مهاجرت به کشور لیتوانی

تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

کشور لیتوانی از جمله کشورهای اروپایی است که از سال 2007 عضو اتحادیه شنگن گردید. افراد زیادی تابعیت از طریق تولد در لیتوانی را در نظر داشته. لیتوانی از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار است . در گذشته واحد پول این کشور لیتاس نام داشت و از سال 2015 به بعد به € (یورو) تغییر کرد. این کشور با کشورهای لتونی، لهستان، روسیه و دریای بالتیک همسایه می­ باشد. لیتوانی دارای شرایط اقتصادی بسیار مناسبی در اتحادیه اروپا است و به نوعی قطب اقتصاد اروپا محسوب می­ شود. این کشور محصولاتی از جمله مواد معدنی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و تجهیزات الکتریکی را به سایر کشورها صادر می ­نماید. از دوستان عزیز دعوت می ­نمائیم تا مقاله زیر را که توسط کارشناسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، مطالعه نمایند.

طرق مهاجرت به لیتوانی

افراد از راههای گوناگونی به کشور لیتوانی مهاجرت می­ نمایند، در هر صورت برای اینکه بتوانند به این کشور سفر نمایند ویزای این کشور مورد نیاز است. کشور لیتوانی در ابتدا برای افراد ویزای 1 ساله صادر می ­نماید و پس از اتمام اعتبار این ویزا امکان تمدید وجود دارد. افرادی که به مدت 5 سال به صورت مداوم در این کشور زندگی نمایند می­ توانند اقامت دائم خود را در این کشور دریافت نمایند.

پس از گذشت 10 سال در این کشور افراد می ­توانند جهت دریافت پاسپورت لیتوانیایی اقدام نمایند. انواع روشهای مهاجرتی به کشور لیتوانی عبارتند از:

  • دریافت ویزای تحصیلی
  • دریافت ویزای کاری
  • ویزای همراه
  • دریافت تابعیت از طریق تولد
  • ازدواج با اتباع لیتوانیایی

اقامت دائم از طریق تولد در لیتوانی

شهروند یک کشور خارجی که مادر یا پدر یا هر دو والدینش در لیتوانی زندگی می کنند و شهروند لیتوانی هستند، حق صدور مجوز اقامت موقت یا اجازه اقامت دائم را خواهد داشت. مجوز اقامت موقت برای یک دوره 1 ساله صادر می شود. پس از انقضای 1 سال، مجوز اقامت موقت تمدید می شود. پس از 5 سال اقامت دائم در لیتوانی یا در برخی موارد دیگر، فرد ممکن است برای صدور مجوز اقامت دائم در لیتوانی اقدام کند. پس از 10 سال اقامت دائم در لیتوانی، فرد می تواند برای اعطای شهروندی لیتوانی اقدام کند.

اگر پدر یا مادر یک شهروند یک کشور خارجی (که شهروند یک کشور خارجی هستند) مجوز اقامت موقت در لیتوانی داشته باشد، ممکن است برای پسر (دختر) وی (او) اجازه اقامت در لیتوانی صادر شود. فرض بر این است که مفاد هنجارهای قانونی مربوطه رعایت شده باشد. اگر مادر یا پدرش دارای مجوز اقامت دائم یا اجازه اقامت موقت (حداقل برای 1 سال اعتبار) باشد، ممکن است برای فرزند خردسال یک شهروند یک کشور خارجی مجوز اقامت موقت در لیتوانی صادر شود. علاوه بر این، پدر یا مادر کودک حداقل 2 سال گذشته در لیتوانی سکونت داشته و دارای چشم اندازهای منطقی برای به دست آوردن حق اقامت دائم در لیتوانی است.

در این بخش شاهد راه های اخذ تابعیت لیتوانی از طریق تولد هستید:

راه های اخذ تابعیت لیتوانی از طریق تولد

شرایط تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

افراد برای اینکه بتوانند تابعیت کشور لیتوانی را به دست آورند بایستی دارای شرایطی از جمله:

  • به زبان لیتوانیایی تسلط داشته و در آزمون زبان این کشور شرکت نماید.
  • به مدت 10 سال در کشور لیتوانی زندگی نموده باشد.
  • ارائه نمودن مدارکی که دلیل دریافت اقامت این کشور را بیان نماید.
  • دارا بودن پشتوانه قانونی
  • آشنایی با قانون اساسی این کشور
  • افرادی که تابعیت کشور خود را ترک نموده باشند بغیر از پناهندگان

بررسی تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

یکی از راه هایی که افراد می­ توانند در کشور لیتوانی اقامت و تابعیت این کشور را دریافت نمایند از طریق تولد است. همانطور که گفتیم سیستم اعطاء تابعیت لیتوانی از طریق خون است. در این صورت اتباعی که خارج از کشور لیتوانی زندگی می ­کنند و فرزندی را بدنیا بیاورند، نوزاد نیز دارای تابعیت لیتوانیایی است. اما افرادی که والدین آنها تابعیت لیتوانیایی را ترک نموده باشند، آنها نیز دارای تابعیت لیتوانیایی نیستند.

همچنین کشور لیتوانی به کودکانی که پدر و مادر آنها مشخص نیستند و کمتر از 18 سال سن دارند تابعیت این کشور را اعطاء می ­نماید. همانطور که می ­دانید سیستم اعطاء تابعیت در کشورها به 2 گونه اعطاء می ­گردد. اعطاء تابعیت از طریق خون که به صورت خودکار و با تولد نوزاد بوجود می­ آید و اعطاء تابعیت از طریق خاک که نوزاد در هر کشوری که بدنیا بیاید می ­تواند تابعیت آن کشور را بدست آورد. در کشور لیتوانی اعطاء تابعیت از طریق خون صورت می ­گیرد و اعطاء تابعیت از طریق خاک فرع است. این کشور در برخی موارد به افرادی که در لیتوانی متولد شده اند و پدر و مادر آنها لیتوانی تبار نباشند نیز تحت شرایطی تابعیت این کشور را اعطاء می­ نماید.

تابعیت از طریق تولد و اصل خون در لیتوانی

در قانون اساسی کشور لیتوانی در رابطه با اعطاء تابعیت از طریق خون ذکر شده است که به بیان آنها می ­پردازیم. بر طبق این قانون فرزندانی که از والدین لیتوانیایی متولد شده باشند، مکان تولد آن ها در هر جایی از دنیا باشد دارای تابعیت لیتوانیایی هستند.

همچنین طبق قوانین اعطاء تابعیت از طریق خون، افرادی که والدین آنها تابعیت کشور لیتوانی را ترک نموده باشند دارای تابعیت لیتوانیایی نخواهد بود. در صورتیکه باعث شود که فرد بدون تابعیت باشد این قانون قابل اجرا نخواهد بود و فرد تابعیت لیتوانیایی دارد. طبق قوانین دولت لیتوانی چنانچه فرزندی در یک خانواده دارای تابعیت لیتوانی بوده باشد و دیگری تابعیت کشوری دیگر را دار باشد و یا بدون تابعیت باشد، به متقاضی تابعیت لیتوانیایی نیز اعطاء می ­گردد. افرادی که در کشور لیتوانی بدنیا نیامده باشند و تنها یکی از والدین وی لیتوانیایی باشد به وی باز هم تابعیت این کشور تعلق خواهد گرفت. در برخی موارد که والدین لیتوانیایی فرد فوت نموده باشد و وی به فرزندی والدینی که تابعیت لیتوانیایی ندارد در آمده باشد، نیز می­ تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید.

تابعیت از طریق تولد و اصل خون در لیتوانی

اصل خاک در کشور لیتوانی

اخذ تابعیت کشور لیتوانی از طریق خاک به گونه زیر می ­باشد:

  • طبق قوانین تابعیت در کشور لیتوانی افرادی که در خاک لیتوانی به دنیا می ­آیند و والدین آنها مشخص نباشد ویا فوت نموده باشند تابعیت لیتوانی اعطاء می ­گردد.
  • طبق مورد فوق کشور لیتوانی تابعیت از طریق خاک را به عنوان تابعیت فرع قبول داشته و نسبت به اعطاء تابعیت به این گونه افراد سخت گیر نیست.
  • همچنین این کشور به کودکانی که در خاک لیتوانی پیدا می ­شود و از والدین و تولد متقاضی اطلاعاتی در دست نباشد به کودک تابعیت لیتوانی اعطاء می­ شود.
  • کودکانی که در کشور لیتوانی به دنیا می آیند و اطلاعاتی از تابعیت والدین موجود نباشد، نیز تابعیت لیتوانی تعلق خواهد گرفت.
  • در این صورت دولت لیتوانی به کودکانی که والدین آنها مشخص نباشد، و یا کودک گم شده باشد و اطلاعاتی از تابعیت والدین وجود نداشته باشد تابعیت لیتوانی داده می ­شود.

ماده 12 قانون شهروندی در رابطه با تابعیت لیتوانی

در قانون شهروندی دولت لیتوانی افرادی که دارای شرایط زیر باشند تابعیت این کشور را خواهند داشت، به زبان لیتوانی تسلط داشته و در آزمون زبان این کشور شرکت نموده باشد. ( شامل افراد بالای 75 سال و افراد بازنشسته و ناسالم نیز می ­گردد). به مدت 10 سال گذشته در خاک لیتوانی زندگی نموده باشد. در آزمون قانون اساسی کشور لیتوانی شرکت نموده باشد. افرادی که تابعیت کشور خود را ترک نموده و یا بی تابعیت باشند و درخواست دریافت تابعیت کشور لیتوانی را دارند.

در ضمن افراد بایستی برای دریافت تابعیت کشور لیتوانی سوگند وفاداری به این کشور را بخورد. افرادی که قصد دریافت تابعیت از طریق تولد در لیتوانی را دارند با سوالات زیادی روبرو می­ شوند که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در این زمینه می باشد.

  1. کودکانی که در کشور لیتوانی پیدا می ­شوند پس از اعطای تابعیت از تمامی امکانات این کشور برخوردارند؟
  2. آیا افراد برای اخذ تابعیت لیتوانی باید به مدت 10 سال بطور مستمر در این کشور حضور داشته باشد؟
  3. آیا با دریافت تابعیت لیتوانی می ­توان در سایر کشورهای اروپایی زندگی نمود؟

افراد می­ توانند جهت مشاوره و راهنمایی در زمینه مهاجرت به لیتوانی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات رایج در خصوص تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات رایج در خصوص تابعیت از طریق تولد در لیتوانی صحبت کرده ایم:

  • شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در لیتوانی چیست؟ فرزندانی که از والدین لیتوانیایی متولد شده باشند، مکان تولد آن ها در هر جایی از دنیا باشد دارای تابعیت لیتوانیایی هستند.
  • در چه صورت یک مهاجر می تواند تابعیت لیتوانی را کسب کند؟ در صورت 10 سال اقامت در لیتوانی می تواند برای تابعیت درخواست دهد.
4.9/5 - (13 امتیاز)

9 دیدگاه برای “تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

  1. امید گفت:

    تابعیت از طریق تولد به لیتوانی از طریق سیستم خاک امکان پذیر است؟

  2. امیرماهان صباغ زاده گفت:

    آیا در لیتوانی میشه از طریق تولد تابعیت گرفت؟

  3. قراری گفت:

    درمورد بورسیه تحصیلی لیتوانی هم بنویسید لطفا.

  4. حسین گفت:

    منجر به اقامت نمیشه که

  5. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  6. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود مطالبتون ممنون

  7. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تابعیت از طریق تولد در لیتوانی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد راه های مهاجرت به لیتوانی هم مطلب بذارید.

  8. کیانا ناصری گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون هر چند از بین 6 روش مهاجرت ، مهاجرت از طریق تحصیل و کار عملی تر به نظر میرسه

  9. ستاره گفت:

    تولد در لیتوانی با تولد در لتونی چه فرقی داره ؟ اگه بخوای بچه ات اونجا بدنیا بیاد بهش پاسپورت میدن/؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *