مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

دانشجویان بین المللی بسیاری مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا هستند. تحصیل در دانشگاه های کشور استرالیا علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد. به طوری که سالانه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل این کشور را برمی ­گزینند. این کشور برای تحصیل در گروه پزشکی شرایط خاصی را برای ورود دانشجویان خارجی و بومی خود پیش بینی کرده است.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی چگونه است؟
  • آیا برای ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی باید آزمون ورودی داد؟
  • میزان شهریه تحصیل در رشته های پزشکی در استرالیا چه مقدار است؟

افراد با انواع ویزاهای این کشور از جمله ویزای توریستی، تحصیلی، سرمایه گذاری و برخی دیگر از این ویزاها می ­توانند به این کشور زیبا و مدرن سفر نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی از رشته های تحصیلی در بهترین دانشگاه های استرالیا را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می­ دهد.

چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

دانشجویان جهت تحصیل باید ابتدا موافقت یکی از دانشگاه های این کشور را اخذ کنند. در مرحله پس از آن ویزای تحصیلی کشور استرالیا را دریافت نمایند. تحصیل در دانشگاه های کشور استرالیا به صورن رایگان نیست. دانشجویان باید هزینه های تحصیلی خود را به صورت کامل قبل از شروع ترم تحصیلی پرداخت نمایند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی استرالیا را دارند، ابتدا جهت تعیین سطح بایستی در آزمونی به نام GAMSAT شرکت نموده و در صورت کسب حداقل نمره معیار می ­تواند به ادامه تحصیل در این دوره بپردازند. تدریس در دوره های آموزشی پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی صورت می ­گیرد و دانشجویان بدون مدرک زبان انگلیسی نمی­ توانند در این دوره به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی استرالیا از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. مدارکی که این دانشگاه ها به دانشجویان اعطا می­ نمایند، در تمامی کشورهای جهان شناخته شده هستند. در این دوره به دانشجویان آموزش هایی مبتنی بر حل مسئله و ادغام علوم پزشکی با رشته های بالینی را به صورت عملی برای کسب تجربه های مفید ارائه می ­نمایند. دانشجویان برای ورود به دوره کارشناسی پزشکی بایستی در آزمونی به نام UMAT و مصاحبه ای که دانشگاه های این کشور با دانشجو برگزار می ­نمایند، حضور یابند. دانشجویان در صورت کسب نمره قبولیATAR که ترکیبی از نمره آزمون فوق و مصاحبه دانشجو می ­باشد، می ­توانند به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی علوم پزشکی و علوم بهداشتی بپردازند.

برنامه فارغ التحصیلی پزشکی در استرالیا

تحصیل در دوره های پزشکی دانشگاه های استرالیا به مدت 4 سال به طول می ­انجامد. همان طور که گفته شد دانشجویان جهت پذیرش در این رشته باید در آزمون GAMSAT و یا MCAT شرکت نمایند. در صورت قبولی اجازه تحصیل در این رشته به آن ها داده خواهد شد. هدف از این آزمون ارزیابی سطح معلومات علمی و تحصیلی دانشجویان در این دوره است. هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا به طور متوسط 55000 تا 71000A$ (دلار استرالیا) در سال است که این میزان شهریه متغیر می ­باشد.

دانشگاه های دندانپزشکی در استرالیا

دانشگاه های دندانپزشکی استرالیا آموزش های حرفه ای را در اختیار دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته قرار می­ دهند. دانشکده های دندانپزشکی استرالیا به دانشجویانی که این مقطع را با موفقیت سپری نموده اند، مدرک لیسانس دندانپزشکی و یا علوم بهداشتی دندانپزشکی را اعطا می­ نمایند. از مهم ترین دانشگاه های دندانپزشکی استرالیا می توان از موارد زیر نام برد که دوره های 4 ساله دندانپزشکی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند:

  • چارلز استورت
  • دانشکده دندانپزشکی کوئینزلند
  • دانشکده دندانپزشکی سیدنی
  • دانشکده ملبورن

اقامت پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات دوره ­کارشناسی، می ­توانند جهت ادامه تحصیل در دوره های تخصصی جراحی دندان و دکتر دندانپزشکی اقدام نمایند. دانشجویان کانادایی که متقاضی تحصیل در دوره های فوق هستند، علاوه بر برخورداری از مدرک کارشناسی دندانپزشکی، آزمون های GEMSAT و دوره های پیش نیاز فارغ التحصیلی را سپری نمایند. دانش ­آموزان پس از اتمام تحصیلات خود در دبیرستان، می ­توانند به طور مستقیم درخواست ادامه تحصیل در دوره های دندانپزشکی دانشگاه های جیمز کوک، کوئینزلند و چارلز استورت را بنمایند.

دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های کوئینزلند و چارلز استورت به مدت 5 سال است. اولین مدرسه دندانپزشکی استرالیا دانشکده دندانپزشکی سیدنی است که هم اکنون دارای 100 برنامه آموزشی به دانشجویان می ­باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دوره کارشناسی دندانپزشکی می­ توانند جهت ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد که 2 سال طول خواهد کشید، اقدام نمایند. دانشجویان عزیز می­ توانند از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا در دیگر دانشکده های این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

اقامت پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

شهریه تحصیل پزشکی استرالیا

دانشگاه های کشور استرالیا شهریه های مناسب تری نسبت به کشورهای آمریکا و انگلستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا دارند. از این رو علاقمندان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا بسیار زیاد هستند. دانشگاه های این کشور شهریه های تحصیلی دانشجویان را به صورت ترمی از آنان دریافت می­کنند. برخلاف بسیاری از کشورها که دانشجویان باید شهریه های تحصیلی خود را به صورت سالانه در آغاز ترم تحصیلی به طور کامل پرداخت کنند. هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است.

شهریه های تحصیلی در مقطع دکترا نسبت به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر است.

مقاطع تحصیلیهزینه ها به (A$) دلار استرالیا
دوره های پزشکی70000 الی 80000
دوره های دندانپزشکی37000

شیوه امتحان پزشکی استرالیا

دانشگاه های پزشکی استرالیا درصورتی مدرک به دانشجویان اعطا می­ نمایند که دانشجویان در تمامی امتحانات این دوره آموزشی که به نام AMC است، موفق گردیده باشند. هدف از آزمون های AMC که از دانشجویان پزشکی اخذ می ­گردد، سطح دانش پزشکی دانشجویان، مهارت های بالینی و نگرش های پزشکی دانشجویان است.

آزمون های AMC شامل موارد زیر هستند:

  • سوالات چند گزینه ای MCQ
  • آزمون انطباق بالینیCAT
  • معاینه بالینی

این آزمون ها از اصول علمی پزشکی در زمینه های زیر است:

  • پزشکی عمومی
  • داخلی
  • روانپزشکی
  • جراحی
  • زنان و زایمان

از دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره پزشکی اخذ می ­گردد. همچنین در آزمون فوق میزان توانایی دانشجویان را در برقرار ارتباط با بیماران و خانواده ها و کارکنان بهداشتی ارزیابی می­ نماید.

رشته پزشکی در استرالیا

بیمارستان های کشور استرالیا به صورت کاملاً نوین مشغول به فعالیت هستند. به گونه ای که حقوق و ساعات کاری پزشکان طوری تنظیم گردیده است، که آنها نیز به راحتی می­ توانند از زندگی خود لدت ببرند. ساعات کاری پزشکان در استرالیا 38 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. میزان درآمد پزشکان در این کشور با توجه به ایالتی که فعالیت می­ کنند با یکدیگر متفاوت است. حقوق پزشکان در شهرهایی همچون ملبورن و سیدنی 50% بیشتر از دیگر شهرهای این کشور است. ما در اینجا به برخی از دستمزدهای پزشکان در این کشور اشاره خواهیم نمود:

نوع پزشکیمیزان حقوق دریافتی به (A$) دلار استرالیا
پزشک مقیم60000 الی 80000
پزشک ثبت شده65000 الی 100000
مشاور پزشکی12000 الی 150000

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی استرالیا بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی نیز به دانشجویان اهدا می­ نماید. به طور مثال بورس تحصیلی دانشگاه سیدنی به دانشجویان این دوره بدین گونه است که شهریه های تحصیلی و هزینه های تحصیل دانشجویان دوره­ دکترا را تا 3 سال پرداخت می ­نماید. دانشگاه مکوریا نیز بورسیه های تحصیلی به دانشجویان برجسته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می ­نماید که مبلغ این بورسیه تا 10000A$ (دلار استرالیا) هزینه های تحصیلی دانشجویان را پرداخت می ­نماید. دانشگاه ملبورن نیز بورسیه هایی را که شامل کمک هزینه های زندگی 2 ساله دانشجویان- پرداخت بیمه دانشجویان هزینه های زایمان والدین را به دانشجویان اعطا می­ نماید. دانشجویان با سوالات متعددی در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا روبرو می ­شوند از قبیل:

  • آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دوره های پزشکی و دندانپزشکی می­توانند در بیمارستان های استرالیا مشغول به کار شوند؟
  • آیا دانشجویان در این دوره تحصیلی اجازه انجام کار حین تحصیل را خواهند داشت؟
  • آیا پس از اتمام تحصیلات دانشجویان می­ توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا می ­باشد. همچنین جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بهتر است از پیش شرایط خود را ارزیابی نموده تا با اطمینان کامل و در صورت موقیت در اخذ پذیرش و ویزا قرارداد ببندید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *