مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این زمینه در این کشور متفاوت تر است. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می دانند که چقدر تحصیل این رشته ها در کشور هلند منحصر به فرد است. ارائه و تحصیل این 2 رشته در این کشور کاملا با دیگر کشورهای اروپا تفاوت دارد. این امر هم از لحاظ رویکرد به 2 رشته پزشکی و دندانپزشکی و هم زمان بندی فارغ التحصیلی و اتمام دوره است.

مشاوران اخذ پذیرش در موسسه سفیران سروش سعادت می توانند جدید ترین اطلاعات در سال 2024 و 2023 در این خصوص را با شما در میان گذارند. مدرک دندانپزشکی و پزشکی هلندی با اعتبار یکسانی نسبت به سایر دانشگاه ها در کشورهای مختلف اروپا پذیرفته می شود. اما به دلیل شیوه تدریس متفاوت و همچنین طول دوره های متفاوت برای فارغ التحصیلی انتقال بین دانشگاهی حین تحصیل امکان پذیر نیست.

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور و فارغ التحصیل شدن در این رشته ها در این کشور به طور کلی 3 مرحله اصلی باید طی شود. این مراحل به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیطول دوره 
دوره کارشناسی پزشکی و دندانپزشکی3 سال
کارشناسی ارشد در پزشکی و دندانپزشکی3 سال
دوره انترنی1 سال

دوره ها و کلاس های 3 سال اول می تواند به زبان انگلیسی در دانشگاه ها تدریس شود. اما فقط 2 دانشگاه هستند که این زبان را برای آموزش ارائه می دهند. دانشگاه گرونینگن 2 مدرک کارشناسی در پزشکی و دندانپزشکی،یکی در بهداشت جهانی، دیگری در پزشکی مولکولی ارائه می دهد.

همه این دوره ها اولین گام برای تبدیل شدن به یک پزشک و دندانپزشک هستند. در حالی که این مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می شود ضروری است که در کنار سایر مطالعات شما زبان هلندی نیز یاد بگیرید. آشنایی و گاهی تسلط به زبان هلندی برای طی مراحل تحصیل در این کشور مورد نیاز است. اگر فارغ التحصیل شوید، باید امتحانات را به زبان هلندی بگذرانید.

الزام تسلط به زبان هلندی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

قطعا برای ارتباط گیری با ارباب رجوع و بیمارها باید به زبان هلندی تسلط داشته باشید. لازم است بدانید که شما نمی توانید دوره کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی در هیچ دانشگاهی از هلند تکمیل کنید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تنها برای برخی از رشته ها تعریف شده است.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور اروپایی متفاوت بوده است که در نمودار زیر بیان گردیده است:

این رشته ها عبارتند از پزشکی و فن آوری پزشکی اما با گذراندن این رشته ها شما به عنوان یک دکتر شناخته نمی شوید. سال نهایی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، متقاضیان باید در بیمارستان ها و کلینیک های هلند مشغول به کار شوند. کار در بیمارستان و کلینیک آن هم با ارباب رجوع هلندی مستلزم دانستن زبان هلندی است. بنابراین دانستن زبان هلندی به طور کلی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دراین کشوراز اهمیت حیاتی برخوردار است. شما نیاز دارید که نه فقط زبان هلندی را بیاموزید بلکه گاهی ملزم به تحصیل به زبان هلندی خواهید بود.

دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی الزاماتی در خصوص ورود به دانشگاه های این کشور وجود دارد. برای تسهیل در روند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی هلند از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات مشاوره اخذ نمایید. نخستین مهلت برای پر کردن فرم های اخذ پذیرش دانشگاه  به طور معمول 15 ژانویه است. اگر می خواهید فرم های پذیرش را در این کشورپر کنید بدانید که تنها می توانید برای پذیرش در یک دانشگاه اقدام کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باید دروس ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی را با نمره الف در دبیرستان گذرانده باشید. چنانچه نمرات شما الف نشده باید یک آزمون تعیین سطح این دروس را در این کشور بگذرانید. پیش از اینکه امتحان بدهید به شما پیشنهاد می دهیم برای هر یک از این دروس بین 200 تا 300 ساعت برای مطالعه وقت اختصاص دهید.

شهرهای اصلی دانشجویی در هلند

هلند 10 شهر معروف دانشجویی دارد که جاذب گردشگران خارجی نیز محسوب می شود. این شهرها مکان های اصلی سرمایه گذاری، برگزاری دوره های نوین به خصوص در زمینه پزشکی و دندانپزشکی محسوب می شوند. درست است که معروفترین آنها آمستردام است اما شهرهای هلندی اغلب با جنب و جوش، محیط دوستانه و آوازه فرهنگی شناخته می شوند. برخی از بهترین شهرهای دانشجویی که می توانید برای طی مقاطع در رشته های پزشکی و دندانپزشکی انتخاب کنید عبارتند از:

  • مطالعه پزشکی و دندانپزشکی در روتردام
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکی اوترخت
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکی آیندووهن
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکیTilburg
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکی لیدن
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکی گرونینگن
  • مطالعه در پزشکی و دندانپزشکی لاهه

دانشگاه های برتر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

دانشگاه های برتر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

این کشور دارای بیش از 10 دانشگاه استاندارد است که در میان 500 دانشگاه برتر در جهان هستند. این دانشگاه ها که دارای رتبه های بین المللی هستند،انگیزه را در اندیشه دانشجویان جاری می کنند. دانشگاه های این کشور دانشجویان را با رویکرد ادامه تحصیل در مقاطع عالی و آموزش می دهند و زبان تدریس گاهی انگلیسی است. اگر نمی دانید برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از کجا شروع کنید، چند دانشگاه بین المللی در هلند را معرفی می کنیم.

  • دانشگاه تونته
  • دانشگاه رابوود
  • دانشگاه پزشکی تیلبورگ
  • دانشگاه علوم پزشکی ساکسون
  • یک وبسایت رسمی وزارت کشور در این خصوص وجود دارد.

اما به طور کلی ارائه اطلاعات در مورد تحصیل در هلند و ارسال درخواست ها باید از طریق صفحات وب دانشگاه ها ارائه شوند.

اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

رویه اخذ پذیرش تحصیلی دراین کشور به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم های درخواست آنلاین
  • پرداخت هزینه درخواست
  • بارگذاری اسناد لازم قبل از پایان مهلت

هر مدرک و دانشگاه دارای الزامات کاربردی منحصر به خود هستند، بنابراین توجه داشته باشید و لیست اسناد را به دقت بررسی کنید. همچنین درخصوص زندگی و تحصیل در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش هلند

معمولا اسناد مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور عبارتند از:

  • یک کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • یک عکس گذرنامه
  • بیانیه شخصی به زبان انگلیسی نسخه های دیپلم متوسطه، گواهینامه ها یا لیست های دوره ها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و هلندی
  • مدارک به زبان انگلیسی یا هلندی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست

بعضی از دانشگاه ها ممكن است مدارك اضافی مانند آنچه در ذیل می آید را از شما طلب کنند:

  • CV یا رزومه
  • نامه تشویقی
  • نمونه کار نوشته شده دانشگاهی

راه هایی برای اطمینان از اینکه شما برای پذیرش در یک دانشگاه هلندی واجد شرایط هستید. همانطور که دیدید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور چندان پیچیده نیست اما بهترین و مطمئن ترین راه اخذ مشاوره است و ما در این خصوص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به شما پیشنهاد می دهیم. در میان رشته های پزشکی و پیراپزشکی پیشنهاد می شود مقاله تحصیل داروسازی در هلند را نیز مطالعه بفرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *