مهاجرت به کشور استرالیا

تولد فرزند در استرالیا

تولد فرزند در استرالیا

تولد فرزند در استرالیا و اخذ اقامت از طریق آن موضوعی حائز اهمیت می باشد که در این مقاله به صورت مختصر به آن اشاره می‌ گردد. استرالیا یکی از کشورهایی است که اقامت در آن کشور می‌تواند رفاه، آسایش و زندگی مطلوب را به ارمغان آورد. این کشور یکی از وسوسه ‌برانگیزترین مقاصد برای متقاضیان مهاجرت می‌باشد اما نکته مهم این است که اقدام به این مهم باید با آگاهی و اطلاعات کاملاً روشن و دقیق انجام گیرد تا بتوان از آن نتیجه‌ای مطلوب اخذ نمود.

در نوشتار کوتاهی که پیش رو دارید مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی نموده است تا مختصراً شما را با دریافت اقامت از طریق تولد فرزند در استرالیا آشنا سازد. گفتنی است که برای متقاضیان این امکان وجود دارد که از طریق تماس با ما که بسترهای آن در انتهای مقاله ذکر شده است با مشاوران و کارشناسان مجرب ما مشورت نمایند. در ادامه توضیحاتی هم در خصوص کشور استرالیا و هم راجع به تولد فرزند در استرالیا ارائه خواهد شد.

درباره استرالیا

استرالیا (Commonweelth of Australia) یا ملت مشترک‌المنافع استرالیا، این کشور از ممتازترین نظام‌ های زیست در دنیا برخوردار می ‌باشد، یک کشور توسعه‌ یافته که از نظر مساحت جزء 6 کشور پهناور جهان می ‌باشد. شهرهای کانبرا (پایتخت)، سیدنی و ملبورن در ردة 10 شهر برتر دنیا برشمرده می ‌شوند. کشور استرالیا جزیره می ‌باشد لذا با هیچ کشوری مرز خاکی ندارد. این کشور به همراه نیوزلند و چند جزیره کوچک قاره اقیانوسیه را تشکیل می‌ دهند که کم ‌مساحت ‌ترین قاره دنیا می ‌باشد. اطراف آن در غرب با اقیانوس هند، در شرق با اقیانوس آرام و از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی و از شمال با تعدادی دریا و خلیج احاطه شده است.

گذرنامه استرالیا

در این نوشتار به معتبرترین گذرنامه‌ های جهان اشاره ‌ای خواهیم داشت که توسط مؤسسه Passport index که یکی از معتبرترین مؤسسات در این زمینه می‌باشد، انتشار یافته است. برای رتبه‌ بندی ارزش گذرنامه اصطلاحاً عبارت قدرت پاسپورت به کار برده می ‌شود. مهم‌ ترین معیار برای ارزش ‌گذاری قدرت پاسپورت، شمار کشورهایی می‌ باشد که تبعة هر کشوری قادر است به آنها بدون داشتن ویزا مسافرت نماید.

در خصوص پاسپورت های مختلف کشور ها در لیست زیر اطلاعاتی آمده که بایستی مطالعه شود.

ردیفآیتم
رتبه 1آمریکا و انگلستان با قدرت سفر بدون ویزا به 147 کشور دنیا
رتبه 2آلمان، کره جنوبی و فرانسه با قدرت سفر بدون ویزا به 145 کشور دنیا
رتبه 3سوئد و ایتالیا با قدرت سفر بدون ویزا به 144 کشور دنیا
رتبه 4ژاپن، سنگاپور، دانمارک، فنلاند، لوکزامبورگ و هلند با قدرت سفر بدون ویزا به 143 کشور دنیا
رتبه 5کانادا و سوئیس با قدرت سفر بدون ویزا به 142 کشور دنیا
رتبه 6بلژیک، مجارستان، ایرلند، اسپانیا، نرژوی و پرتغال با قدرت سفر بدون ویزا به 141 کشور دنیا
رتبه 7اتریش، مالزی و یونان با قدرت سفر بدون ویزا به 140 کشور دنیا
رتبه 8نیوزیلند با قدرت سفر بدون ویزا به 139 کشور دنیا
رتبه 9استرالیا، جمهوری چک و قبرس با قدرت سفر بدون ویزا به 138 کشور دنیا
رتبه 10لهستان و اسلواکی با قدرت سفر بدون ویزا به 137 کشور دنیا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در استرالیا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در استرالیا

کشور استرالیا با توجه به رتبه خوبی که دارد می ‌تواند یکی از مطلوب ‌ترین مقصد‌ها در جهت مهاجرت، دریافت اقامت و تابعیت باشد که این اهداف به طرق مختلفی از قبیل ویزای کار، تحصیل، تخصص، سرمایه‌گذاری و تولد فرزند در استرالیا میسر خواهد بود. قابل ذکر است که سختگیری استرالیا در ارتباط با قانون اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند بیشتر شده و تغییرات مداومی که در این قانون به عمل آمده در جهت سخت‌تر شدن آن بوده است.

  • قبل از ژانویه سال 1949 میلادی بر طبق قانون مهاجرت استرالیا تنها متقاضیانی می ‌توانستند تابعیت این کشور را به دست آورند که تبعه‌ کشورهای مستعمره انگلستان بوده باشند.
  • پس از ژانویه سال 1949 میلادی تا اوت 1986 میلادی قانون مذکور تغییر یافت و قرار بر این شد هر فردی در خاک استرالیا متولد گردد تابعیت استرالیا را به صورت اتوماتیک دریافت خواهد داشت.
  • بعد از تاریخ 20 اوت سال 1986 میلادی، فرزند متولد شده در این کشور در صورتی می‌تواند شهروندی درجه یک استرالیا را دریافت نماید که یکی از والدین وی تابع استرالیا و یا دارای اقامت دائم آن کشور بوده باشند.

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در استرالیا

در مورد کودکانی که در خاک کشور استرالیا متولد می‌ شوند باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که در هنگام تقاضای تابعیت استرالیا حتی اگر یکی از والدین او تابعیت استرالیا را دارا باشند، آن کودک می ‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور استرالیا اقدام نماید به این شرط که این تقاضا قبل از سن 18 سالگی او ارائه شده باشد. اگر کودکی در زمان طفولیت پدر و مادر خود را از دست داده باشد امین و قیم قانونی طفل که حضانت او را بر عهده گرفته است و در واقع سرپرست او می‌ باشد این امکان را دارد تا با نیابت قضایی از طفل مذکور جهت اخذ تابعیت استرالیا برای وی اقدام نماید.

در ارتباط با والدینی که به روش تقاضا تبعه استرالیا شده باشند باید گفت که در صورتی می ‌توانند برای فرزندان تقاضای اقامت نمایند که دست‌ کم 2 سال در استرالیا اقامت قانونی داشته باشند. افراد بزرگسال نیز می ‌توانند از طریق نسب برای اخذ تابعیت استرالیا اقدام نمایند. در نهایت باید یادآوری نماییم که ویزاهای این کشور دو نوع می‌باشند:

  • دائم
  • موقت

که همانطور که از نام آنها برمی‌ آید ویزای موقت برای زندگی به مدت معین در کشور استرالیا در نظر گرفته شده‌ اند و ویزای اقامت دائم یا PR برای زندگی به صورت دائم در کشور استرالیا در نظر گرفته شده است. ما سعی نمودیم در این نوشتار تا اندازه ‌ای شما را از طرق مهاجرت خصوصاً مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند، آشنا نماییم. شما این امکان را دارید تا در صورت هر گونه ابهام یا سؤال با کارشناسان و مشاوران مجرب مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید و از نظرات و راهنمایی ‌ها به صورت رایگان بهره ‌مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *