مهاجرت تحصیلی مجارستان

مقطع دکترا در مجارستان

مقطع دکترا در مجارستان

برای متقاضیان ادامه تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور، مقطع دکترا در مجارستان گزینه ای قابل تامل است که در این مقاله بررسی می گردد. برای کسب مشاوره اخذ ویزای مجارستان و تحصیل در این کشور با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. حال می خواهیم اطلاعات ارزشمندی را در زمینه هر آنچه که یک دانشجوی دکترا در مجارستان باید بداند در اختیار شما بگذاریم.

مجارستان دانشگاه های مناسب و متعدد بسیاری برای مقطع دکترا در مجارستان دارد. در این میان اما برخی از شهرها تعداد بیشتری دانشگاه را در خود جای داده اند که در زیر به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم.

اینفوگرافیک مقطع دکتری در مجارستان پیش از آنکه در خصوص شرایط تحصیل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، ابتدا بایستی با مزایای تحصیل در مجارستان آشنا شوید:

نمودار مزایای تحصیل در مجارستان

شهر بوداپست مجارستان

بوداپست بدون شک یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است. این شهر به دلیل معماری جذاب این کشور توسط رود دانوببه 2 قسمت تقسیم شده است. اهمیت معماری و تاریخی این شهر به قدری است که نام آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو آورده است یکی از مناظر برجسته شهری جهان در این شهر قرار دارد. جاذبه بوداپست فقط به دلیل زیبایی نیست. بسیاری از کارها و اکتشاف ها را در سالن های معروف این کشور انجام می شود.

گالری های هنری و موسیقی کلاسیک، کافه های معروف، کافه های بوهمیا و سالن های کلابینگ در فضای باز جزء جاذبه های این کشور هستند. همچنین جزء شناخته شده ترین رویدادهای فرهنگی بوداپست، جشنواره موسیقی بزرگ Sziget است که هر ماه آگوست برگزار می شود. این جشنواره در جزیره اوکودای در مرکز دانوب برگزار می شود. البته جشنواره محدود به ماه آگوست نیست. تعداد زیادی از مراسم آن در تمام طول سال برگزار می شود.

تحصیل دکترا در دانشگاه های پایتخت مجارستان

3 دانشگاه هایی در بوداپست وجود دارد که رتبه های برتر را در سال 2023 از آن خود کرده اند. این دانشگاه ها که برای مقطع دکترا در مجارستان نیز بسیار مناسب هستند عبارتند از:

  • دانشگاه EötvösLorand – که رتبه 651 تا 870 جهان را از آن خود کرده است.
  • دانشگاه Corvinus Budapest که رتبه بین 801 تا 1000 را به دست آورده است.
  • دانشگاه جدید صنعتی و فن آوری بوداپست با رتبه 751 تا 800 نیز در رتبه سوم قرار دارد.
  • تمام این دانشگاه ها برنامه های اراسموس را دنبال می کنند. بنابراین برای تبادل دانشجو و مقطع دکترا در مجارستان گزینه های قابل تاملی هستند.

دانشگاه های دیگر در بوداپست شامل موارد زیر می شود:

  1. دانشکده بازرگانی بوداپست
  2. دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان
  3. دانشگاه پزشکی Semmelweis
  4. دانشگاه فنی اوبادا
  5. دانشگاه مرکزی اروپا

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مقطع دکترا در مجارستان در دانشگاه دبرسن

Debrecen دومین شهر بزرگ مجارستان است، اگر چه بسیار کوچکتر از بوداپست است. اما جمعیتی بالغ بر 207000 نفر دارد، Debrecen به طور خلاصه پایتخت مجارستان در طول دو دوره تاریخی بوده است. پس از انقلاب مجارستان در سال 1848 و دوباره در پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 این شهر مرکز اداری، اقتصادی، آموزشی، علمی و فرهنگی منطقه شرقی کشور است. فعالیت های معمولی در این جا از جمله تئاتر، موسیقی زنده، کلوب های شبانه و (به طور واقعی مجارستانی) فراوان است. چشمه های آب گرم طبیعی و اسپا های شهر معروفند. همچنین به خاطر جشنواره های پر جنب و جوش، از جمله کارناوال گل در ماه اوت، شناخته شده است. میلیون ها گل برای تزئینو آذین در سراسر شهر به کار برده می شود.

مقطع دکترا در مجارستان در دانشگاه سگد

Szeged، سومین شهر بزرگ مجارستان، در جنوب کشور در کنار رودخانه تیسزا واقع شده است. به دلیل آب و هوای گرم و روزهای آفتابی، نام آن “شهر آفتاب” است. شهر Szeged همچنین به عنوان مرکز فرهنگی شناخته شده است. این شهر به ویژه برای جشنواره فستیوال آزاد، نمایشگاه های تئاتر را در فضای باز تابستان به نمایش می گذارد. شهرداری شهر Szeged این شهر را به عنوان شهری شب زنده دار شناسانده است. انتخاب این شهر برای گذراندن دوره دکتری بسیار ایده آل و جالب است. غذاهای مختلف محلی و سنتی زیادی را می توانید این جا امتحان کنید می شود، از جمله salami و سوپ ماهی دانشگاه halászlé که در این شهر واقع شده گزینه بسیار خوبی برای مقطع دکترا در مجارستان محسوب می شود. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به مجارستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مقطع دکترا در مجارستان در دانشگاه سگد

ویزای دانشجویی مجارستان

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا به این کشور می آیند برای دوران تحصیل در مجارستان نیازی به ویزا ندارند. اما این متقاضیان مجبور به درخواست مجوز اقامت در ظرف 15 روز از زمان ورود می باشند. دانشجویانی که اتباع کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا هستند باید یک مجوز اقامت دانشجویی اخذ کنند. چنین مجوزی باید قبل از ورود برای مقطع دکترا در مجارستان درخواست شود. برای اخذ ویزای مجارستان نگران نباشید چرا که کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت به خوبی با راه و چاه آشنا هستند و می توانند شما را راهنمایی کنند. باید حداقل 6 هفته قبل از خروج از کشورتان برای اخذ ویزا برنامه ریزی کنید. زیرا پردازش اطلاعات و اخذ ویزا احتمالا حداقل یک ماه طول می کشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای دانشجویی مجارستان نیازمند مدارک زیر است:

  • گذرنامه (حداقل 6 ماه باید تا پایان اعتبار تاریخ داشته باشد.)
  • 2 قطعه عکس گذرنامه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اثبات بیمه درمانی برای تمام مدت اقامت
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی (یا گواهی معافیت)
  • اثبات بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در قالب صورت حساب پذیرفته شده و معتبر
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مجارستان
  • اثبات شرایط اقامت
  • همه دانشجویان بین المللی نیاز به ثبت نام محل اقامت خود در دفاتر مقامات محلی، در اسرع وقت پس از ورود دارند.

هزینه تحصیل در مجارستان

هزینه یا اقامت و تحصیل در مجارستان نسبتا کم می باشد. به هر حال دانشجویان احتمالا حدود 600$ الی 850$ (دلار) در ماه برای هزینه های زندگی در این کشور نیاز دارند. به منظور اجاره بودجه ای معادل 7200$ الی 10000$ (دلار) در سال مورد نیاز دانشجویان است. هزینه زندگی کردن در شهر بوداپست کمی گران تر خواهد بود. اجاره اتاق در بوداپست از 340$ (دلار) در ماه آغاز می گردد. شما می توانید چگونگی هزینه های زندگی خود را بر اساس اقامت، حمل و نقل و رفت و آمد شهری مدیریت کنید.

به طور کلی هزینه تحصیل در مجارستان از آمریکا و بریتانیا کمتر است. گذراندن دوره دکترا در دانشگاه دبرسن مجارستان حدود 5500$ (دلار) در سال است. البته این مبلغ برای دوره دکتری تا 14000$ (دلار) نوسان دارد. خبر خوش اینکه برای دانشجویان بین المللی یکسری بورس های تحصیلی نیز وجود دارد. این بورس ها از سوی دولت مجارستان تامین می شوند. بورس ها شامل پرداخت هزینه های تحصیلی، بیمه درمانی، مسکن و هزینه تحصیلی می شود. اگر قصد مقطع دکترا در مجارستان را دارید و به دنبال اخذ ویزای تحصیلی، اقامت یا مهاجرت به مجارستان هستید می توانید از مشورت کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *