مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

شمار زیادی از متقاضیان مهاجرت به آفریقای جنوبی از روش اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می توانند اقامت دائم این کشور را دست یابند. اگرچه روش های دیگری نیز برای مهاجرت به آفریقای جنوبی وجود دارد. روش تحصیلی در میان متقاضیان بین المللی بسیار مورد توجه بوده است. این روش از میان سایر روش های قانونی بیشتر مورد درخواست متقاضیان بوده است. اما این مقاله درباره مهاجرت تحصیلی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان علاقمند به تحصیل ارائه می گردد.

مهاجرت به آفریقای جنوبی

بیشتر افراد در مورد مهاجرت به آفریقای جنوبی اغلب از طریق تحصیل و اعزام دانشجو در این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. بعد از دریافت اقامت تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به این کشور نسبت به دریافت تابعیت و یا شهروندی این کشور می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

راه های دیگری بابت اخذ اقامت در این کشور وجود دارد از جمله:

  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی سرمایه گذاری
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

لازم به ذکر است تابعیت از طریق تولد فرزند در این کشور امکان پذیر نمی باشد.

شرایط اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

شرایط پذیرش در دانشگاه ها و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی در مراکز آموزشی مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت در مقطع تحصیلی و رشته انتخابی دانشجو وجود دارد. برای این که صلاحیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های آفریقای جنوبی ثابت و مشخص گردد، می توان به صورت آنلاین صلاحیت ها را ارزیابی نمود که این ارزیابی از سوی مسئولان مربوطه در آموزش عالی آفریقای جنوبی صورت می گیرد. اگر لازم شد، بایستی مدارک بیشتری را ارائه نمایید. چنانچه مورد موافقت قرار گرفت، مجاز به پذیرش در دانشگاه و اخذ گواهی اجرای رسمی هستید.

دانشگاه های آفریقای جنوبی

رتبه بندی دانشگاه های آفریقای جنوبی به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه CAPE141
دانشگاه Wiwatersrand318
دانشگاه Stellenbosch390
دانشگاه Natal650
دانشگاه Rhodes650
دانشگاه Johannesburg650

دانشگاه های مورد تایید در آفریقای جنوبی عبارتند از:

نام فارسینام لاتین
دانشگاه ویت واترسرندUniversity of Witatersrand wits
دانشگاه ناتالUniversity of Natal
دانشگاه کیپ تاونCape Town University
دانشگاه پرتوریاUniversity of Pretoria

شهریه دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

میزان شهریه ای که توسط دانشگاه های آفریقای جنوبی از دانشجویان اخذ می گردد، به مقطع تحصیلی، نوع رشته و دانشگاه انتخابی دانشجو بستگی داشته و متغیر است. در موضوع اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی بایستی به آن توجه گردد. به طور کلی می توان گفت هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی در مقاطع مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد. طبق آمارهای به دست آمده هزینه ها به شرح ذیل بوده است:

مقطع تحصیلیشهریه به راند آفریقای جنوبیشهریه به دلار
کارشناسی75000ZAR6000$
کارشناسی ارشد47500ZAR3800$

اکثریت دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی که متناسب با نیاز مالی آنان است، ارائه می نمایند.

شهریه دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی

دریافت ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی برای علاقمندان تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی از الزامات محسوب می گردد. در غیر این صورت مجاز به ثبت نام و پذیرش در دانشگاه های این کشور را نخواهید بود. در صورتی که مدارک مورد برای این منظور تکمیل و مورد قبول واقع گردد، قادر هستید مجوز تحصیلی خود را از سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور مبدا دریافت کنید. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی برای دانشجو صادر گردد، به مدت 6 هفته می باشد. هنگامی که نامه پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر در آفریقای جنوبی برای شما ارسال گردد، بایستی نسبت به اخذ مجوز اقامت موقتی اقدام نمایید که این کار از طریق تکمیل فرم BI-1738 انجام خواهد گرفت.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

مدارکی که جهت اخذ مجوز اقامت موقت برای اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی بایستی تحویل سفارت یا کنسولگری دهید، به شرح ذیل است:

  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار حداقل به مدت یک ماه و 2 صفحه خالی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست BI-1738
  • ارائه گواهی تمکن مالی که توانایی فرد متقاضی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در آفریقای جنوبی را ثابت نماید.
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی به صورت پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه مربوطه که اطلاعاتی مانند مدت زمان تحصیل، دوره های تکمیلی و سایر اطلاعات تحصیلی در آن ذکر گردیده باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی بیمه سلامت که قابلیت تمدید به صورت سالیانه را داشته باشد.
  • ارائه گواهی واکسینه شدن متقاضی یا عدم ابتلا به بیماری هایی نظیر تیفوئید، هپاتیپ A وغیره (در این صورت بایستی گواهی پزشکی و رادیولوژی از 6 ماه آخر را ارائه نمایید.)
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه (در صورتی که سن فرد از 18 سال بیشتر باشد.)
  • اگر سن کمتر از 18 سال دارید، ارائه رضایت نامه از سوی والدین یا قیم متقاضی الزامی است.

درباره دانشگاه ‌های آفریقای جنوبی

از میان کلیه دانشگاه های آفریقای جنوبی، تعداد 7 دانشگاه توانسته اند در رتبه بندی QS جهانی در فهرست برترین ها جای گیرند. به طور مثال دانشگاه شهر cape در این سیستم رتبه بندی، توانسته است رتبه 141 در سطح جهانی را داشته باشد. همچنین دانشگاه Witwatersrand ملقب به Wits در رتبه 318 در سطح جهانی قرار دارد. از سویی دیگر دانشگاه Stellenbosch آفریقای جنوبی در رتبه 390 در سطح جهانی جای گرفته است. دانشگاه هایی که موفق به کسب رتبه 650 دانشگاه های برتر جهانی در آفریقای جنوبی شده اند، عبارتند از:

  • دانشگاه Kwazulu Natal
  • دانشگاه Rhodes
  • دانشگاه Johannesburg

دانشگاه های دولتی در کشور آفریقای جنوبی بر 3 گروه تقسیم بندی می شوند:

  • دانشگاه های سنتی که در زمینه آکادمی علوم طبیعی فعالیت دارد.
  • دانشگاه فناوری technikos که مختص مبانی فنی و حرفه ای است.
  • دانشگاه جامع که از ادغام دانشگاه سنتی و فناوری شکل گرفته است.

دوره های تحصیلی در آفریقای‌ جنوبی

ممکن است قصد تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی را داشته باشید. دانشجویان علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی پس از گذراندن دوره 3 ساله موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شوند. اما تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شامل یک دوره یک ساله خواهد بود. پس از سپری نمودن 1 سال، مدرک کارشناسی ارشد به دانشجو اعطاء می گردد. دوره های تحصیلی به صورت ترمی به دانشجویان ارائه می گردد که شامل 2 ترم در هر سال است.

ترم اول از ماه فوریه (February) تا اوایل ماه ژوئن (June) انجام می گیرد و ترم دوم نیز از اواسط ماه جولای (July) تا اواخر نوامبر (November) ادامه خواهد داشت. لازم است دانشجو چند ماه قبل از آغاز ترم تحصیلی، اقدام به درخواست پذیرش نماید. زبان تحصیلی در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، زبان انگلیسی است. از این رو دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 برای تحصیل الزامی است. شماری از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور در فهرست دانشگاه های تایید شده از سوی وزارت بهداشت و علوم هستند. برای گرفتن مشاوره ‌های مربوط به اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی و ادامه تحصیل در این کشور، همچنین مهاجرت به سایر کشورها، از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به عمل آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *