مهاجرت تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی در فنلاند

بورسیه تحصیلی در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت است. این موضوع که امکان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند برا دانشجویان خارجی وجود دارد یک محرک ویژه برای دانشجویان محسوب می گردد. کشور فنلاند دارای دانشگاه های معتبر و دارای سطح بالا در رنکینگ جهانی است. اما در میان سایر کشورهای اروپایی از کمترین میزان هزینه تحصیل برخوردار است.

این مورد هم جذابیت خاصی در میان دانشجویان خارجی دارد. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در باب بورسیه تحصیلی در فنلاند و شرایط اخذ آن در سال 2023 می باشد. در کشور فنلاند فرصت های مختلفی برای ادامه تحصیل در فنلاند در بهترین دانشگاه های برتر فنلاندی وجود دارد.

اینفوگرافیک بورسیه تحصیلی در فنلاند

اهداف آموزش و پرورش کشور فنلاند

هدف وزارت خانه ملی فنلاند توسعه هرچه بیشتر محتوا و روش های آموزشی نوین می باشد. به همین سبب از مقطع ابتدایی تا دبیرستان مشغول به فعالیت گسترده می باشند. گروه های آموزشی و پرورشی در فنلاند با برنامه ریزی های مدون شرایط لازم برای فراگیری علم را مشخص می نمایند.

اهداف موسسات آموزشی در فنلاند به شرح زیر است:

  • به کار بردن محتوی درست در موضوعات مختلف
  • ارزیابی راهنمایی های کاربردی برای دانش آموزان
  • بهره مندی از رفاه مناسب در فضای آموزشی

در اوایل سال 1990 انجام بازرسی در نظام آموزشی این کشور لغو گردید. بدین ترتیب هدایت مدارس از طریق اطلاعات، تامین مالی و حمایت انجام می پذیرد. در واقع این اهداف بر اساس قانون و الزاماتی مدون و دارای شرایط کافی برگزیده شده اند که منجر به ارائه خدمات آموزشی بهتر توسط مسئولان آموزش و پرورش این کشور گردیده اند.

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند

در فنلاند، متقاضیان می توانند برای برنامه های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهند. شرایط تحصیل در فنلاند با بورسیه تحصیلی با ارسال درخواست های آنلاین خود در پورتال دولت فنلاند امکان پذیر است. شما باید یک دوره تحصیلی، دانشگاه را پیدا کنید و سپس می توانید برای پذیرش اقدام کنید. پس از دریافت پذیرش، می توانید برای بورسیه های تحصیلی فنلاند با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی درخواست دهید. دانشگاه ها طیف وسیعی از گزینه ها را برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. گزینه های تامین مالی برای مقطع دکترا در فنلاند نیز وجود دارد.

محبوب ترین و بهترین فرصت بورسیه در فنلاند. سیستم آموزش عالی فنلاند بیش از 500 برنامه تحصیلی انگلیسی را در 13 دانشگاه و 22 دانشگاه علوم کاربردی UAS ارائه می دهد. فنلاند همچنین میزبان دانشگاه هایی برای دانشجویان بین المللی است که می توانند بدون آیلتس پذیرش بگیرند. برخی از متقاضیان همچنین می توانند در فنلاند با بورسیه تحصیلی بدون نیاز به آیلتس تحصیل کنند. این بورسیه برای دانشجویان بیش از 180 کشور آزاد است.  همه دانشگاه‌ ها و دانشگاه ‌های علوم کاربردی فنلاندUAS  گزینه‌ های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA خود که مشمول هزینه ‌های تحصیل هستند و برای برنامه‌ های بین ‌المللی لیسانس یا کارشناسی ارشد درخواست می ‌کنند، ارائه می ‌دهند. شما معمولاً همزمان با درخواست پذیرش از دانشگاه فنلاند برای بورسیه تحصیلی درخواست می دهید.

در نمودار زیر شاهد پوشش هزینه های تحصیل در فنلاند می باشید:

پوشش هزینه های تحصیل در فنلاند

مزایای تحصیل در نظام آموزشی فنلاند

از مزایای تحصیل در کشور فنلاند می توان به موارد زیر در جدول اشاره کرد:

مزایای تحصیل در فنلاندتوضیحات
سیستم آموزشی فنلاند به مهارت معلمان و دیگر افراد مسئول آموزشی بسیار اهمیت می دهد.بدین منظور ارزیابی این سیستم به صورت ملی و منطقه ای انجام می گیرد. در کل می توان به اهمیت ارزیابی ملی برای رسیدن به اهداف برنامه های درسی اصلی و الزامات صلاحیت مشخص شده برای آموزش اشاره کرد.
در هر مدرسه ارزیابی ویژه ای مربوط به آن و هم چنین سنجش ملی یادگیری وجود دارد.به همین منظور هر ساله این ارزیابی ها به صورت برگزاری آزمون در مدارس آموزش ابتدایی انجام می شود که موضوعات اصلی آن مرتبط با یادگیری زبان مادری، ریاضیات و ادبیات می باشد.
با توجه به در دسترس بودن نظام آموزشی با کیفیت برای عموم مردم در کشور فنلاند از دیگر اهداف آموزش و پرورش این کشور حداکثر نمودن توانایی های هر دانش آموز متناسب با استعداد خویش است.در نتیجه برای رسیدن به این هدف عالی، برای کمک به هر دانش آموز از راهنمایی های لازم استفاده می نمایند.
توجه کشور فنلاند به داشتن سیستم آموزشی نوین و برتر در جهان و هم چنین برخورداری از امکانات لازمحرفه تدریس یکی از مشاغل جذاب در بین مردمان این سرزمین شده است.
 معلمان و مسئولان آموزشی دارای تحصیلات عالی و تکمیلی لازم می باشند.در رشته های عمومی و مقطع متوسطه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

درباره بورسیه تحصیلی در فنلاند

برنامه ریزی بودجه برای اقامت دانشجویی خود در فنلاند، بخش مهمی از آماده سازی برای سفر در پیش رو برای تحصیل در فنلاند است. دانشگاه های کشور فنلاند طیف وسیعی از گزینه ها را برای بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. برنامه های بورسیه نیز برای سطح دکترا وجود دارد. به طور کلی، مؤسسات آموزش عالی فنلاند طیف وسیعی از گزینه های بورس تحصیلی را برای آن دسته از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA که موظف به پرداخت شهریه هستند ارائه می دهد. هر دانشگاه یا موسسه علوم کاربردی در کشور فنلاند دارای سیستم بورس تحصیلی خاص خود است، بنابراین نوع بورس های تحصیلی موجود و هر شهریه ای که انتظار می رود آن را دانشجویان بپردازند بستگی به موسسه و برنامه مدرک موردنظر دارد.

دانشجویان معمولا همزمان با درخواست پذیرش، برای بورس تحصیلی از دانشگاه درخواست می کنند. در کشور فنلاند بیش از 400 برنامه بورس های تحصیلی در فنلاند به خصوص در دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود به دانشجویان ارائه می شوند. همچنین گزینه های بورسیه تحصیلی در فنلاند در مقطع دکترا و تحقیقات برای داوطلبان در دسترس است. دانشجویان بین المللی همچنین امکان تحصیل به زبان فنلاندی یا سوئدی را دارند و باید به این زبان ها مسلط باشند تا وارد برنامه های تحصیلی شوند که به زبان های فنلاندی و سوئدی ارائه می شوند.

برخی از عوامل موثر بر اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند عبارتند از:

عوامل موثر بر اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

بهترین بورسیه تحصیلی در فنلاند در سال 2023

برای تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند دانشجویان می توانند با کسب بورسیه تحصیلی در فنلاند هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. سیستم آموزش کشور فنلاند بسیار پیشرفته و مدرن می باشد و هر ساله دانشجویان بین المللی بیشتری وارد دانشگاه های این کشور می شوند. پیش از آنکه درباره بهترین بورسیه های تحصیلی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در زیر لیستی از بورسیه های تحصیلی که دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند از آنها بهره مند شوند اشاره شده است:

بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه هلسینکی

بهترین برنامه های بورس تحصیلی برای دانشجویان عالی خارج از اتحادیه اروپا و EEA است که می خواهند در یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه هلسینکی ثبت نام کنند. ضمن درخواست برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه هلسینکی، دانشجویان می توانند کمک هزینه دریافت کنند. مهلت درخواست این بورسیه تحصیلی در فنلاند تا 12 ژانویه می باشد و ارزش آن شامل موارد زیر است:

  • پرداخت تمامی هزینه های تحصیل به علاوه 10000€ (یورو)
  • کمک هزینه تحصیلی کامل
  • کمک هزینه تحصیلی تا 10000€ (یورو)

در دانشگاه هلسینکی متوسط هزینه های تحصیل 13000€ الی 18000€ (یورو) است. این بورس تحصیلی به مدت 2 سال اعطا می شود. بعد از سال تحصیلی اول، مطالعات دانشجویان ارزیابی می شود و بسته به پیشرفت آنها، ارائه بورس تحصیلی ادامه خواهد یافت.

بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه هلسینکی

بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه تامپره

دانشگاه تامپره دارای برنامه بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی می باشد که در مقطع کارشناسی ارشد قصد دارند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند ارائه می شود. تعداد قابل توجهی بورس تحصیلی برای با استعدادترین دانشجویان با پرداخت هزینه های مختلف ارائه می شود.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه تامپره به شرح زیر است:

  • مهلت درخواست آن تا 17 ژانویه می باشد.
  • بورسیه های شهریه دانشگاه تامپره %100 یا 50% شهریه را پوشش می دهد.
  • جایزه جهانی دانشجویان دانشگاه تامپره برای بورسیه های دانشگاهی 100% شهریه را پوشش می دهد.
  • شامل یک بورس تحصیلی سالانه 7000€ (یورو) برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویان می شود.

بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه اولو

بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه اولو

بورس های تحصیلی فنلاند برای دانشجویانی است که برای دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه اولو در یک برنامه تحصیلی 2 ساله ثبت نام می کنند. برای حفظ بورس تحصیلی در سال تحصیلی بعدی، دانشجو باید 55 ECTS را تا پایان سال تحصیلی قبلی تکمیل کند. اگر دانشجویی این شرط را برآورده نکند، در صورت تمایل به اتمام برنامه کارشناسی ارشد خود، بایستی شهریه کامل بین المللی را پرداخت کند. مهلت درخواست این برنامه تا 24 ژانویه می باشد. میزان پوشش آن با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. به یاد داشته باشید که بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه اولو هزینه های زندگی و اقامت دانشجویان را پوشش نمی دهد. جهت اطلاع از شرایط اقامت در فنلاند می توانید مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده بررسی بفرمائید.

کمک هزینه تحصیلی بین المللی دانشگاه هلسینکی در فنلاند

دانشگاه هلسینکی برنامه بورس تحصیلی کارشناسی ارشد را در قالب کمک هزینه دانشجویی بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه هلسینکی حدود 50 کمک هزینه اولیه به دانشجویان واجد شرایط پذیرفته شده برای تحصیل در یک دوره بین المللی کارشناسی ارشد اعطاء می کند. مهلت درخواست آن تا 31 ژاویه می باشد و تنها 50 نفر موفق به کسب آن می شوند. مبلغ هر کمک مالی 1000€ الی 1500€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که این کمک هزینه تحصیلی برای پرداخت هزینه های زندگی دانشجویان نمی باشد. لذا هزینه زندگی در فنلاند بایستی توسط دانشجو تامین گردد.

بورس تحصیلی فنلاند در دانشگاه آلتو فنلاند

دانشگاه Aalto طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی ارشد را که کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شود، برای همه ملیت ها ارائه می دهد. دانشگاه Aalto در این برنامه ها بورسیه های کاملی را برای شهروندان خارجی که شامل شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند ارائه می دهد. بورس های تحصیلی دانشگاه آلتو به ترتیب شایستگی اختصاص می یابد. این بورسیه حداکثر برای 2 سال تحصیلی ارائه می شود و شهریه، هزینه های زندگی و تحصیل را نیز شامل می شود. به یاد داشته باشید که بورسیه تحصیلی دانشگاه آلتو به 3 بخش تقسیم می شود.

در جدول زیر به اطلاعات دقیق این بورسیه تحصیلی در فنلاند اشاره شده است:

آیتمشرح
مهلت درخواست15 فوریه
ارزش بورس تحصیلی دسته A16000€ (یورو) در 2 سال تحصیلی
ارزش بورس تحصیلی دسته B16000€ (یورو) در 2 سال تحصیلی
ارزش بورس تحصیلی دسته C8000€ (یورو) در 2 سال تحصیلی
مدت زمان اهدای کمک هزینهدوره تحصیل

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل، شرایط اعزام دانشجو به فنلاند می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب بورس تحصیلی فنلاند

در این بخش مفترخ به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی فنلاند می باشیم:

  • مراحل اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟ در فنلاند، متقاضیان می توانند برای برنامه های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهند. تحصیل در فنلاند با بورسیه تحصیلی با ارسال درخواست های آنلاین خود در پورتال دولت فنلاند امکان پذیر است. شما باید یک دوره تحصیلی، دانشگاه را پیدا کنید و سپس می توانید برای پذیرش اقدام کنید. پس از دریافت پذیرش، می توانید برای بورسیه های تحصیلی فنلاند با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی درخواست دهید. دانشگاه ها طیف وسیعی از گزینه ها را برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. گزینه های تامین مالی برای مقطع دکترا در فنلاند نیز وجود دارد.
  • عوامل موثر بر اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟ شاغل بودن دانشجو، سوابق تحصیلی، تمکن مالی و پیشینه انظباطی
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در فنلاند

  1. شاهین گفت:

    میخواستم بدونم فرایند ثبت درخواست بورسیه تحصیلی در فنلاند در دانشگاه هلسینکی چقدر زمان میبره و با توجه به اینکه من در این کشور زندگی میکنم میتونم از مشاوران شما برای گرفتن بورسیه تحصیلی و یا حداقل برای گرفتن کمک هزینه تحصیلی بین المللی دانشگاه هلسینکی در فنلاند کمک بگیرم و اینکه باید چه مدارکی رو براتون ارسال کنم ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای تحصیل در فنلاند می توانید با شکماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *