مهاجرت کاری لهستان

بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

بازار کار رشته الکترونیک در لهستان با توجه به هزینه کم تر تولید در این کشور و نیروی کار ماهر بازار در حال رشد و فعالی است. در این کشور شرکت های کوچک و بزرگ مختلفی در صنعت الکترونیک در حال فعالیت هستند که نیروی متخصص و مهندسین الکترونیک را به خود جذب می کنند. صنعت الکترونیک در لهستان بیشتر صرف تولید لوازم خانگی و مصرفی مانند تلویزیون و غیره است. این در حالی است که میزان مصرف لوازم و قطعات الکترونیکی در کشور لهستان رو به افزایش است. در هر صورت نیاز به مهندسان الکترونیک در این کشور با توجه به افزایش و رشد این صنعت در کشور و همچنین دیگر کشورها مشاهده می شود. در ادامه این مطلب در کنار مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا مطالعه بیشتری در خصوص بازار کار رشته الکترونیک در لهستان، داشته باشید.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

شرایط اقتصادی در لهستان در سال 2023 مثبت باقی مانده است و این نشانگر نرخ اشتغال بیشتر و دستمزد بالاتر در این صنعت است. لهستانی ها مشتاق هستند روی محصولاتی که آنها را کم تر ضروری می دانند اما به طور ملموس باعث راحتی زندگی می شود مانند محصولات تلفن های هوشمند یا لپ تاپ سرمایه گذاری کنند. صادرات و تجارت خارجی بر بازار لوازم الکترونیکی مصرفی تسلط دارند. لهستانی ها از ظرفیت خود برای تولید طیف وسیعی از محصولاتی که نیازهای متنوع مصرف کننده را برآورده می کنند استفاده می کنند. تجارت بین المللی در بخش الکترونیک هر سال به طور دائم و بسیار پویا در حال افزایش است. ارزش صادرات لهستان در 20 سال اخیر به 25 برابر بیشتر از ارزش قبلی خود رسیده است. در این میان، واردات 10 برابر بیشتر شده است.

لهستان در تولید تلویزیون ها (نمایشگرهای LCD و پلاسما) به یک قدرت اروپایی تبدیل شده است. بخش الکترونیک طبق طبقه ‌بندی فعالیتها در لهستان، عمدتا ساخت تجهیزات اداری و رایانه و همچنین تولید تجهیزات و وسایل رادیویی، تلویزیونی و ارتباطات از راه دور را پوشش می دهد. فعالیت های دیگر در این بخش شامل تولید انواع تابلو، ابزار و وسایل اندازه گیری، تحقیق و موقعیت یابی و تجهیزات کنترلی برای فرآیندهای صنعتی است. به معنای وسیع تر، بخش الکترونیک همچنین شامل صنعت لوازم خانگی است. بیشترین سهم در ساختار بازار الکترونیک لهستان متعلق به بخشهای:

  • تجهیزات ارتباطی
  • سخت افزار رایانه ای
  • قطعات الکترونیکی
  • لوازم خانگی

بازار کار رشته الکترونیک در لهستان با توجه به پیشرفت این صنعت در جایگاه خوبی قرار دارد و پیش بینی می شود این رشد ادامه داشته باشد.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

شرکت های الکترونیک در لهستان

تولید الکترونیک در لهستان در سال گذشته به 11 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته آن 9.0 میلیارد دلار در سال یعنی حدود 16.5% افزایش داشته است. این صنعت محور تولید تلویزیون های LCD و مانیتورهایی با تلویزیون های LCD است. این کشور دارای تعدادی از تولید کنندگان برجسته جهان از جمله LG Electronics کره جنوبی، دفتر مرکزی TPV فن آوری Hong، شرکت چینی TCL و تولید کننده لوازم الکترونیکی و لوازم برقی Vestel ترکیه است که در پایان سال 2016 عملیات تولید تلویزیون تایوانی ODM Compal را به دست آورد.

در سال 2014، شرکت اسلواکی Universal Media Corporation عملیات ساخت تلویزیون شارپ در لهستان را به عنوان بخشی از توافق نامه انتقال صوتی و تصویری را بدست آورد. پس از دو سال کاهش تولید، تولید تجهیزات مرتبط با رایانه دوباره رشد کرد و افزایش یافت. تولید ارتباطات رادیویی و محصولات راداری و ارتباطی حدود 18.2% از کل تولید را به خود اختصاص داده است.

لوازم مصرفی و بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

لوازم الکترونیکی مصرفی در سال 2019 از رشد بالای حجم خرده فروشی برخوردار بوده است که شامل محصولات با تکنولوژی بالا مانند تلویزیونهای OLED، ساعت های آنالوگ، لپ تاپ های قابل تبدیل، تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ بوده است. لوازم الکترونیکی مصرفی در لهستان عمدتا از طریق خرده فروشی تخصصی الکترونیکی و لوازم خانگی به فروش می رسد. طیف گسترده ای از محصولات با قیمت های مختلف به فروشندگان اجازه می دهد تا تعداد زیادی از مصرف کنندگان از پس زمینه های مختلف اقتصادی را به خود جذب کند.

به طور کلی، پیش بینی می شود که لوازم الکترونیکی مصرفی نسبت به مدت پیش بینی عملکرد مطلوبی داشته باشند. لوازم الکترونیکی مصرفی توسط مصرف کنندگان لهستانی که به طور روزانه از رایانه و لوازم جانبی استفاده می کنند و همچنین توسط افرادی که به طور مکرر تلویزیون تماشا می کنند و نیاز به داشتن تلویزیون های LCD هوشمند و مدرن اینترنتی دارند ضروری است.

در نمودار زیر میزان تقاضای لوازم الکترونیکی در سال های اخیر و میزان پیش بینی شده در سال های آتی را در کشور لهستان می بینید:

کارآفرینی در بازار کار رشته الکترونیک در لهستان

فعالیت تولید محصولات الکترونیکی و برقی در لهستان توسط بیش از 9.000 کارآفرین انجام می شود. با این حال، اکثر آنها شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند. در بین 2.000 شرکت بزرگ لهستانی، تنها 26 نماینده صنعت الکترونیک و 29 شرکت مهندسی برق هستند. هر دو بخش سهم قابل توجهی از تولید فروش صنعت لهستان (8.4%) دارند. در کل نزدیک به 200 هزار نفر توسط این صنایع مشغول به کار هستند. سرمایه خارجی که توسط برخی از بازیگران مهم جهانی در این صنعت وارد می شود برای توسعه صنایع الکترونیکی و مهندسی برق لهستان از اهمیت زیادی برخوردار است. ورود سرمایه خارجی شرایط مطلوبی را برای جذب فن آوری های جدید لهستان و ادغام گروه بزرگی از کارآفرینان لهستانی با شرکت های خارجی می کند. رشد این صنعت در لهستان وجود سرمایه گذاری های بیشتر و فرصت های بهتر را فراهم می کند.

تحصیل رشته الکترونیک در دانشگاه های لهستان

جهت ورود به بازار کار الکترونیک در لهستان دانشجویان با تحصیل در لهستان در این رشته و اخذ مدرک می توانند وارد وارد بازار کار شوند. از زمان اختراع رایانه ها تحقیقات زیادی در زمینه صنعت الکترونیک و ارتباطات انجام شده است. از طراحی ساعت عادی دیجیتال گرفته تا CPU ها و قطعات الکترونیکی نیاز به تخصص های الکترونیکی می باشد که لهستان این دوره ها را ارائه می دهد. در اینجا 5 دانشگاه برتر الکترونیک و ارتباطات در لهستان را ذکر کرده ایم:

  • دانشگاه فن آوری ورشو: یکی از دانشگاه های معتبر در لهستان است. همه ساله در حدود 5.000 دانشجو متقاضی دانشگاه می شوند. این دانشگاه یکی از دانشگاه های منتخب در لهستان است و دانشجویان را فقط براساس شایستگی انتخاب می کند. پردازش سیگنال تطبیقی، ارتباط دیجیتال، معماری و برنامه نویسی پردازنده سیگنال دیجیتال و فرایند تصادفی گسسته از جمله برنامه های ارائه شده در زمینه الکترونیک این دانشگاه هستند.
  • دانشگاه علم و فناوری وروکلاو: یکی دیگر از برترین دانشگاه های لهستان است که دوره های مختلف الکترونیک را ارائه می دهد.
  • دانشگاه علم و فناوری AGH: یک دانشگاه فنی در لهستان است که در شهر کراکوف قرار دارد. این دانشگاه در سال 1919 شروع به کار کرده است و اکنون دوره های مختلفی را در رشته های فنی و الکترونیک ارائه می دهد.
  • دانشگاه تکنولوژی گدانسک: یکی از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان است. دوره های ارائه شده این دانشگاه در 41 رشته از جمله الکترونیک و ارتباطات از راه دور است.
  • دانشگاه فنی پوزنان: دانشگاهی است که در شهر پوزنان لهستان واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های فنی لهستان شناخته می شود.

حقوق مشاغل رشته الکترونیک در لهستان

میزان حقوق مشاغل مربوط به رشته الکترونیک به طور کلی از میزان حقوق متوسط مهندسی در کشور لهستان بیشتر است. یک مهندس الکترونیک در لهستان در سال 2023 به طور متوسط حدود 8840PLN (زلوتی لهستان) را حقوق دریافت می کند. این در حالی است که میزان حداکثر متوسط این حقوق در سال 2023 حدود 12600PLN (زلوتی لهستان) اعلام شده است و کم ترین میزان آن حدود 4420PLN (زلوتی لهستان) اعلام شده است. میزان تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالهای تجربه شما بیشتر باشد میزان دستمزد شما بیشتر می شود. یک مهندس الکترونیک در لهستان با تجربه کمتر از 2 سال تقریبا 5100PLN (زلوتی لهستان) در ماه حقوق دریافت می کند. در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین 2 تا 2 سال 6430PLN (زلوتی لهستان)  در ماه دریافت کند. یعنی 32% بیشتر از کسی که کمتر از دو سال تجربه داشته باشد.

در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته الکترونیک را در لهستان مشاهده می کنید:

شغلدستمزد سالیانه به PLN (زلوتی)
مهندس تجهیزات تلفن7303
مهندس طراحی الکترونیک7505
مهندس مخابرات7930
مهندس کابل در خارج از کارخانه7120
مهندس برق در خارج از کارخانه7840

برای دریافت ویزای کاری لهستان و مهاجرت کاری به لهستان می توانید به این مقالات ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید. جهت همکاری و دریافت مشاوره از این موسسه برای مهاجرت آسان و سریع می توانید از طریق تلفن و یا حضوری با ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *