مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه اکستر انگلستان

دانشگاه اکستر انگلستان

در رتبه بندی برترین دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان دانشگاه اکستر انگلستان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های جهان می باشد. هر ساله دانشجویان بین المللی بی شماری جهت ورود دانشگاه اکستر بریتانیا اقدام می کنند. این دانشگاه در شهر اکستر این کشور قرار گفته است. دانشجویان می توانند دوره های تحصیلات عالی خود را در این دانشگاه پیشرفته سپری کنند. با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار شما عزیزان می توانید به صورت کامل از تاریخچه، شرایط ورود، شرایط تحصیل در انگلستان و برنامه های تحصیلی دانشگاه مذکور آگاه شوید.

  • شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به چه صورت است؟
  • قدمت این دانشگاه به چند سال پیش بر می گردد و در کدام شهر انگلیس است؟

انگلستان یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی می باشد. سیستم آموزشی اکثر کشور های دنیا از سیستم آموزشی این کشور الهام گرفته شده است. جمعیت کشور انگلیس به بیش از 53 میلیون نفر می رسد. مردم و ساکنین این کشور به زبان بین المللی انگلیسی صحبت می کنند.

درباره دانشگاه اکستر انگلستان

این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های دولتی بریتانیا و همچنین دنیا می باشد. در بخش جنوب غربی انگلستان، در این شهر قرار گرفته است. اولین کالج و دانشگاه این کشور در سال 1838 میلادی ساخته شد. در سال 1955میلادی این دانشگاه موفق به کسب منشور سلطنتی شد. از همان سال به عنوان یک دانشگاه دولتی رسمی شناخته شد. این دانشگاه انگلیسی یکی از 9 دانشگاه برتر بریتانیا می باشد. دارای 4 محوطه با نام های سترتهام، سنت لوک، ترورو و پنرین می باشد. استرتهام و سنت لوک در شهر اکستر قرار گرفته اند. ترورو و پنرین نیز در کرنوال واقع شده اند. استرتهام بزرگترین محوطه این شهر می باشد. ساختمان ها و موسسه های زیادی در آن قرار گرفته اند.

تعداد کارمندان و کارکنان این دانشگاه در کشور انگلیس به بیش از 2500 نفر می رسد. همچنین لازم به ذکر است که بیش از 2100 نفر عضو هیئت علمی این دانشگاه می باشند. تعداد دانشجویان این دانشگاه در انگلیس به 22000 نفر می رسد. هر ساله دانشجویان زیادی جهت ورود به این دانشگاه مجهز اقدام می کنند. ورود به این دانشگاه در بریتانیا نیاز به داشتن اطلاعات کافی و همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز دارد و متقاضیان حتما باید به صورت کامل از شرایط تحصیل در دوره های تحصیلی گوناگون در این دانشگاه مطلع باشند. در ادامه شما عزیزان با شرایط تحصیل در این دانشگاه به صورت کامل آگاه می شوید.

موقعیت دانشگاه اکستر انگلستان روی نقشه

در این بخش شاهد موقیعت دانشگاه اکستر انگلستان روی نقشه می باشیم:

شرایط تحصیل در دانشگاه اکستر انگلیس

تحصیل در این دانشگاه مجهز شرایط بسیار مطلوبی به همراه دارد. دانشجویان این دانشگاه می توانند در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره تحصیلی دکترا مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان می توانند در رشته های مختلف تحصیلی در دانشکده های این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر است که مدرک کسب شده از این دانشگاه در سراسر جهان شناخته شده می باشد. متقاضیان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه در تمامی نقاط جهان مشغول به کار شوند. دانشگاه فوق واقع در کشور انگلیس دارای 6 کالج می باشد.

مقایسه رنکینگ دانشگاه فوق در Qs و Times در نمودار زیر بیان شده است:

مقایسه رنکینگ دانشگاه اکستر

در میان کالج های متفاوت یا همان دانشکده های این دانشگاه یکی از برترین دانشکده ها که می توان جهت تحصیل رشته های حسابداری، اقتصاد، سرمایه گذاری، دارایی، مدیریت، نوآوری و کارآفرینی اقدام نمود. کالج کسب و کار در این دانشگاه می باشد که در مقاطع مختلف دانشگاهی دانشجوی خارجی می پذیرد.

کالج های دانشگاه اکستر بریتانیا

رشته های تحصیلی در کالج مهندسی شامل رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی، محیط زیست و حفاظت از محیط زیست، زمین شناسی، علوم داده و هوش مصنوعی، سیستم های زندگی، ریاضیات، معدن و معادن، علوم طبیعی، فیزیک، نجوم و انرژی تجدید پذیر می شوند.

رشته های تحصیلی در کالج علوم انسانی شامل رشته های باستان شناسی، تاریخ هنر و فرهنگ بصری، تاریخ باستان، درام، انگلیسی، مطالعات فیلم، زبان خارجی، تاریخ، هنر لیبرال، زبان های مدرن، دین و الهیات، سلام فرهنگ و محیط سالم می شوند. می توان در میان برنامه های تحصیلی این کالج نوین ترین متدهای آموزشی را در کالج های هنر تحصیل نمود. رشته های تحصیلی در کالج زندگی و علوم محیطی شامل رشته های علوم انسانی، محیط زیست و حفظ آن، جغرافیا، علوم داده و هوش مصنوعی، نظم زندگی، علوم طبیعی، روانشناسی، علوم ورزشی و سلامت می شوند.

رشته های تحصیلی در کالج علوم اجتماعی شامل رشته های مطالعات عربی و اسلامی، رشته تحصیلات، حقوق و قانون، سیاست، علوم داده و هوش مصنوعی، جامعه شناسی، فلسفه و انسان شناسی می شوند. رشته های تحصیلی در کالج پزشکی و بهداشت در این کالج شامل رشته های داروسازی، تصویر برداری پزشکی، علوم پزشکی، عصب شناسی، پرستاری، تحقیقات بهداشتی، علوم زیست پزشکی و بالینی، علوم داده، هوش مصنوعی و دندانپزشکی می شوند.

امکانات دانشگاه اکستر انگلستان

همانطور که گفته شد، این دانشگاه واقع در کشور انگلیس یکی از مجهز ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های کشور انگلستان و همچنین جهان می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند. تمامی کالج های این دانشگاه دارای کافه ها و فروشگاه های مختلف می باشند. دانشجویان می توانند از آن ها بهره مند شوند. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه دارای سیستم امنیتی و انتظامات قوی می باشد. این امر محیط امنی برای تحصیل دانشجویان ایجاد کرده است. دانشجویان می توانند از سالن ها و زمین های ورزشی مختلف بهره مند شوند. این دانشگاه بریتانیایی دارای سالن بدنسازی مجهز، استخر های شنا، کریکت، تنیس، زمین گلف، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، والیبال و همچنین زمین های اسکواش می باشد.

این دانشگاه واقع در کشور انگلیس بیش از 4 کتابخانه و سالن مطالعه دارد. دانشجویان می توانند در ساعات مشخص شده از این کتابخانه ها و سالن های مطالعه بهره مند شوند. همچنین شایان ذکر است که دانشجویان و متقاضیانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند می توانند در رویداد ها و کنفرانس های مختلفی شرکت کنند و سطح علمی خود را افزایش دهند. شما عزیزان می توانید جهت مطلع شدن از شرایط ورود و تحصیل در بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی انگلیس به مقاله تحصیل در بهترین دانشگاههای انگلستان مراجعه کنید.

شهریه دوره های تحصیلی در دانشگاه اکستر انگلستان

اگر به فکر تحصیل در دانشگاه اکستر هستید، حتما باید هزینه های زندگی و تحصیل در این دانشگاه به صورت کامل آگاه باشید. به طور کلی، هزینه شرکت در دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه اکستر به صورت زیر می باشد:

دوره تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
دوره پزشکی BMBS€35000
هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و حقوق€17600
حسابداری و مالی، کسب و کار و مدیریت، اقتصاد€17600
علوم زیستی، جغرافیا، علوم پزشکی، علوم روانشناسی و علوم ورزشی€20500
Flexible Combined Honours€18750
مهندسی کامپیوتر، فیزیک، زمین شناسی و معادن€22500
ریاضیات€20500

شهریه دوره های تحصیلی در دانشگاه اکستر انگلستان

کمک هزینه دانشگاهی اکستر انگلیس

دانشجویانی که توان مالی کافی ندارند از طرف این دانشگاه حمایت می شوند. کمک هزینه های پشتیبانی دانشگاه مذکور بدون وجود هر گونه رقابت به دانشجویان ارائه می شود. مبلغ این کمک هزینه های تحصیلی به میزان درآمد خانواده دانشجویان بستگی دارد و لازم به ذکر است که این دسته از کمک هزینه ها معمولا در دوره تحصیلی کارشناسی به دانشجویان ارائه می شود و شرایط آن به صورت زیر می باشد:

سال دوم دوره کارشناسی به (یورو)سال اول دوره کارشناسی به یورودرآمد خانوار به یورو
€1550€2100€16000 زیر
€1050€1050€16000 الی €25000

بورس تحصیلی در دانشگاه اکستر در کشور انگلستان

کسب بورس تحصیلی جهت تحصیل در این دانشگاه در کشور انگلیس امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که قصد دارند هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند. بدین ترتیب می توانید مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را نیز مطالعه بفرمائید.

همچنین می توانند با داشتن شرایط لازم اقدام به کسب کمک هزینه های تحصیلی زیر کنند:

  • Sports scholarships
  • Chapel Choir
  • Crediton Parish Church
  • Exeter Cathedral Choir
  • The Church of St Michael and All Angels, Exeter
  • St Peter’s Parish Church, Tiverton
  • Mrs Bessie Rook Memorial Travel Scholarship
  • Languages for World Peace and Understanding Scholarship

وام های دولتی جهت تحصیل در دانشگاه اکستر انگلستان

علاوه بر بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، دانشجویانی که قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود نیستند. همچنین می توانند اقدام به کسب وام های دولتی کنند. میزان وام های دولتی جهت پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی به صورت زیر می باشد:

آیتممبلغ کمک هزینه در سال 2023 به یورو
زندگی در خانه€7524
زندگی دور از خانه، خارج از لندن€9000
زندگی دور از خانه، در لندن€12354
شرکت در یک دوره درسی خارج از کشور€1063

لازم به ذکر است که میانگین هزینه های زندگی دانشجویی برای دانشجویان اکستر در کشور انگلستان از 9000€ الی 10500€ (یورو) در سال می باشد. البته میزان دقیق هزینه ها را هیچ وقت نمی توان برآورد نمود زیرا خرج کرد دانشجو با توجه به نوع سبک زندگی متقاضی مشخص خواهد شد. هموطنان عزیز و گرامی می توانند جهت مطلع شدن از هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان و همچنین شرایط کسب اقامت این کشور با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. بدین ترتیب مقاله گرفتن اقامت انگلستان در خصوص زندگی در این کشور بسیار کارآمد می باشد.

سوالات متداول در باب دانشگاه اکستر انگلستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول دانشگاه اکستر انگلستان می باشیم:

  • دانشگاه اکستر انگلستان چه رتبه ای دارد؟ دانشگاه اکستر انگلستان در سال 2023 در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار داد.
  • شهریه دانشگاه اکستر انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه اکستر حدود 9000£ الی 17500£ (پوند) در سال است.
  • دانشگاه اکستر چند دانشکده دارد و چه رشته هایی ارائه می شود؟ این دانشگاه 3 دانشکده اصلی به نام های کالج مهندسی، کالج علوم انسانی و کالج علوم اجتماعی دارد که رشته های بسیار متنوعی در آنها ارائه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *