مهاجرت کاری آلمان

بازار کار رشته NET Developer در آلمان

بازار کار رشته NET Developer در آلمان

بخش فناوری یکی از مهم ترین شاخه های اقتصادی در آلمان است. با گردش مالی سالانه 178 میلیارد € (یورو) در سال 2021، صنعت فناوری اطلاعات یک نیروی محرکه اقتصادی اصلی است و بازار کار رشته NET Developer در آلمان یک بازار پر رونق است که به طور پیوسته در حال رشد است. و رهبری اقتصاد در اروپا را دارد. بخش فناوری اطلاعات با بیش از 1.3 میلیون کارگر ماهر در پایان سال 2022، دومین کارفرمای صنعتی بزرگ است. افزایش دیجیتالی شدن سالانه ده ها هزار شغل جدید ایجاد می کند، اما بسیاری از پست ها به دلیل کمبود کارگران ماهر خالی می مانند. به همین دلیل است که متخصصان بین المللی فناوری اطلاعات مورد تقاضا هستند. در چندسال اخیر، ابتکار Digital Hub، شرکت ‌های کوچک و متوسط ​​و شرکت‌ های بزرگ‌ تر را با شرکای نوآوری از جوامع علمی و نوپا در 12 مرکز برتر در آلمان مرتبط می ‌کند.

آنها در حال پیوستن به نیروهای خود برای جستجوی پاسخ های نوآورانه برای چالش های دیجیتالی شدن هستند. به عنوان مثال برلین نه تنها پایتخت دیجیتال آلمان است، بلکه کانونی برای شرکت‌ های نوپا است. صحنه استارت آپ برلین نیروی محرکه ای برای مشاغل در آلمان است. در واقع، ایالت فدرال از طریق استارت‌آپ ‌ها بیش از هر نوع کسب ‌و کار دیگری شغل ایجاد می ‌کند. شرکت های نوپا در برلین در درجه اول بر فناوری هایی مانند هوش مصنوعی یا بلاک چین تمرکز می کنند. کاربرد فناوری بلاک چین به ویژه در بخش فین تک رایج است. برلین در طول سال‌ ها به یک مرکز فین ‌تک تبدیل شده است و بیش از 35% از کل مشاغل در این شهر در این صنعت کار می‌کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شما را با بهترین شهرهای آلمان برای رشته برنامه نویسی آشنا سازد.

معرفی اکوسیستم بازار کار رشته NET Developer در آلمان

آلمان یکی از بزرگترین بازارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان و تنها بزرگترین بازار نرم افزار در اروپا با 95808 شرکت فناوری اطلاعات و برآورد 1124 میلیون کارمند در سال 2022 دارد. بازیگران کلیدی مانند مایکروسافت، اپل، دل، ادوبی، آی ‌بی ‌ام، اوراکل و SAP سهم بازار بزرگی دارند. همچنین بسیاری از SME های بسیار تخصصی در بازار وجود دارد. در سال 2022 درآمد زیربخش های مختلف IT شامل 45.3 میلیارد $ (دلار) در خدمات فناوری اطلاعات، 34.9 میلیارد $ (دلار) در بخش فناوری اطلاعات و سخت افزار و 34.1 میلیارد $ (دلار) در زیربخش نرم افزار بود. از سال 2007، کل درآمد در بخش فناوری اطلاعات از 76.4 میلیارد $ به 114.3 میلیارد $ (دلار) در سال 2021 افزایش یافته است. در سال های اخیر، الگوی رشد مستمر قابل مشاهده است. پیش‌ بینی می‌ شود با محاسبه یورو، کل درآمد در سال 2023 به 109 میلیارد € (یورو) برسد.

از سوی دیگر آلمان میزبان چندین نمایشگاه تجاری کلیدی فناوری اطلاعات و ارتباطات است که آن را به بازاری برتر برای شرکت‌ های آمریکایی برای دستیابی به شرکا و خریداران جهانی تبدیل می ‌کند. غرفه داران ایالات متحده اغلب خریدارانی از اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در هانوفر، IFA برلین، IT-SA، Gamescom یا Embedded World پیدا کرده اند. در واقع فناوری اطلاعات و ارتباطات یک بخش اولویت برای دولت آلمان است. سیاست اقتصادی و نوآوری آلمان در دستور کار دیجیتال (وزارت فدرال امور اقتصادی و اقدام اقلیمی) مشخص شده است. این برنامه بر زیرساخت های دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، محیط های کاری دیجیتال، مدیریت عمومی نوآورانه، محیط های دیجیتال در جامعه، آموزش، پژوهش، علم، فرهنگ و رسانه، امنیت، حفاظت و اعتماد برای جامعه و تجارت تمرکز دارد. اهداف سیاست شامل امنیت سایبری و گسترش شبکه پهنای باند آلمان است.

در شکل زیر زیربخش های صنعت فناوری آلمان اشاره شده است:

هزینه زندگی دانشجویی در رشته NET Developer در آلمان

در آلمان، بزرگترین هزینه شما اجاره آپارتمان یا هر مکانی است که قرار است در آن زندگی کنید. جدای از این، هزینه قبض، لباس، غذا و سرگرمی مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا هزینه متوسطی دارد. شما ممکن است برنده DaadScholarship شوید، اما با این وجود، باید بدانید که یک دانشجوی متوسط ​​هر ماه در آلمان چقدر هزینه می کند. اکثر دانشگاه های آلمان شهریه ای دریافت نمی کنند، اما برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی شهریه در نظر گرفته اند. بنابراین، در بیشتر مواقع نیازی به نگرانی در مورد هزینه های تحصیلی ندارید، بلکه باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید که به عنوان کمک ترم شناخته می شود. این مبلغ ثابتی است که امکانات ورزشی، مسافرت با اتوبوس، کمک های اداری و غیره را پوشش می دهد و تحصیل بدون شهریه در دانشگاه ‌های آلمان محدودیت شدیدی برای دانشجویان بین‌ المللی ایجاد نمی ‌کند.

هزینه زندگی در آلمان به عوامل زیادی مانند مکانی که می خواهید در آن مستقر شوید و نوع سبک زندگی شما بستگی دارد. همانطور که شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک و کم جمعیت از نظر غذا، اجاره، لباس و غیره گران هستند. بنابراین انتخاب بهترین مکان برای زندگی می تواند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی داشته باشد و از بار مالی استرس نداشته باشید. علاوه بر این، صرفه جویی در هزینه های اضافی ناشی از فعالیت های فوق برنامه نیز می تواند به شما کمک کند با پول کمتری زندگی کنید. در آلمان، آلمان جنوبی منطقه گرانی برای زندگی است. این شهر دارای دو شهر محبوب اشتوتگارت و مونیخ است که برای زندگی در آنها بسیار گران هستند. طبق یک برآورد، قیمت آپارتمان های یک خوابه در جنوب آلمان نزدیک به 846.43€ (یورو) است در حالی که در شهرهای کمتر شمال آلمان، 560€ (یورو) است.

هزینه زندگی دانشجویی در رشته NET Developer در آلمان

درآمد و حقوق رشته نت دولوپر در آلمان

شخصی که به عنوان توسعه دهنده و برنامه نویس در آلمان کار می کند، معمولاً حدود 3640€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1670€ تا 5780€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​3930€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان توسعه دهندگان فناوری و برنامه نویسی کار می کنند کمتر از 3930€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 3930€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از توسعه دهندگان نرم افزاری، کمتر از 2520€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 2520€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از توسعه دهندگان برنامه نویسی کمتر از 5240€ (یورو) درآمد دارند.

در حالی که 25٪ بیش از 5240€ (یورو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر است. یک برنامه نویس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1900€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2540€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی 3750€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48€ (یورو) بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر بازار کار رشته NET Developer در آلمان می باشد:

سطح حقوق بر اساس تجربه کاری بر حسب یورو در آلمانچنانچه تکنون موفق به مهاجرت تحصیلی به آلمان نشده اید، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از دلایل ریجکتی ویزای آلمان خود آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *