مهاجرت تحصیلی روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

با توجه به محدودیت های درآمدی دانشجویان در روسیه، بورسیه تحصیلی روسیه می تواند کمک زیادی به آنها در زمینه تامین مخارج داشته باشد. در روسیه بورسیه تحصیلی متفاوتی وجود دارد و دانشجویان از طرق مختلف می توانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. دانشجویان فراوانی همه ساله از سراسر نقاط جهان، برای ادامه تحصیل راهی کشور روسیه می شوند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به روسیه و اخذ بورسیه تحصیلی این کشور شما را راهنمایی می نمایند.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف تحصیلی و در دانشگاه های متفاوت، مختلف است. هر دانشگاه با توجه به شرایط داخلی خود میزان شهریه دانشگاه را تعیین می کند. با این حال می توان گفت در صورتی که نتوانید از بورسیهروسیه بهره ببرید، باید انتظار پرداخت هزینه ای در حدود 3000€ الی 4500€ (یورو) در سال را داشته باشید. البته برخی رشته های تحصیلی هزینه های به مراتب بیشتری را برای تحصیل می طلبند. تحصیل در رشته های حقوق و مدیریت بین الملل کمی گران قیمت تر از سایر رشته ها در کشور روسیه است.

هزینه زندگی در کشور روسیه در سال 2023

شما علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل در کشور روسیه، باید هزینه زندگی خود را نیز پرداخت کنید. هزینه اقامت، خوراک، پوشاک، تفریح و کتاب از جمله هزینه هایی است که در طول دوران تحصیل خود در کشور روسیه به تامین مالی آن نیاز خواهید داشت. پس از پایان سال 2014، ارزش پول این کشوز روند نزولی را طی می کند. همین مسئله سبب شده است تا هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی کاهش یابد. موج ورود دانشجویان خارجی خود سبب ورود ارز به کشور روسیه می شود از همین رو این کشور نیز امکانات مناسبی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد.

به طور کلی می توان گفت که هزینه های زندگی برای یک دانشجو در روسیه چنین است:

اقلام ضروری زندگی هزینه به یورو
خوابگاه65€
خوراک130€
حمل و نقل5€
اینترنت و تلفن10€
تفریح و ورزش50€
مجمع هزینه250€

به طور کلی می توان گفت که هزینه یک زندگی دانشجویی خوب در کشور روسیه برای دانشجویان بین المللی 250€ الی 350€ (یورو) در ماه است. پس چنین بر می آید که هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه در حدود 3000€ الی 4200€ (یورو) در سال است. بنابراین بدون بورسیه روسیه شما در طول یک سال برای هزینه زندگی و تحصیل خود باید در حدود 6000€ الی 8700€ (یورو) در طول یک سال خواهد بود.

همچنین شاخص هزینه مسکن در روسیه در شهرهای مختلف در نمودار زیر بیان شده است:

شاخص هزینه زندگی در مهم ترین شهرهای روسیه

بورسیه تحصیلی در روسیه

همان طور که پیش تر گفتیم، هزینه های کم زندگی و تحصیل برای دانشجویان بین المللی، سبب شده است تا اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به یک رقابت تبدیل شود. در برخی از شرایط دانشجویان بین المللی نیز این فرصت را خواهند یافت تا هزینه تحصیل در روسیه را به صفر برسانند. به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. همچنین می توانید مقاله کار پس از تحصیل در روسیه را مطالعه بفرمائید.

در این کشور، سالیانه بورسیه هایی وجود دارد که در هر بخش از روسیه متفاوت است. دانش آموزان مقطع دبیرستان در کشور روسیه می توانند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه به صورت خودکار از این بورسیه استفاده کنند. برای اینکه بتوانید از بورسیه تحصیلی روسیه استفاده کنید باید مدرک تحصیلی خود به همراه ریز نمرات ترجمه شده به زبان روسی را به همراه کپی کارت شناسایی معتبر را در اختیار دانشگاه قرار دهید. فرم مخصوص دریافت بورسیه را نیز تکمیل کنید. در صورتی که مدارک شما مورد پذیرش قرار گیرد. در رقابت دریافت بورسیه پیروز شوید، باید اصل مدارک را نیز به دانشگاه تحویل دهید.

بورسیه تحصیلی در روسیه در سال 2021

چگونگی اخذ کمک هزینه در روسیه

دولت روسیه سالیانه در حدود 15000 بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. این بورسیه های تحصیلی، تحصیل در روسیه را به یک عمل رایگان تبدیل می کند. علاوه بر این برندگان این بورسیه از دولت روسیه ماهیانه 1630RUB (روبل روسیه) به عنوان کمک هزینه دریافت کنند. در بسیاری از موارد هزینه اقامت نیز به عهده دولت روسیه خواهد بود. بورسیه های تحصیلی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد به دانشگاه محل تحصیل نیز بستگی دارد. شما می توانید میزان بورسیه تحصیلی هر دانشگاه را در وب سایت آن دانشگاه به طور دقیق بدست آورید.

به طور کلی می توان گفت:

بورسیه تحصیلی شامل موارد زیر می شود:بورسیه تحصیلی شامل موارد زیر نمی شود:
پرداخت شهریه دانشگاههزینه سفر
کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 1630RUB (روبل روسیه)هزینه زندگی
هزینه اقامتهزینه بیماری، سلامت و درمان

بهترین بورسیه های تحصیلی روسیه

بورسیه های دولتی روسیه مبلغ بورسیه برای شهریه کامل برای کل مدت برنامه هستند. مدرک تحصیلی واجد شرایط: مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در دانشگاه‌هایی که دارای بودجه دولتی هستند. به طور متوسط، دولت روسیه بهترین بورسیه تحصیلی در روسیه برای دانشجویان بین المللی است و 18000 بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی شایسته اعطا می کند. این اسلات ها در بسیاری از دانشگاه های فدراسیون پراکنده شده اند. فرآیند درخواست معمولاً با برقراری ارتباط با سفارت یا اپراتورهای بورسیه تحصیلی در کشور خود دانشجو شروع می شود. با داشتن این اطلاعات، دانش آموزان ممکن است روند درخواست را شروع کنند. به عنوان بخشی از ثبت نام، دانش آموز باید مشخصات شخصی، سطح تحصیلی فعلی، حرفه/تخصص و سطح مهارت روسی خود را ارائه دهد.

همه متقاضیان می توانند برای 6 دانشگاه درخواست دهند. با این حال، انتخاب موسسات در مسکو یا سنت پترزبورگ باید به سه مورد محدود شود. متقاضیانی که در فهرست نهایی قرار می گیرند ممکن است نیاز به انجام آزمایشات، مصاحبه ها و معاینات اضافی در صورت لزوم داشته باشند. تمام دانش پژوهان دولت روسیه به غیر از کمک هزینه نگهداری ماهانه و خوابگاه، حق تحصیل رایگان دارند. Open Doors پروژه بورس تحصیلی روسیه مبلغ بورسیه برای شهریه کامل برای کل مدت برنامه است. مدرک تحصیلی واجد شرایط: فوق لیسانس و دکترا است. علاوه بر بورسیه های شایستگی، دولت روسیه از طریق المپیادهایی مانند Open Doors نیز بودجه کاملی را ارائه می دهد. به همه برندگان Open Door این فرصت داده می شود تا تحصیلات تکمیلی انگلیسی یا روسی را به صورت رایگان دنبال کنند. در مقایسه با سایر دانش پژوهان، برگزیدگان المپیاد از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند.

بهترین بورسیه های تحصیلی روسیه

بورسیه دولتی روسیه

بورسیه تحصیلی دولتی روسیه، در مورد تخصص انتخابی را برای کل دوره تحصیل به شما ارائه می دهد. همچنین، اگر نیاز به بهبود دانش زبان روسی دارید، این کمک هزینه تحصیل در بخش مقدماتی را پوشش می دهد. ضمنا پرداخت ماهیانه و محل اقامت دانشجویی در نظر گرفته شده است. کمک هزینه ماهیانه حدود 21$ (دلار) است. همه نمی دانند که دانشجویان خارجی نیز می توانند از دولت مبالغ اضافی دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر باید به سفارت کشور خود در این کشور درخواست دهید.

تمام داوطلبانی که دوره متوسطه یا مدرسه حرفه ای (مدرسه، مدرسه فنی، دبیرستان و غیره) را به پایان رسانده و با موفقیت در انتخاب رقابتی در کشور خود گذرانده اند، می توانند کمک هزینه دریافت کنند. شایان ذکر است که، کمک هزینه دولتی انتقال به دانشگاه، هزینه های زندگی، بیمه درمانی، ویزای متعدد و مدارک ثبت نام پس از ورود را پوشش نمی دهد.

انتخاب رقابتی در 2 مرحله انجام می شود که عبارتند از:

  • مرحله اول در کشور شما انجام خواهد شد. برای این منظور لازم است با سفارت فدراسیون روسیه تماس بگیرید.
  • مرحله دوم شامل انتخاب نامزدهای مناسب توسط دانشگاه های این کشور است. نتایج انتخاب رقابتی پس از بررسی توسط موسسات آموزش عالی همه درخواست های وارد شده مشخص خواهد شد.

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی روسیه

جهت دریافت بورسیه تحصیلی روسیه در سال 2021 و در سال 2023 می باید مراحل زیر طی شود:

  1. به سایت studyinrussia.ru مراجعه کنید. اطلاعات کافی در رابطه با شرایط دانشجویان بین المللی بدست آورید.
  2. به سفارت روسیه مراجعه کنید. از شرایط اعطاء بورسیه، کمک هزینه تحصیلی و رشته تحصیلی خود اطلاعات کافی بدست آورید
  3. به وب سایت مراجعه کنید و با تکمیل فرم خود را ثبت نام کنید.

شما می توانید 6 دانشگاه که به تحصیل در آنها علاقه دارید را انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که تنها می توانید 3 دانشگاه از یک منطقه را انتخاب کنید. دانشگاه ها را باید بر اساس اولویت مرتب کنید.

  1. یک کپی از پاسپورت با حداقل اعتبار 18 ماه
  2. منتظر اعلام لیست نهایی باشید. نام خود را در جمع کاندیدها پیدا کنید.
  3. در صورتی که نام شما در لیست نهایی قرار دارد، تست های پزشکی را انجام دهید. اثبات کنید که به بیماری های خاص، اعتیاد و ایدز مبتلا نیستید.
  4. شما می توانید با دریافت تایید نهایی راهی روسیه شوید. از بورسیه روسیه استفاده کنید.

هزینه زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به سایر نقاط اروپا ناچیز است. از همین رو اخذ پذیرش در دانشگاه های روسیه یک رقابت بین المللی است. دانشجویان بین المللی نیز این فرصت را خواهند داشت تا به کمک بورسیه دولتی روسیه هزینه های تحصیل خود در این کشور را به صورت چشمگیری کاهش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در روسیه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب بورسیه روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه روسیه می باشیم:

  • اخذ کمک هزینه در روسیه به چه صورت است؟ دولت روسیه سالیانه در حدود 15000 بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. این بورسیه های تحصیلی، تحصیل در روسیه را به یک عمل رایگان تبدیل می کند. علاوه بر این برندگان این بورسیه از دولت روسیه ماهیانه 1630RUB (روبل روسیه) به عنوان کمک هزینه دریافت کنند. در بسیاری از موارد هزینه اقامت نیز به عهده دولت روسیه خواهد بود. بورسیه های تحصیلی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد به دانشگاه محل تحصیل نیز بستگی دارد. شما می توانید میزان بورسیه تحصیلی هر دانشگاه را در وب سایت آن دانشگاه به طور دقیق بدست آورید.
  • بورسیه دولتی روسیه چیست؟ بورسیه تحصیلی دولتی روسیه، در مورد تخصص انتخابی را برای کل دوره تحصیل به شما ارائه می دهد. همچنین، اگر نیاز به بهبود دانش زبان روسی دارید، این کمک هزینه تحصیل در بخش مقدماتی را پوشش می دهد. ضمنا پرداخت ماهیانه و محل اقامت دانشجویی در نظر گرفته شده است. کمک هزینه ماهیانه حدود 21$ (دلار) است. همه نمی دانند که دانشجویان خارجی نیز می توانند از دولت مبالغ اضافی دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر باید به سفارت کشور خود در این کشور درخواست دهید.
5/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی روسیه

  1. ماهرو گفت:

    هزینه زندگی در کشور روسیه با توجه به هزینه زندگی تو کشور ها اروپایی هزینه نسبتا معقولی بنظر میاد و اگر ادم بتونه بورسیه تحصیلی روسیه رو بگیره میتونه مقدار قابل توجهی از این هزینه رو کم کنه تنها چیزی که نگران کننده است اینه که کار های زیادی رو برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه باید انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *