مهاجرت تحصیلی سوئیس

دانشگاه های کشور سوئیس

دانشگاه های کشور سوئیس

تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس هر ساله به خصوص در سال 2023 به دلیل وجود دانشگاه های با سطح علمی بالا مدنظر قرار گرفته است.  از این رو دانشگاه های کشور سوئیس سالیانه مورد پذیرش بسیاری از متقاضیان قرار می گیرند. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در خصوص تحصیل در دانشگاه های این کشور پاسخ می دهند. این سوالات عبارتند از:

  • دانشگاه های سوئیس دارای چه ویژگی هایی می باشند؟
  • آیا شرایط دانشگاه های سوئیس برای مهاجران ایرانی مناسب است؟
  • دانشگاه های این کشور دارای چه مزایا و معایبی می باشند؟
  • کدام یک از دانشگاه ها در جهان مطرح می باشند؟

درباره کشور سوئیس

سوئیس یکی از کشور های اروپایی و همچنین از اعضاء کشور های حوزه اسکاندیناوی می باشد. این کشور به دلیل داشتن شرایط مناسب تحصیل، مقصد دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا است. مواردی مانند طبیعت بی نظیر، شرایط خوب و امن اجتماعی، رفاه و ثبات مالی و درآمد کافی از مهمترین دلایل جذب متقاضی به این کشور می باشند. مردم کشور سوئیس به 4 زبان فرانسوی، هلندی، انگلیسی و آلمانی صحبت می کنند.

دولت سوئیس به دلیل داشتن آگاهی درباره کلیدی بودن آموزش و پرورش، علم، دانش و تحقیقات در اقتصاد و تجارت ملی، سرمایه گذاری فوق العاده ای در آموزش و پرورش و تدریس در دانشگاه های این کشور و همچنین سطح آموزشی این کشور انجام می دهد تا شرایط و وضعیت مطلوب را ثابت نگه دارد. دانشمندان و مخترع های اهل سوئیس به دلیل کشف و اختراعات مختلف در تاریخ، برنده جوایز نوبل بسیاری شده اند. این امر باعث شهرت کشور سوئیس در این موضوع شده است. با کسب اطلاعات در مورد نظام آموزشی و دانشگاه های کشور سوئیس، می توانید از مزایا و سطح آموزشی این کشور اسکاندیناوی آگاه باشید برای آشنایی با مراکز آموزشی کشور سوئیس با ما همراه باشید.

برن یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

شهر برن، به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. اکثر مردم این شهر به زبان آلمانی صحبت می کنند. دانشگاه برن در سال 1834 ساخته شده است. پارامترهای حائز اهمیت در این باب عبارتست:

پارامترشرح
تعداد دانشجو18000
رتبه جهانی200
تعداد دانشکده8
تعداد موسسه150

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ

یکی از بهترین انتخاب های شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس و در رشته فنی و مهندسی در کشور سوئیس، می تواند دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ باشد. یکی از بهترین دانشگاه های غیر بیریتانیایی دنیا می باشد. این دانشگاه، دارای 2 پردیس در مرکز زوریخ و دیگری در حومه شهر می باشد که در رشته های مهندسی و فنی رتبه پنجم و در رشته علوم طبیعی رتبه ششم از نظام رتبه بندی جهانی QS را به خود اختصاص داده است. آموزش در مقاطع کارشناسی به زبان آلمانی و در مقطع ارشد به زبان انگلیسی می باشد. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

موسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان

این دانشگاه دومین موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در شهر لوزان و در فاصله 230 کیلومتری زوریخ، شهری که به زبان فرانسه می باشد، قرار گرفته است. این دانشگاه در رنکینگ معبر و جهانی QS رتبه دوازدهم را از آن خود کرده است. در یک بررسی جزئی تر در رشته های هنری و علوم طبیعی جزء رتبه دوازدهم و یازدهم می‌باشد. زبان اصلی تدریس به زبان فرانسوی است. کما اینکه برخی رشته ها به انگلیسی نیز تدریس می شود. وسعت این دانشگاه نصف دانشگاه فدرال زوریخ می باشد و 10000 دانشجو دارد.

زوریخ یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه شهر زوریخ می‌باشد. از نکات مهم و قابل توجه در ارتباط با این دانشگاه، بالا بودن تنوع رشته های مختلف می‌باشد. لازم به ذکر است که رتبه جهانی این دانشگاه بر اساس استاندارد ‌های جهانی و بین المللی 73 می‌باشد. دانشگاه زوریخ دارای 7 دانشکده غنی و معتبر در زمینه های فلسفه، حقوق ورزشی و پزشکی، بیزینس و علوم اقتصاد، ریاضیات محض و علوم طبیعی، الهیات و دین شناسی و دامپزشکی می باشد. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در سوئیس را به طور کامل مطالعه بفرمائید.

ژنو یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

ژنو یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس که در شهر ژنو، دومین شهر بزرگ سوییس، و در فاصله 280 کیلومتری شهر زوریخ واقع شده است، دانشگاه ژنو است. این دانشگاه در سال 1559 تاسیس شده ‌است. جزء قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های سوئیس می‌باشد که این نکته اهمیت آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد. این مرکز آموزشی در مجموع تعدادی دانشکده به شرح ذیل دارد:

  • علوم پزشکی
  • علوم انسانی
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • علوم اجتماعی
  • حقوق
  • الهیات
  • روانشناسی
  • ترجمه و زبان خارجه

همانند دانشگاه زوریخ تدریس نه به زبان انگلیسی بلکه به زبان فرانسوی در مقطع تحصیلی کارشناسی می باشد. از این جهت که مقاطع بالای تحصیلی مانند کارشناسی و دکترا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. دانشجویان مختلفی از سر تا سر دنیا برای تحصیل در این مقاطع به کشور های مختلف مهاجرت می کنند. تدریس در این مقاطع باید به زبان بین المللی یعنی زبان انگلیسی باشد. این دانشگاه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و تدریس در مقطع ارشد به زبان انگلیسی است.

لوزان یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

دانشگاه الهیات لوزان که در سال 1537 به عنوان مدرسه تاسیس شد. این قدمت تاریخی بر اهمیت این موسسه بیش از بیش می افزاید. چند سال بعد در سال 1890 به دانشگاه تبدیل شد. پردیس اصلی این دانشگاه در خارج از شهر لوزان و در سواحل دریاچه لمان در بین باغ ها و پارک های زیبا و سر سبز قرار دارد و دارای ساختمان های زیادی می باشد.

برای دسترسی به این پردیس نیز از خطوط مترو و حمل و نقل عمومی می توان استفاده کرد. در مرکز این پردیس کتابخانه اصلی قرار دارد، که مشرف به کوه های آلپ و قله معروف مون بلان می باشد که چشم انداز جذابی را برای دانشجویان بوجود آورده است. در این دانشگاه نیز مانند دانشگاه ژنو تدریس به زبان فرانسه می باشد. هزینه دانشگاه برای هر سال تحصیل در حدود $1200 (دلار آمریکا) می باشد که در مقایسه با سایر دانشگاه ها هزینه بسیار کمی می باشد. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

بازل از دانشگاه های سوئیس

شهر بازل در شمال غربی سوئیس واقع شده است که در همسایگی رودخانه راین می باشد. دانشگاه بازل از دیرینه ترین دانشگاه های جهان می باشد. در این بخش از بررسی شرایط دانشگاه بازل می پردازیم:

پارامترشرح
سال تاسیس1460 میلادی
موارد مهم این دانشگاهکتابخانه و دانشکده
تعداد دانشکده ها7
انواع دانشکده هاالهیات، حقوق، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم، تجارت و اقتصاد و روانشناسی

برن یکی از دانشگاه های سوئیس

شهر برن، به عنوان پایتخت سوئیس شناخته می شود. اکثر مردم این شهر به زبان آلمانی صحبت می کنند. دانشگاه برن در سال 1834 ساخته شده است. پارامترهای حائز اهمیت در این باب عبارتست:

پارامترشرح
تعداد دانشجو18000
رتبه جهانی200
تعداد دانشکده8
تعداد موسسه150

این مقاله در خصوص دانشگاه های کشور سوئیس برای شما مخاطبان و متقاضیانی که جویای ادامه تحصیل در این کشور را دارید آماده شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل یا مهاجرت و برنامه های اقامتی کشورها از جمله اقامت در لوکزامبورگ با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

4.9/5 - (19 امتیاز)

17 دیدگاه برای “دانشگاه های کشور سوئیس

  1. طلایی پور گفت:

    دانشگاه های سوئیس بهترند یا سوئد؟

  2. Arezoo گفت:

    آیا امکان اخذ بورسیه از این دانشگاه ها وجود داره؟ چه زمانی برای اخذ بورسیه باید اقدام کنیم؟
    ممنون از مقاله خوبی که نگارش کردید.

  3. همایون رادمنش گفت:

    سوئیس کشور فوق العاده خوبیه ولی فکر نکنم به این راحتی ها ویزا بده

  4. leila گفت:

    سلام. شرایط بورسیه تحصیلی در کشور به چه نحو هست؟ این بورسیه در چه مقاطعی به دانشجو تعلق می‌گیره؟

  5. نظریان گفت:

    همه ی دانشگاه های سوئیس توسط وزارت بهداشت و علوم ایران تایید شده می باشند؟

  6. ارشاد گفت:

    برای چه رشته هایی موقعیت تحصیل تو این کشور بهتر هست؟

  7. حميرا ميرباقرى گفت:

    درسته كه سوييس كشور خيلى پر هزينه ايه ؟

  8. امیر عباس گفت:

    در مورد مطلب به روزتون در مورد دانشگاه های سوئیس تشکر می کنم اگه امکانش هست درمورد دانشگاه های کشور سوئد هم مطلب بذارید

  9. لیدا بهرامی گفت:

    سلام برای مقطع دکترا هم شما اقدام دارید؟

  10. leilakk گفت:

    سلام. بورسیه تحصیلی از طرف دانشگاه‌های این کشور به دانشجو تعلق می‌گیره؟ آیا دانشگاه های دولتی و خصوصی در این کشور شرایط یکسان دارند؟با تشکر

  11. amirmohamad گفت:

    سلام دانشگاه های سوئیس برای چه رشته هایی مناسب است ؟

  12. صبا صابری گفت:

    سلام لطفا در مورد ویزای تحصیلی سوئیس توضیح دهید.
    تشکر می کنم از مطالب خوبتون

  13. ارسلان رکنی گفت:

    کدام دانشگاه ارزانتر است؟

  14. قراری گفت:

    سلام. میشه درباره هزینه ها و زندگی دانشجویی در سوئیس توضیح بدهید؟ ممنون

  15. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوب و سودمندی بود.

  16. قاسمی گفت:

    دانشگاه های آلمان که بهتره

  17. hiva گفت:

    سلام از بین دانشگاه هایی که معرفی کردید کدوم از نظر هزینه دانشجویی مناسب تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *