشگاه های محلی و دولتی این کشور تحت نظارت دولت و وزارت علوم این کشور است. هزینه های آنها نیز توسط دولت تأمین می گردد.

اما اگر چه دانشگاه های خصوصی این کشور به صورت مستقل اداره می گردد. اما بخشی از هزینه های آن ها نیز توسط دولت تأمین می شود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ژاپن را دارند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ابتدا یک دوره زبان ژاپنی را قبل از ورود به دانشگاه می گذرانند. این دوره به صورت فشرده ارائه می گردد. معمولا به مدت 6 ماه طول خواهد کشید. همانطور که بیان شد اکثر برنامه ها و آزمون ها در مقطع کارشناسی به زبان ژاپنی است. از همین رو کسب مهارت زبان ژاپنی جهت ادامه تحصیل در این مقطع ضروری است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های ژاپن ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای ورود و اقامت در ژاپن می باشند. بدین منظور با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور می توانند درخواست ویزای تحصیلی ژاپن را بنمایند:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • نامه پذیرش از دانشگاه های ژاپن
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ژاپن
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن بیان می نماید.
  • ارائه گواهی سلامت دانشجو و گواهی عدم سوء سابقه قبلی
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا

ناگفته نماند دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور ژاپن می توانند نسبت به دریافت اقامت کاری این کشور اقدام نموده است. بدین ترتیب اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. با توجه به اینکه هزینه های زندگی در ژاپن نسبت به برخی از کشورها نسبتا بالاست. دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل در ژاپن را به مدت 4 ساعت بصورت روزانه داشته است. با دریافت درآمدی ¥600 الی 800¥ (ین ژاپن) در هفته نسبت به تأمین برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور اقدام نمایند.

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

همانطور که بیان شد یکی دیگر از روش های مهاجرت به ژاپن کار است. شرایط مهاجرت کاری به ژاپن همانند بسیاری از دیگر کشورهاست. افراد ابتدا باید نسبت به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور اقدام نمایند. در طی سال های اخیر اخذ ویزای کاری ژاپن متقاضیان زیادی داشته است. لازم است بدانید افرادی که قصد انجام کار در ژاپن را دارند، با اخذ ویزای توریستی ژاپن امکان انجام کار در این کشور را نخواهند داشت.

انواع ویزای کاری ژاپن به قرار زیر است:

انواع ویزای کاری ژاپنتوضیحات
ویزای SSV1 یا ویزای مهارت های خاصاین ویزا دارای اعتباری 5 ساله است که پس از اتمام اعتبار این ویزا امکان تمدید آن وجود داشته و فرد از همان ابتدا امکان مهاجرت به ژاپن به همراه اعضاء خانواده خود را خواهد داشت.
ویزای SSV2این ویزا به ویزای نامحدود معروف است. متقاضیان با اخذ این ویزا نیز امکان مهاجرت به همراه خانواده را خواهند داشت.

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ژاپن

متقاضیان انجام کار برای ورود و انجام کار در ژاپن نیازمند دریافت ویزای کاری این کشور هستند. از همین رو ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزای کاری ژاپن به سفارت این کشور الزامی است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • 1 قطعه عکس
  • ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در ژاپن
  • ارائه گواهی صلاحیتی که از سوی اداره دادگستری ژاپن صادر می گردد.
  • رزومه کاری
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک تحصیلی و یا حرفه ای متقاضی
  • مدارکی که تمکن مالی فرد را اثبات می نماید
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

همانطور که در مقدمه بیان شد شرایط اقتصادی و سیاسی ژاپن برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب است. اگر چه راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ژاپن وجود دارد. اما سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ژاپن طرفداران زیادی دارد. سرمایه گذاران برای ورود به کشور ژاپن می باید ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در ژاپن 5000000¥ (ین ژاپن) است. علاوه بر این فرد می باید طرحی تجاری که نشان دهنده سودآوری برای کشور ژاپن است نیز ارائه بنماید.

مراحل سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ژاپن به قرار زیر است:

  1. ایجاد یک صندوق سرمایه
  2. ثبت نام در اداره ثبت اسناد رسمی در ژاپن
  3. ثبت نمودن اساسنامه شرکت در ژاپن
  4. تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت در ژاپن
  5. افتتاح حساب جهت پردخت مالیات و در نهایت ارائه تمامی مدارک فوق جهت ثبت شرکت

دوستان عزیز می­ توانند جهت آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به ژاپن

در این بخش از مقاله می خواهیم تا سوالات مهم شما در خصوص مهاجرت به ژاپن را پاسخ دهیم:

  • مهاجرت ایرانیان به ژاپن بیشتر از چه راه هایی انجام می شود؟ مهاجرت به ژاپن راه های مختلفی دارد مانند مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج و یا مهاجرت تحصیلی به ژاپن که راه های خوب است. اما یکی از راه های مناسب برای مهاجرت ایرانیان به ژاپن مهاجرت از طریق کار است که سال هاست از سوی ایرانیان استقبال می شود. همچنین مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی و استارت آپ و ثبت شرکت و خرید ملک هم از راه های دیگر است در صورت داشتن سرمایه پیشنهاد می شود.
  • شغل ایرانیان مقیم ژاپن چیست؟ در این خصوص باید گفت که هر فرد بنابر تحصیلات و تخصص و مهارت و تجارب کاری اش می تواند در ژاپن به شرط تسلط به زبان ژاپنی خود را برای شغل خوب اماده کند. اما برخی از مشاغل برجسته تر از دیگر مشاغل برای ایرانیان هستند مانند کارگر ساده تکنسین برق مشاغل ساخت و ساز ومهندسی و تجارت از مهم ترین مشاغل برای کار برای ایرانیان در ژاپن است.
  • مزایا و معایب مهاجرت به ژاپن چیست؟ با توجه به اینکه ژاپن یک کشور آسیایی است اکا بسیارمدرن و پیشرفته است و توکیو یکی از مهم ترین قطب های تجارت در جهان است و همچنین در این کشور می توانید به تحصیلات بین المللی و استانداردهای بالای اموزشی دست پیدا کنید و شرایط برای تحصیل فرزندان و کار و شغل برای مهاجران خوب است و می توانید در این کشور تحت شرایطی اقامت داشته باشید و در این بین شاید زبان و یادگیری آن معایب این کشور باشد و فرهمگ خاص این کشور و باید و نباید های کاری و زندگی که می توانید ان را در طول 1 سال اول کاملا یاد بگیرید.
5/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه برای “مهاجرت به ژاپن

  1. raha گفت:

    واقعا اطلاعات درمورد ژاپن جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *