مهاجرت تحصیلی کانادا

دوره های تحصیلی در کانادا

دوره های تحصیلی در کانادا

دوره های تحصیلی در کانادا همانند بسیاری از کشورها دارای مقاطع مختلفی می باشد که افراد باید با توجه به شرایط فردی نسبت به این امر اقدام کنند. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعاتی در زمینه شرایط دوره های تحصیلی در کانادا هستید با مطالعه نمودن این مقاله و همچین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

ادارات آموزش و پرورش کشور کانادا، بر اساس قوانین ایالتی این کشور، سیاست آموزشی خود را تعیین می کنند. وزیر آموزش و پرورش مسئولیت تنظیم سیاست مربوط به امور آموزشی مانند تخصیص وجوه صندوق های استانی و فدرال، صدور گواهینامه معلمان، کتاب های درسی و خدمات کتابخانه، ارائه مدارک و آمار آموزشی و تنظیم و اجرای دوره آموزش اجباری است.

نظام آموزشی کشور کانادا

در ادامه این مقاله ما به 2 ویژگی اصلی نظام آموزشی این دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا مقاطع اصلی آموزش اصلی آموزش در کانادا را توصیف می کنیم. سپس ساختار تمام استان ها و ایالت ها را مقایسه می کنیم. دولت فدرال کانادا بر مدارس دولتی این کشور نظارت نمی کند. هزینه های لازم برای مدارس دولتی این کشور را پرداخت نمی نماید. البته مدارس دولتی هستند که به صورت جداگانه مدیریت می شوند که مدارس دولتی کاتولیک رومی نامیده می شوند. اما هر شخصی می واند در این مدارس به تحصیل بپردازد. مدارس دولتی کشور کانادا زیر نظر اداره آموزش و پرورش این کشور به فعالیت می پردازند. به طور عمده از مالیات های محلی و استان های این کشور استفاده می نمایند. در کشور کانادا نوع سیاست های مربوط به آموزش (عمومی و خصوصی) به استان مورد نظر شخص بستگی دارد.

بررسی دوره های تحصیلی در کانادا

در این قسمت از مقاله به بررسی دوره های تحصیلی در کشور کانادا نیز خواهیم پرداخت:

  • آموزش ابتدایی: در کشور کانادا این مقطع تحصیلی برای کودکان زیر 5 سال مناسب است. این مقطع تحصیلی می تواند شامل مهد کودک شود. البته آموزش ابتدایی در کانادا اجباری نیست.
    مدرسه ابتدایی: به طور معمول در مدارس ابتدایی نمرات دانش آموزان از 1 تا 12 می باشد. در بسیاری از استان های کانادا، این مقطع تحصیلی شامل مهدکودک نیز می شود. برای نمونه در انتاریو، مدرسه ابتدایی شامل 2 ساله مهد کودک (JK) و مهد کودک (SK) می شود.
  • مقطع تحصیلی متوسطه: در کشور کانادا مقطع تحصیلی متوسطه که گاهی اوقات دبیرستان یا مدرسه دولتی نامیده می شود. این مقطع تحصیلی در اکثر استان های این کشور وجود دارد. در بعضی از استان ها، مدارس ابتدایی از مهدکودک یا کلاس های 1 تا 8 می باشد. در اکثر استان ها، مدرسه متوسطه در بر گیرنده کلاس های 6 تا 9 (12 تا 15 سالگی) می باشد.
  • مقطع تحصیلی دبیرستان: گاهی اوقات در کشور کانادا دبیرستان ها به 2 دبیرستان ارشد یا دبیرستان ثانویه تقسیم می شوند. پایان رساندن تحصیلات در کانادا اجباری می باشد. به طور معمول از کلاس 9 تا 12 اجرا می شود. در همه استان ها به جزء کبک مقطع دبیرستان در کلاس 12 پایان می رسد. در کبک، بعد از کلاس 11، دانش آموزان به یک برنامه پیش دانشگاهی یا دانشگاه مانند CEGEP می روند.

دوره های تحصیلی در مدارس کانادا

در کشور کانادا والدین برای انتخاب نوع تحصیل فرزندان خود کاملا دارا حق انتخای می باشند. از این رو می توانند فرزندان خورد را در یکی از مدارس ذکر شده ثبت نام نمایند. اصلی ترین مدارس در کانادا عبارتند از:

  • مدارس دولتی آزاد
  • مدارس خصوصی
  • آموزش در خانه
  • مدارس انگلیسی یا فرانسوی

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

دوره های تحصیلی در مدارس کانادا

سیستم مدارس دولتی کانادایی

در کشور کانادا هر استان و ایالت کانادا دارای ساختار منحصر به خود می باشد. یکی از جنبه های منحصر به فرد سیستم مدرسه دولتی کشور کانادا، بر اساس میزان تمرکززدایی و درجه ای است. مدارس توسط مقامات مدرسه محلی اداره می شوند. مدیر مدرسه هر استان توسط یک سرپرست و یک هیئت مدیره محلی انتخاب شده یا توسط هیئت آموزش و پرورش این کشور انتخاب می شود.

افراد می توانند سیاست های آموزشی را تعیین کنند، معلمان را استخدام نمایند، تجهیزات را خریداری کنند. به طور کلی بر اجرای روزانه مدارس را نظارت کنند. در کشور کانادا اکثر مدارس دارای شوراهای مشاوره والدین هستند که عمدتا به مواردی نظیر جمع آوری پول برای خرید تجهیزات مانند کامپیوتر، نظارت تصویری، روشنایی اضطراری، تجهیزات زمین بازی و اتوبوس مدرسه برای کودکان می پردازد.

کالج و دوره های تحصیلی در کانادا

در کالج های کشور کانادا هر دانشجویی بین المللی ملزم به داشتن یک سرپرست و گاردین می باشد. وظیفه اصلی سرپرست پشتیبانی از دانش آموزان و همچنین تعلیم و تربیت دانش آموز در زمان هایی می باشد که دانش آموزان در مدرسه به سر نمی برند. البته سرپرست ها باید دارای شرایط ویژه ای باشند نظیر تسلط آنها به زبان انگلیسی و یا داشتن حق شهروندی کانادایی یا داشتن سابفه زندگی در این کشور به مدت 21 سال می باشد. همچنین جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

کارشناسی و دوره های تحصیلی در کانادا

دانشجویان کارشناسی باید با توجه به شرایط تحصیلی و پیشرفت تحصیلی (UGPA) توجه کنند. داشتن وضعیت تحصیلی خوب برای نشان دادن پیشرفت و رعایت مقررات و مدارک مورد نیاز برنامه این اشخاص بسیار ضروری است. معیارها و استانداردهای دانشگاه به طور سیستماتیک و بر اساس تعداد ساعت های اعتباری UGPA در پایان یک دوره به دست آورده است. یک دانشجو بر اساس اقدامات پیشرفته و در شرایط چندگانه ثبت نام می کند. در نهایت دانشجویان می توانند بر اساس اقدامات اصلاحی را برای بازپس گیری یک UGPA قابل قبول دریافت کنند که آنها را در جایگاه علمی خوب قرار می دهد.

شرایط معلمان کشور کانادا

شرایط و استانداردهای معلم در کشور کانادا درهر استان این کشور متفاوت است. البته در همه استان های این کشور، معلمان باید دارای مجوز یا گواهینامه تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه باشند. هرچند نیازهای واقعی برای گواهینامه های معلم توسط ادارات آموزش و پرورش این کشور تعیین می شود. معلمان همه استان های این کشور نیاز به مدرک لیسانس برای تدریس ابتدایی را دارند. اغلب معلامان مقطع متوسطه نیاز به مدرک لیسانس برای حداقل آمادگی برای تدریس در مدارس متوسطه، دارند.

در حالی که تعداد کمی از آنها بر اساس مطالعات 5 ساله یا مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارند. نیروی آموزشی تمام وقت در مقاطع ابتدایی و متوسطه این کشور حدود 310000 نفر است. 40000 نفر دیگر در دانشگاه ها و کالج های کانادا به تدریس می پردازند. در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله دوره های تحصیلی در کانادا علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی کانادا به مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای تحصیلی کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *