مهاجرت به کشور کانادا

برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا

برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا

برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا در سال های متوالی قوانینی مختص به خود را دارد که در این مقاله به این موضوع نیز پرداخته می شود. در کانادا هر استان و ایالت، به استثنای ایالت کبک، دارای برنامه های پذیرش خاص خود می باشد، (PNP) است که مختص افرادی می باشد را که مایل به اقامت در آن استان خاص برای مهاجرت سریع می باشند، هر یک از برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا دارای معیارها و دستورالعمل های مختص به خود و هم چنین جریان های خاص استان مختص به خود می باشد.

با این توضیح که برنامه های مهاجرتی برای هر فردی مختص به خود می باشد. با هدف جمع آوری دقیق جمعیت کارگران ماهر، دانشجویان و متخصصان کسب و کار است. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا نگارش شده است.

آشنایی با اکسپرس ورودی PNPکانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا ملزم می باشند که یک نمایه ورود جدید Canadian Entry را ایجاد نمایند، در این زمان می توانند مشخص نمایندکه علاقه مند به مهاجرت به کدام استان یا ایالت می باشند. البته این امکان وجود دارد که برای یک نامزد تحت یک جریان خاص مستقیما درخواست شود. هدف قرار دادن جریان مطلوب PNP از طریق ورود اکسپرس می تواند به طور چشمگیری شانس پذیرش درخواست برای اقامت دائم کانادا را افزایش دهد. با دریافت یک گواهینامه از PNP کانادا، امکان کسب امتیاز کافی در سیستم رتبه بندی اکسپرس ورودی برای متقاضیان را افزایش می دهد تا بتوانند در قرعه کشی بعدی (ITA) شانس خود را افزایش دهند.

دست یابی به برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا

به صورت کلی 2 روش موثر برای دست یابی به برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا وجود دارد که عبارتند از:

  • روش اول: در این روش متقاضیان مهاجرت به کانادا به طور مستقیم و براساس برنامه های ایالتی این کشور اقدام می نمایند. براساس برنامه های ورودی اکسپرس استان اعمال می شود .
  • روش دوم: در این روش متقاضی ابتدا اقدام به ایجاد نمودن یک نمایه اکسپرس ورودی که نشان می دهد. در کدام یک از استان ها و ایالات این کشور قصد دارند که به اشتغال بپردازند و در آنجا زندگی کنند می کند. اگر متقاضیان مهاجرت به کانادا از یکی از این استان ها اطلاع کافی داشته باشند، در این صورت می توانند پس از دریافت اکسپرس خود برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند.

در نمودار زیر به بررسی تعداد مهاجرین در این کشور می پردازیم:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

برنامه های استانی ایالت بریتیش کلمبیا (BC PNP)

ایالت بریتیش کلمبیا، که مرکز تنوع فرهنگی و رشد اقتصادی کشور کانادا می باشد. اصلی ترین شهر این ایالت شهر ونکوور یعنی سومین شهر بزرگ کشور کانادا است. برنامه های استانی ایالت بریتیش کلمبیا (BC PNP) مختص متقاضیانی می باشد که دارای مهارت و تجربه کافی باشند و بتوانند گواهینامه ولسوالی بریتیش کلمبیا را دریافت کنند. این گواهی اجازه می دهد که خارجیان برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

سیستم مبتنی بر امتیاز به داوطلبان نمره ثبت نام می دهد که تعیین می کند که آیا آنها می توانند برای درخواست دعوت شوند. نمره این اشخاص بر مبنای تعدادی از عوامل مانند سطح تحصیلات، سال های تجربه کار مستقیم و تحصیلات تکمیلی است. پیشنهاد استخدام می تواند منعکس کننده توانایی فرد برای موفقیت در بازار کار و کمک به اقتصاد این استان باشد.

برنامه های مهارجرتی این استان تحت 2 جریان اصلی اقدام به پذیرش مهاجران می کنند که عبارتند از :

  • مهاجرت متقاضیان با مهارت (ورود از طریق اکسپرس بریتیش کلمبیا)
  • مهاجرت کارآفرینان

اصلی ترین متقاضیان مهاجرت با مهارت عبارتند از :

  • رده کارگر ماهر
  • رده بهداشت حرفه ای
  • رده مقطع کارشناسی ارشد بین المللی
  • رده فارغ التحصیلان بین المللی

بررسی انواع برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا

مهم ترین برنامه های مهاجرتی استان های کانادا عبارتند از:

  • برنامه های استانی ایالت بریتیش کلمبیا
  • برنامه های استانی ایالت آلبرتا
  • برنامه های استانی ایالت ساسکاچوان
  • برنامه های استانی ایالت استان مانیتوبا
  • برنامه های استانی ایالت استان انتاریو
  • برنامه های استانی ایالت نیوبرانزویک
  • برنامه های استانی ایالت نوا اسکوشیا
  • برنامه های استانی ایالت نوا اسکوشیا جزیره پرنس ادوارد
  • برنامه های استانی ایالت استان نیوفاندلند

بررسی انواع برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا

برنامه های استانی ایالت آلبرتا (AINP)

متقاضیان مهاجرت به ایالت آلبرتا باید مهارت های خود را برای فعالیت های مختلف ارتقاء دهند. همچنین بتوانند برای خانواده های خود این فرصت ها را فراهم کنند. این برنامه توسط دولت آلبرتا و دولت فدرال اجرا می شود. اگر فردی از طریق برنامه این استان اقدام نماید. در این صورت برای اقامت دائم خود و همسر و فرزندان وابسته به حقوق قانونی درخواست بدهد.

این درخواست که برای اخذ اقامت دائم کانادا داده می شود توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا بررسی می شود. در نهایت دولت فدرال تصمیمات نهایی را در مورد این برنامه ها می گیرد. اگرمتقاضیان مهاجرت به استان آلبرتا از 14 ژوئن 2018 اقدام به درخواست نمودن مهاجرت با این استان را نمایند. در این صورت معیارهای تنظیم شده برای درخواست این اشخاص اعمال خواهد شد.

با توجه به اتمام مقاله برنامه های استانی ایالات مختلف کانادا در صورتی که شما هم علاقه مند به مهاجرت به یکی از این ایالات شدید، این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای کاری کانادا و یا هزینه های زندگی در کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *