شرایط ایتالیا

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

ایتالیا هموار مقصدی معروف برای ادامه تحصیل است. افراد با دستمزدی که دریافت می ­نمایند، می ­توانند هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا را تأمین نمایند. از همین رو با وجود دانشگاه های معتبر در این کشور، اکثر دانشجویان دانشگاه های ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می­ نمایند. این کشور دارای قدمتی طولانی است و دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می­ توانند با پرداخت هزینه های بسیار پائین از جاذبه های گردشگری این کشور که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ ایتالیا است، نیز بازدید نمایند. دانشجویان عزیز می ­توانند در زمینه مهاجرت تحصیلی و دیگر مسائل مهاجرتی از مشاوره و راهنمائی های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردند.

ایتالیا در جوار و همسایگی کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس، اسلوونی و کرواسی قرار گرفته است که پایتخت این کشور شهر زیبا و قدیمی رم است. ایتالیا دارای آب و هوای خنک و مطلوبی می ­باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا اگر چه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب است اما میزان حقوق دریافتی کارکنان در این کشور نسبت به دیگر کشورها پایین تر است. اقتصاد کشور ایتالیا بر پایه کشاورزی است و رشد اقتصادی در این کشور چندان مناسب نیست. اما به دلیل جاذبه های گردشگری و دانشگاه های معتبر، همه ساله این کشور پذیرای گردشگران و دانشجویان خارجی می­ باشد.

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

همانطور که بیان نمودیم دانشگاه های ایتالیا از کیفیت های بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار می­ باشند و با وجود شهریه های بسیار مناسب دانشگاه های این کشور نسبت به دانشگاه های انگلستان و آمریکا، اکثر دانشجویان خارجی دانشگاه های این کشور را جهت ادامه تحصیل بر می ­گزینند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در این کشور بسیار پایین است و دانشجویان هزینه های بیشتری برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا پرداخت می­ نمایند. بطور متوسط دانشجویان جهت ادامه تحصیل در ایتالیا شهریه ای معادل 680 الی 800€ (یورو) در مقطع کارشناسی و 850 الی 1.000€ (یورو) در سال جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می ­نمایند.

از دیگر راه های کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا انجام کارهای دانشجویی در این کشور است. دانشجویان خارجی اجازه کار ضمن تحصیل در ایتالیا را داشته و دانشجویان با استفاده از این فرصت نه تنها می ­توانند به یادگیری مهارت زبان ایتالیایی بپردازند، بلکه می ­توانند هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا را نیز کاهش دهند. ناگفته نماند میزان شهریه های که دانشجویان جهت ادامه تحصیل در این کشور پرداخت می ­نمایند، به کشور مبدأ آنان نیز بستگی دارد. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا برای ورود و تحصیل در این کشور نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ندارند، اما دانشجویان سایر کشورها ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می­ باشند.

هزینه های زندگی در ایتالیا

مخارج و هزینه های زندگی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است و علاوه بر این هزینه های زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا نیز با یکدیگر متفاوت می ­باشد. با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا، ما هزینه های زندگی در کشور ایتالیا را به 3 قسمت هزینه های خورد و خوراک، هزینه های مسکن و هزینه های حمل و نقل تقسیم نموده ایم. بیشترین هزینه ای که دانشجویان در ایتالیا پرداخت می ­نمایند، مربوط به هزینه های مسکن است. بطوریکه 35% از هزینه های زندگی دانشجویان را هزینه های مسکن در این کشور تشکیل می­ دهد.

بطور متوسط دانشجویان هزینه ای برابر با 250 الی 350€ (یورو) در ماه بابت اسکان در این کشور پرداخت می­ نمایند. البته این مقدار هزینه برای استفاده از خوابگاه در دانشگاه های ایتالیا می­ باشد. دانشجویانی که از خوابگاه های خصوصی را جهت اقامت در ایتالیا انتخاب می­ نمایند، بایستی ماهانه 400€ (یورو) پرداخت نمایند.

دانشگاه های ایتالیا مکان و یا اقامتگاهی برای خوابگاه به دانشجویان ارائه نمی­ نمایند، اما خدماتی برای یافتن اقامت برای دانشجویان خارجی ارائه می­ نمایند که موجب کاهش برخی از هزینه ها می­ گردد. دانشجویان در این کشور امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا را دارند. جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا دانشجویان می­ توانند به وب سایت های دانشگاه خود در این کشور مراجعه نموده و از زمان و چگونگی این بورسیه ها و کمک هزینه های مطلع گردند.

هزینه مواد غذایی در ایتالیا

قیمت مواد غذایی در فروشگاه های ایتالیا چندان گران نیست و دانشجویان با پرداخت 200€ (یورو) در ماه می­ توانند هزینه لازم برای خورد و خوراک خود را پرداخت نمایند. همچنین فروشگاه هایی در ایتالیا وجود دارد که مواد غذایی را به پائین ترین قیمت به افراد عرضه می­ نمایند. قیمت وعده های غذایی در رستوران های این کشور نیز مناسب است. بطوریکه قیمت یک وعده غذای دریایی همراه با سبزیجات 8 الی 15€ (یورو) می ­باشد. ناگفته نماند افراد بایستی هزینه ای جداگانه برای استفاده از دستمال کاغذی، نان در رستوران های ایتالیا پرداخت نمایند. سایر هزینه های مواد غذایی بدین صورت است:

مواد غذاییهزینه به € (یورو)
مک دونالد7.5
کاپوچینو1.5
کوکاکولا /پپسی1.5
آب معدنی1

هزینه مواد غذایی در ایتالیا

هزینه های سوپرمارکت در ایتالیا

میانگین هزینه های سوپر مارکت در این کشور بدین شرح است:

بازارهزینه به € (یورو)
1 کیلوگرم سیب1.9
1 کیلوگرم موز1.66
1 کیلوگرم پرتغال1.87
1 کیلوگرم گوجه فرنگی2.42
1 کیلوگرم سیب زمینی1.30
1 کیلوگرم پیاز1.32

حمل و نقل و هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

سیستم حمل و نقل در کشور ایتالیا تقریباً در تمامی مناطق این کشور قابل دسترسی است و دانشجویان نیز با پرداخت 25 الی 35€ (یورو) در ماه می ­توانند هزینه های حمل و نقل خود در این کشور را پوشش دهند. البته این میزان هزینه بسته به دانشگاه و شهرهای ایتالیا متغیر است. بلیط های حمل و نقل عمومی در این کشور دارای قیمتی برابر با 20€ (یورو) است و دانشجویانی که از قبل رزرو نموده باشند می ­توانند تا 70% از تخفیفات این بلیط ها بهره­ مند گردند.

علاوه بر هزینه هایی که بیان نمودیم دانشجویان هزینه هایی را بابت تفریح و سرگرمی، تلفن و کتاب و تجهیزات آموزشی بایستی پرداخت نمایند. بطور کلی می ­توان گفت دانشجویان با پرداخت 220€ (یورو) در ماه می ­توانند دیگر هزینه های اضافی خود را در این کشور تأمین نمایند. جهت اطلاع از ریز هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور می­ توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *