مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا فرصتی عالی برای تحصیل ارزان در اروپاست. ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی با هزینه ارزان است. دانشگاه های ایتالیا رشته های پزشکی و دندانپزشکی را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی ارائه می کنند. برای تحصیل در هر کدام از این دوره ها نیاز با تسلط کامل به زبان ایتالیایی در سطح B2 و یا انگلیسی در سطح آیلتس 6 نیاز دارید. رشته های پزشکی در ایتالیا دوره 5 ساله و دندانپزشکی دوره 6 ساله است. برای پذیرش و ورود به دانشگاه های پزشکی دانشجویان نیاز به پذیرش در آزمون ورودی به نام IMAT دارند. در ادامه این مطلب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای درک بهتر شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به سوالات زیر پاسخ داده اند:

  • دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟
  • شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چگونه است؟
  • الزامات پذیرش و ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چقدر است؟

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

دانشگاه های مختلفی در ایتالیا رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می کنند. این دوره ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی ارائه می شوند. مدارک ارائه شده از دانشگاه های معتبر پزشکی ایتالیا مورد تایید اتحادیه اروپا، ایران و بسیاری از کشورهای جهان است. ایتالیا علاوه بر جاذبه های فرهنگی و معماری خود دارای جذابیت های مختلفی برای دانشجویان خارجی به خصوص در رشته های پزشکی است. هر ساله، دانشجویان جدیدی از کشورهای مختلف جهان به ایتالیا سفر می کنند، جایی که بسیاری از دانشجویان بین المللی در آنجا تحصیل می کنند.

دانشگاه های ایتالیا همچنین دارای رتبه بالایی در رتبه بندی جهانی در زمینه آموزش پزشکی انگلیسی هستند. دانشگاه ها درب های خود را به روی دانشجویان بین المللی از سراسر جهان باز کردند. تحصیل پزشکی در ایتالیا از جهات مختلف برای دانشجویان مزایایی را به همراه دارد. برخی از این مزایا، که دلیل اصلی درخواست برنامه ها از سراسر جهان است، عبارتند از:

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

دوره های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

رشته پزشکی و دندانپزشکی 2 رشته محبوب در ایتالیا و بسیاری از کشورهای جهان است. چرا که میزان درآمد مشاغل در این رشته بالاست و همچنین فرصت های کار پس از تحصیل در این رشته در اقصی نقاط دنیا زیاد است. دوره های پزشکی در کشور ایتالیا دوره 5 ساله است که شامل مطالعه دروس پزشکی، علوم پایه، زیست پزشکی، زبان ایتالیایی، دروس اختیاری، سلامت عمومی و مقدمه ای بر دروس پزشکی بالینی و دروس دیگر است.

در سال آخر این دوره دانشجویان دوره های جراحی، اقامتگاه بهداشت عمومی، رزیدنسی بیمارستان و سایر دوره ها بالینی را می گذرانند. دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا یک دوره 6 ساله است که این برنامه نیز شامل 4 سال علوم پایه و تئوری و 2 سال انترنی و کار در کلینیک ها و بیمارستان ها است. جهت اطلاع از شرایط کار در ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در هر 2 رشته در ایتالیا وجود دارد. شرایط تحصیل در این 2 رشته به صورت خلاصه در زیر آمده است:

دورهمدت زمانشرایط ورود
پزشکی5 سالآزمون ورودی
دندانپزشکی6 سالآزمون ورودی

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا در سال 2023

اگر تصمیم گرفته اید در این کشور تحصیل کنید و از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA آمده اید، شما نیازی به ویزای دانشجویی این کشور نخواهید داشت. در حالی که سایر دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA ،برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزا دارند،

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی در سال 2023 در زیر آمده است:

  • فرم درخواست ویزا
  • سند مسافرتی معتبر (تاریخ انقضاء باید 3 ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)
  • ثابت کنید که تمکن مالی کافی برای حمایت از تحصیل خود دارید (حداقل 900€ (یورو) در ماه)
  • بیمه درمانی پرداخت شده 150€ (یورو) برای سال اول تحصیل
  • کپی مدرک تحصیلی قبلی
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه در این کشور
  • رسید هزینه درخواست ویزا 50€ (یورو)

با این حال، برای آماده شدن برای قرار ملاقات خود، ممکن است هزینه های مربوط به درخواست خود، مانند عکس پاسپورت و هزینه درخواست را متحمل خواهید شد. درخواست ویزای شما همچنین به مدرکی مبنی بر بلیط هواپیما بین ‌المللی رفت و برگشت نیاز دارد و توصیه می ‌کنیم سیاست‌ های لغو شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی را به دقت بررسی کنید. بازپرداخت هر گونه هزینه‌ ای که متحمل می ‌شوید، از جمله سپرده اقامت، هزینه‌ های خطوط هوایی و هزینه ‌های درخواست ویزا، تابع سیاست‌ های آژانس مربوطه، شرکت هواپیمایی یا سایر شخص ثالث است و توسط براون ارائه نخواهد شد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا دانشجویان بایستی در آزمون ورودی به نام IMAT شرکت کنند. البته برای تحصیل در برخی از دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه کامیلوس یا دانشگاه کاتولیکا، این دانشگاه ها آزمون مخصوص خود را دارند که مشابه آزمون IMAT است. آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT)، که برای هر دانشجویی که مایل به تحصیل پزشکی در ایتالیا است، یک آزمون اجباری است. به زبان انگلیسی است و در سپتامبر برگزار می شود. IMAT شامل 60 سوال است و زمان آزمون 100 دقیقه است. این آزمون شامل سوالات استدلال منطقی، فرهنگ عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. هزینه آزمون بدون بازگشت و تقریبا €130 (یورو) است.

دانشجویانی که متقاضی هستند باید 12 سال تحصیل را گذرانده و امتحان دانشگاه خود را در کشور خود قبول شوند. دانشجویانی که این 2 شرط را دارند از IMAT (آزمون پذیرش پزشکی بین المللی) برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی استفاده می کنند. با این حال برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون پذیرش هر دانشگاه خصوصی به طور جداگانه هستند.

به صورت کلی شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی:

شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی

معرفی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

دانشگاه های مختلفی در ایتالیا رشته های پزشکی را به زبان ایتالیایی ارائه می کنند. 13 دانشگاه دولتی در ایتالیا تحصیل رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. 12 دانشگاه تحصیل پزشکی و یک دانشگاه دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشکده های پزشکی که جزء 500 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی هستند، امکان تحصیل در نقاط مختلف کشور را برای دانشجویان فراهم می کنند.

دانشگاه های دولتی ارائه دهنده تحصیلی پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا عبارتند از:

  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه فدریکو دوم ناپل
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه باری آلدو مورو
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه رم لا ساپینزا
  • دانشگاه رم تور ورگاتا
  • دانشگاه لوئیجی ونویتلی
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه مسینا
  • دانشگاه سیه نا (دندانپزشکی)

در ایتالیا، علاوه بر دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارد که تحصیل پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگرچه تعداد دانشگاه های خصوصی که آموزش پزشکی انگلیسی ارائه می دهند کم است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. همچنین دانشگاه های خصوصی که آموزش پزشکی را به زبان انگلیسی در ایتالیا آموزش می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه کاتولیکا رم
  • دانشگاه سن رافائل میلان
  • دانشگاه هومانیتاس میلان
  • دانشگاه کامیلوس رم

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

در ایتالیا، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بین €156 الی €3500 (یورو) متغیر است. دانشجویانی که درآمد سالانه خانواده آنها کمتر از €23000 (یورو) است، €156 (یورو) در سال پرداخت می کنند. هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی €5000 (یورو) در سال است. اگر دانشجو حداقل 2 سال است که جدا از خانواده خود زندگی می کند، درآمد دانشجو برای تعیین هزینه در نظر گرفته می شود.

دانشجویانی که درآمد خانواده خود را اعلام نمی کنند باید بالاترین مبلغ را که حدود 3500€ (یورو) در سال است بپردازند. هزینه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا متفاوت است. هزینه های دانشگاه خصوصی می تواند از €15000 الی €20000 (یورو) در سال باشد. برای پذیرش از دانشگاه های ایتالیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *