مهاجرت به آفریقای جنوبی

انواع ویزا در آفریقای جنوبی

انواع ویزا در آفریقای جنوبی

برای مهاجرت به آفریقای جنوبی ضرورت دارد که با انواع ویزا در آفریقای جنوبی آشنا شوید تا بتوانید نسبت به دریافت یکی از آنها اقدام نمایید. کشور آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که طرفداران بی شماری را برای مهاجرت به سمت و سوی خود جذب کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای سهولت در امر مهاجرت شما، به بررسی انواع ویزاها پرداخته و شرایط اخذ آنها را تشریح نموده که پیشنهاد می گردد مطالعه بفرمایید.

درباره کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشور بزرگی بوده که در قسمت جنوبی قاره آفریقا واقع گردیده است. از سمت اقیانوس های اطلس و هند محصور می باشد. جمعیت کل این کشور در حدود 55 میلیون نفر می باشد. جالب است بدانید این کشور دارای 3 پایتخت به نام شهرهای کیپ تاون، پرتوریا و بلوم فونتین می باشد. شهر ژوهانسبورگ مشهورترین شهر آفریقای جنوبی لقب گرفته است که از جمله شهرهای پرجمعیت این کشور به شمار می رود. مردم آفریقای جنوبی به 11 زبان رسمی تکلم می کنند که زبان انگلیسی نیز جزء زبان های رسمی این کشور محسوب می گردد.

کشورهای سوازیلند، بوتسوانا، لسوتو، موزامبیک و نامبیا از جمله همسایگان کشور آفریقای جنوبی می باشند که دارای مرز مشترک با این کشور هستند. جاذبه های گردشگری در این کشور بسیار زیاد بوده است. در نتیجه صنعت توریسم بسیار قوی دارد. وضعیت اقتصادی و تجارتی در آفریقای جنوبی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد. از این رو بسیاری از افراد در جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور اقدام می نمایند. چه بسا اکثریت این سرمایه‌گذاری‌ ها در صنعت توریسم انجام می‌گیرد. در حوزه علمی و آموزش نیز دارای بهترین دانشگاه‌ ها است که از سطح و کیفیت علمی بالایی برخوردار هستند.

 بررسی انواع ویزا در آفریقای جنوبی

افراد متقاضی مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی برای اقدام بایستی ابتدا ویزای مربوطه را متناسب با هدفی که از مهاجرت دارند، دریافت کند. برای مهاجرت به این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارد که فرد متقاضی با توجه به شرایطی که دارا است. نوع آن را انتخاب نموده و نسبت به اخذ آن اقدام می کند. انواع ویزا در آفریقای جنوبی به قرار ذیل است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کار
  • ویزای سرمایه گذاری (تجاری)
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای ملاقات با دوستان و آشنایان و خانواده

 بررسی انواع ویزا در آفریقای جنوبی

مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزا در آفریقای جنوبی

متقاضیان مهاجرت به آفریقای جنوبی بایستی پیش از سفر، نسبت به ارائه مدارک خود به سفارت آفریقای جنوبی اقدام کنند تا دچار کمبود زمان نشوند. جهت مراجعه به سفارت ابتدا باید وقت سفارت اخذ گردد. در وقت مقرر و تعیین شده همراه با مدارک لازمه در سفارت حضور یابید. پس از اینکه مدارک خود را به سفارت تحویل نمودید. این احتمال وجود دارد که از شما درخواست مصاحبه گردد. اما بطور کلی مدارک لازم و عمومی برای اخذ انواع ویزا به شرح ذیل است:

  1. ارائه اصل پاسپورت متقاضی
  2. ارائه 2 قطعه عکس 4*3 به صورت پشت نویسی شده
  3. تکمیل و ارائه فرم اطلاعات فردی و هویتی
  4. گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه زندگی در آفریقای جنوبی
  5. گواهی اشتغال به کار و مدارک شغلی
  6. مدارک مربوط به رزرو هتل یا محل اقامت در آفریقای جنوبی در طول مدت اقامت
  7. ارائه پرینت گردش حساب مربوط به 3 ماه آخر
  8. تکمیل و ارائه فرم تقاضاء ویزا
  9. ارائه اصل و کپی گذرنامه دارای اعتبار که 2 صفحه خالی نیز داشته باشد.
  10. ارائه فیش حقوقی 3 ماه اخیر

هزینه اخذ روادید کشور آفریقای جنوبی

هزینه مربوط به انواع ویزا در آفریقای جنوبی با توجه به تغییر نرخ ارز در کشور، متفاوت است. به طور کلی برای صدور ویزای آفریقای جنوبی بایستی مبلغ €60 (یورو) از سوی متقاضی پرداخت شود. پرداخت وجه به صورت نقدی بوده و در زمان ارائه مدارک دریافت می گردد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که قیمت انواع ویزا در آفریقای جنوبی به نوع ویزا نیز بستگی دارد. به طور مثال هزینه هایی که برای ویزای توریستی پرداخت می گردد، با هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی متفاوت از یکدیگر می باشد.

نکات مهم ویزای آفریقای جنوبی

کسانی که قصد دریافت انواع ویزا در آفریقای جنوبی را دارند، ضروری است نکات مهم ذیل را مورد توجه قرار دهند:

  • ارائه اصل گذرنامه متقاضی
  • ارائه رضایت نامه محضری برای متقاضیان زیر 18 سال
  • ارائه کلیه مدارک هویتی
  • ارائه اصل شناسنامه به همراه 2 کپی

برای دانستن درباره انواع ویزا در آفریقای جنوبی و یا مسائل مربوط به اقامت آفریقای جنوبی به صورت حضوری یا تلفنی (رایگان) با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان و وکلای این موسسه جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *