مهاجرت تحصیلی ترکیه

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه مبحثی می باشد که مورد استقبال دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور قرار گرفته است. تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه از جمله رویاهای افراد زیادی از کشورهای مختلف می باشد. از این رو شرایط درآمد این رشته بسیار است. چنانچه شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور هستید با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید. در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه می پردازیم.

آشنایی با بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

فعالیت در زمینه های پزشکی بالینی و به خصوص در زمینه فعالیت در تحقیقات دارای ارتباط به موضوعات گوناگون و مختلف پزشکی و هم چنین زیست پزشکی که در برگیرنده کلیه رشته های زیر می شود:

  • رشته بیهوشی
  • رشته قلب و عروق
  • رشته طب داخلی
  • رشته گوارش
  • رشته زنان و زایمان
  • رشته چشم پزشکی
  • رشته رادیولوژی
  • رشته جراحی
  • رشته پزشکی بالینی

سال های تحصیلی در بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

مدت زمان لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه عمومی 6 سال می باشد. شرایط ورود برای دانشگاه های دولتی این دانشگاه شرکت در آزمون YÖS می باشد. در این سال ها به این موارد در دانشگاه ها پرداخته می گردد:

سال های تحصیلیشرح
اول و دومهمانند سایر کشورها، 2 سال اول دانشگاه های پزشکی ترکیه براساس علوم پایه می باشد.
سومدر این سال تحصلی دانشجویان ملزم به شرکت کردن در مقدمه ای نظری و عملی در مورد بیماری ها می شوند.
چهارم و پنجمدر این سال ها دانشجویان ملزم به کارآموزی بالینی می شوند.
ششمدانشجویان رشته پزشکی در ترکیه ملزم می باشند که در آخرین سال تحصیلات پزشکی در این کشور به عنوان دوره کار آموزی در بیمارستان هایی آموزشی این کشور بگذرانند که در این سال دانشجویان دقیقا دارای وظایف یک پزشک می باشند. دانشجویان در این دوره مقدماتی آموزش پزشکی به عنوان دستیار در کشور ترکیه مشغول به کار می شوند. البته حق دریافت حقوق و دستمزد ماهانه برای کار پزشکی خود را خواهند داشت.

شرایط ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

اولین شرط برای متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه این می باشد که در یک کالج این کشور درس بخوانند با این شرط که این که بخشی از یک دانشگاه است، ثبت نام کنند. این فرآیند برای شهروندی های ترکیه بسیار سخت است که ثبت نام کنند. زیرا دانش آموزان این کشور نیاز به مجوز کلاس های AAA دارند. هم چنین برای اخذ مدرک پزشکی در ترکیه، متقاضیان ملزم می باشند که در آزمون YÖS این کشور دارای عمل کرد بسیار خوبی باشند. آزمون YÖS که مختص انتخاب متقاضیان برای مطالعه از طریق روش های دانشگاه خود می باشند. در این آزمون هر دانشگاه امتحان مختص به خود را دارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه Hacettepe در آنکارا1000-801
دانشگاه استانبول در استانبول1000-801
دانشگاه آنکارا در آنکارا1000-801
دانشگاه ایگ در ازمیر701
دانشگاه مرمره912
دانشگاه غازی در آنکارا1000-801
دانشگاه آقدنیز در آنتالیا1070
دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر1028
دانشگاه اروسیوس در Kayseri1023
دانشگاه Uludag در Gorukle1100

رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه جهت تحصیل

رتبه بندی دانشگاه های جهان، که توسط دوره های تحصیلی عالی ایجاد شده است. اعتبار تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ها را مورد بررسی قرار می دهد. چندین بار مقالاتی که توسط دانشگاه ها در سراسر جهان به چاپ رسیده است را بررسی می کند. در کل 3 نوع رتبه بندی در کل جهان وجود دارد. رتبه دانشگاه های جهانی ارائه شده توسط دانشگاه شانگهای جیاتونگ چین، رتبه دانشگاهی دانشگاه های جهانی ارائه شده توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ بر تعداد دانشمندان برنده جایزه، بیشترین محققان از دانشگاه های ذکر شده است. سهم آن ها در جامعه علمی است، هم چنین رتبه بندی QS نیز وجود دارد. ویزای تحصیلی ترکیه را از طریق لینک مذکور در سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه جهت تحصیل

آشنایی با دانشگاه مرمره استانبول در ترکیه

پیشرفت این دانشگاه دارای سرعت بسیاری می باشد. فعالیت های آموزشی و هم چنین تحقیقاتی این دانشگاه از سال 1982 میلادی در دانشکده ها و کلیه مراکز انجام تحقیقات تاسیس شده است. این دانشگاه علاوه بر تحصیلات و آموزش، در خدمات اجتماعی دارای توسعه یافتگی زیادی می باشد. همچنین این موضوع اهمیت زیادی برای انجام پروژه های انتشار و مشاوره دارد. هنگامی که جامعه صنعتی به جای جامعه اطلاعاتی، مطابق با نیاز جامعه، دانشگاه در زمینه توسعه قدرت و فناوری انسان به عنوان مورد نیاز کشور کمک کرده است. دارای رویکرد آموزش و پرورش در زمینه ارائه راه حل هایی برای مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مشابه در دانشگاه در داخل و خارج کشور ارائه شده است

آشنایی با دانشکده پزشکی دوکوز ایلول ازمیر ترکیه

مکان تاسیس این دانشگاه در غرب کشور ترکیه واقع شده، این دانشگاه که از جمله بزرگ ترین دانشگاه های شهر ازمیر می باشد است. همچنین دارای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی می باشد. دارای کیفیت آموزشی فوق العاده ای برای دانشجویان می باشد. گروه پزشکی خانواده این دانشگاه در سال 2000 و در دانشکده پزشکی این دانشگاه تاسیس شده است. در محوطه دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شده است. در این دانشگاه 6 استاد در زمینه گروه پزشکی دارای فعالیت می باشند. همچنین برنامه تخصصی آموزشی این دانشگاه که در سال 2003 شروع به فعالیت کرد در این بخش آغاز به کار نمود.

لازم به ذکر می باشد که برنامه اقامت تحصیلی این دانشگاه 3 ساله می باشد. در 18 ماه اول این دانشگاه ساکنان به علت آموزش و هم چنین برنامه های درسی، در بخش های دیگر تحصیلی چرخش دارند.در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه علاقه مند به کسب اطلاعاتی در زمینه شرایط تحصیلی در کشور ترکیه شدید. این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر تحصیل داروسازی درچک به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *