مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه موضوعی است که اکثر دانشجویان بین المللی مشتاق به ادامه تحصیل جدی در شاخه های پزشکی این کشور می باشند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان عزیز را در این زمینه راهنمایی می ­نمایند. ترکیه کشوری خاورمیانه ای است که 2 قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می ­نماید. ترکیه علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی به این کشور می­ باشد. از همین رو تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد. دانشجویانی که علاقمند تحصیل به زبان انگلیسی هستند این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می­ نمایند.

زیرا هزینه های تحصیل در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار به صرفه تر می ­باشد. دانشجویانی که تحصیلات خود را در ترکیه می گذرانند از مزیت های بسیاری برخوردار خواهند بود. همچنین این کشور از جاذبه های گردشگری جذابی برخوردار می ­باشد. در این صنعت پیشرفت های قابل توجهی داشته است. اکثر شهرهای این کشور توریستی می ­باشد. توریستان از نقاط مختلف جهان به این کشور سفر می نمایند. البته افراد زیادی با اهداف دیگری همچون انجام کار و یا سرمایه گذاری به این کشور سفر نموده است. قصد دریافت اقامت و تابعیت ترکیه را می نمایند. ناگفته نماند افراد از راه های دیگری همچون ازدواج و تولد نیز می ­توانند تابعیت این کشور را اخذ بنمایند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

ترکیه کشوری دموکراتیک است که از فرهنگی غنی و قدمتی طولانی برخوردار می ­باشد. مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می ­کنند. اما بدلیل اینکه گردشگران زیادی از دیگر کشورها به این کشور سفر می­ نمایند، اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز مهارت دارند. اکثریت جمعیت این کشور را بومیان ترکیه تشکیل می­ دهند. بخش کوچکی در حدود 20% الی 25% جمعیت این کشور کردها می ­باشند. اکثر دانشجویانی که جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر نموده اند. پس از پایان دوره­ تحصیلی و با توجه به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور تصمیم به اخذ تابعیت ترکیه را می ­گیرند. این دانشجویان پس از اتمام تحصیل در صورتیکه بتوانند شغل مورد نظرشان را در این کشور بیابند. امکان تبدیل نمودن ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای متقاضی وجود دارد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

در ترکیه دانشگاه های پزشکی متعددی وجود دارد. از امکانات بسیار مناسبی برخوردار می ­باشند. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به یادگیری موضوعاتی همچون سلامت و درمان و تمامی موضوعات مربوط به سلامتی بشر می­ پردازند. دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد پزشکی باید در دروس زیست شناسی، شیمی و علوم زیست شیمیایی نمرات بالایی را کسب نموده باشند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

دانشجویان در دوره های زیست شیمیایی تحقیقات و مطالعات گسترده ای در زمینه های فیزیک، علوم هسته ای و زیست شناسی خواهند داشت. این دانشجویان در طول مدت تحصیل خود در این رشته در آزمایشگاه ها و مراکز کلینیکی و تحقیقاتی حضور خواهند داشت. در دانشگاه های پزشکی ترکیه دوره های آموزشی دیگری نظیر فیزیولوژی پزشکی، بافت شناسی، پیشرفت در علم زیست پزشکی، بیوشیمی، سیستم های قلب و عروق، سلامت انسان و ژنتیک انسان ترجمه پزشکی نیز برگزار می ­گردد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

شهرت دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی ترکیه به دلیل اعتبار دانشگاه های این کشور نیست. بلکه دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی مجوزی اعطاء می­ نمایند تا بتوانند به مدت 1 الی 2 ترم تحصیل را در دیگر کشورها به تحصیل پرداخته است. از تجربه های تحصیلی در آن کشورها نیز بهره ­مند گردند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه بسته به رشته تحصیلی دانشجویان و نوع دانشگاه آنان متفاوت است. اما هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه 500$ الی 600$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است. دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه های معتبر می ­توانند از زیبایی ها و جذابیت های زندگی در این کشور نیز بهره­ مند گردند. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

درخواست پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی در ترکیه پس از بررسی و ارزیابی دانشگاه های پزشکی و انتخاب دانشگاه خود بایستی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نماید. در ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را تکمیل و به همراه سایر مدارک تحصیلی خود به این دانشگاه ارسال نماید. دانشگاه مورد نظر مدارک دانشجویان را بررسی و در صورت تأیید مدارک آنان، نامه پذیرش برای دانشجویان ارسال می­ گردد. دانشجویان می­ توانند بطور همزمان به چندین دانشگاه پزشکی درخواست خود را ارسال نمایند. در صورتیکه توافقنامه دانشگاه را اخذ نمایند. به راحتی می ­توانند به تحصیل پزشکی در ترکیه در این کشور بپردازند.

درخواست پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه

انواع دانشگاه های پزشکی در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه جهت تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه به 2 شیوه­ دولتی و خصوصی فعالیت می ­نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی این کشور ارزان تر می ­باشد. اما از آنجاییکه متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها زیاد است. پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها دشوار می­ باشد. دانشگاه های دولتی ترکیه از علاقمندان تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به ترکیه آزمون ورودی بنام YOS را اخذ می­ نمایند. در صورتیکه دانشجویان بتوانند نمره­ قبولی در این آزمون را کسب نمایند، اجازه ورود به آنان داده خواهد شد.

اکثر دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها سعی می ­نمایند یک دوره­ آمادگی برای آزمون YOS را بگذرانند تا بتوانند نمره­ معیار را بدست آورند. در ضمن دانشجویانی که به زبان ترکی مهارت دارند از جمله امتیازات ورود به دانشگاه های دولتی محسوب می­ شود. اما پذیرش و تحصیل در دانشگاههای خصوصی ترکیه آسانتر است. دانشجویان به راحتی می ­توانند به تحصیل داروسازی در ترکیه و پزشکی در این دانشگاه ها بپردازند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی زیاد است. دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی باید هزینه ای برابر با 10000$ الی 25000$ (دلار) در سال پرداخت نمایند.

دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه

دانشگاه های پزشکی زیادی جهت تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی وجود دارد. از جمله مهمترین دانشگاه های پزشکی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه جراح پاشا

دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که جهت ورود به دانشگاه های پزشکی دولتی ترکیه می ­باید دوره های آموزشی قبل از ورود به رشته پزشکی را بگذرانند. البته برخی از دانشگاه های خصوصی نیز دوره های پیش نیازی را برای ورود به این رشته تحصیلی قرار داده است. دانشجویان جهت آگاهی در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می­ توانند با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *