مهاجرت تحصیلی انگلستان

امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان

امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان

دانشجویان آینده نگر از پیش در مورد امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان برنامه ریزی می نمایند تا اقامت دائم را بدست آورند. جمله امتیازاتی است که همواره در این کشور وجود دارد. کشور انگلستان یک کشور اروپایی است که هر ساله دانشجویان بسیاری از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. اگر تمایل به مهاجرت به کشور انگلستان را دارید، شایسته است این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

  • مهاجرت تحصیلی به انگلستان برای دانشجویان ایرانی نیازمند چه مدارکی خواهد بود؟
  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند پس از تحصیل در این کشور به ویزای کار دست یابند؟

موضوع مهاجرت از طریق تحصیل از برنامه های مهاجرتی است که اکثر متقاضیان ایرانی در این سال ها از این مسیر استفاده کرده اند. منتهی شرایط بدست آوردن کار پس از تحصیل در هر کشور متفاوت است که در این نوشتار که به دست مشاورین محققین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

شاید سوال دانشجویان این باشد که چه روش ‌هایی در خصوص امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان وجود دارد؟ از طریق انواع ویزاهای کاری می توان به فعالیت شغلی پرداخت و کسب و کار نمود. اما باید توجه داشته باشید که هر یک از ویزاها شرایط خاص خود را دارند.

امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان Tier1

دانشجویان فارغ التحصیل در کشور انگلستان از طریق اخذ ویزای Tier1 قادرند در این کشور کسب و کار داشته باشند. ویزای Tier1 در دو نوع به شخص متقاضی اعطا می گردد:

  • با عنوان کارآفرینی
  • با عنوان کارآفرینی فارغ التحصیل

ویزای Tier 1 انگلیس با عنوان کارآفرینی

در این نوع ویزا شخص می تواند با مبالغ معین شده ای به کارآفرینی بپردازد. این مبالغ می تواند به صورت 200.000£ (پوند) و یا 1 میلیون £ (پوند) باشد. این مبالغ ازسوی دولت تعیین گردیده و دارا بودن این سرمایه ازسوی متقاضی، شرط کارآفرینی و ایجاد اشتغال در انگلستان است.

چنانچه متقاضی دارای سرمایه 1 میلیون £ (پوند) باشد، بایستی 750.000£ (پوند) آن را بدون حق برداشت در بانک قرار دهد. با الباقی مبلغ 250.000£ (پوند) می تواند شغل مورد نظر خود را راه اندازی نماید. از این طریق،‌ پس از گذشت 5 سال فعالیت شغلی و اقامت در این کشور، اقامت دائم به او تعلق می گیرد.

ویزای Tier 1 انگلیس با عنوان کارآفرین فارغ التحصیل

دولت انگلستان از شخصی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده و قصد کار دارد، حمایت می‌نماید. بدین صورت که این اجازه را به او می‌ دهد با مبلغ 50.000£ (پوند) نسبت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال اقدام کند. مدت اعتبار این ویزا 1 سال بوده و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، قابل تمدید می باشد. در این صورت پس از گذشت چند سال با شرایط لازم، می تواند موفق به اخذ اقامت دائم انگلستان گردد.

امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان Tier2

برای رسیدن به امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان باید ویزای مربوطه اخذ گردد. اکثر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی قصد کار در انگلستان به صورت دائم را دارند. در این صورت می بایست ویزای نوع Tier 2 (ویزای تحصیلی) را به ویزای Tier 4 (ویزای کاری) تبدیل نمایند. با اخذ ویزای Tier4 قادر خواهند بود به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته و به کسب و کار بپردازند.

مدارک تبدیل ویزای Tier4 به Tier2 انگلیس

دانشجو در صورتی می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید که دارای مدارک ذیل باشد:

  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی دوره کارشناسی در کشور انگلستان
  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد در انگلستان
  • یک گواهی کارشناسی ارشد در انگلستان
  • ارائه مدرک دیپلم تحصیلات تکمیلی‌ فنی حرفه ای و متوسطه از اداره آموزش و پرورش

حقوق و دستمزد فرد در این نوع ویزا حداقل 2080£ (پوند) است. این مبلغ بدون کسر مالیات محاسبه گردیده است. اثبات توانایی و تسلط شما بر زبان انگلیسی الزامی می باشد. جهت ثابت نمودن تمکن مالی خود باید مبلغ 945£ (پوند) را به‌ مدت 90 روز در حساب بانکی خود داشته باشد. کارفرمای فرد متقاضی باید یک گواهی بابت ضمانت مالی ارائه نماید. ذر مورد زندگی در انگلستان نیز می توانید در این نوشتار اطلاعات جامع تری بدست آورید.

مزایای امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان

مزایای امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان

مکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان برای کلیه دانشجویان فارغ التحصیل این کشور وجود دارد. فردی که پس از پایان تحصیلات موفق به اخذ اقامت در انگلستان گردد، بهره ‌مندی از مزایای به شرح ذیل برای وی امکان‌پذیر است:

  • هزینه امرار معاش و زندگی در انگلیس ارزان تر از سایر کشورهای منطقه اتحادیه اروپا است.
  • فرد خارجی به راحتی قادر به زندگی در چنین کشوری است. زیرا تنوع نژادی، مذهبی و فرهنگی در انگلستان وجود دارد.
  • چنانچه مدت 6 ماه از اقامت او در انگلستان سپری گردد، امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان را دارد.
  • فرد فارغ التحصیل پس از گذشت 6 سال می تواند درخواست تابعیت نموده و حق شهروندی انگلستان را دریافت کند.

بنابراین فرد موفق به اخذ پاسپورت انگلیسی از این کشور می گردد. شخصی که اقامت پس از تحصیل در انگلستان دارد، خانواده (همسر و فرزندان) او اجازه کار و تحصیل رایگان خواهند داشت. در باب سایر مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین ترین نرخ مالیات متعلق به کشور انگلستان می باشد.
  • در هفته های تعطیل رسمی نیز حقوق کارمندان در انگلستان پا برجا بوده و پرداخت می گردد.
  • کشور انگلستان تسهیلات با نرخ پایین جهت خریداری مسکن (برای اولین بار) به شهروندان خود اعطاء می نماید.
  • شخصی که تابعیت انگلستان را داشته و سن او به 61 سالگی رسیده، مبلغ 90£ (پوند) در هفته به‌ عنوان بیمه بازنشستگی دریافت می کند.

ویزای Tier5 بریتانیا

ویزای Tier5 برای افراد متقاضی در بازه سنی 18 الی 30 سال در نظر گرفته است. جهت اخذ این نوع ویزا صرفا باید در خارج از خاک انگلستان اقدام گردد. برای دریافت این نوع ویزا باید هزینه ای به مبلغ 1890£ (پوند) صرف گردد. ویزای نوع Tier 5‌ در کشور انگلستان بر 2 نوع است:

  • طرح جوانان پویا
  • کارگر موقت

ویزای Tire 5 انگلیس از نوع طرح جوانان پویا

شخص فارغ التحصیل از دانشگاه های انگلیس، این امکان را دارد که به ‌مدت حداقل 2 سال اقامت داشته و مشغول کار شود. جهت دریافت این ویزا و نهایتا اقامت پس از تحصیل در این کشور باید خارج از خاک انگلستان اقدام نمود.

ویزای Tire 5 انگلیس از نوع کارگر موقت

فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده، اجازه کار به عنوان کارگر موقت را دارد. مدت تعیین شده در این نوع ویزا 1 الی 2 سال می باشد. مشروط بر این که شخص متقاضی دارای یکی از شرایط ذیل باشد:

  • در زمینه های ورزشی خلاقیت و فعالیت داشته باشد.
  • عضو کارگران موسسه خیریه باشد.
  • از دسته کارگران مذهبی باشد.
  • دولت مجاز ارز
  • توافق بین المللی

در اکثر مواقع فرد الزام به ترک کشور انگلستان را دارد تا یکی از شرایط فوق را دارا باشد. در این ویزا یک ضامن معتبر Tier5 نیاز است. همچنین باید تمکن مالی فرد به اثبات برسد. به این صورت که مبلغ 945£ (پوند) برای مدت 3 ماه در حساب بانکی شما باشد. در ضمن شما باید با شرایط مهاجرت به انگلستان آشنا شوید.

در این مقاله با نحوه امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان آشنا شدید، البته در راستای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر و اخذ اقامت کاری بعد از تحصیل درصورت هرگونه سوال یا ابهام در زمینه، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. کارشناسان و وکلای ما همواره پاسخگوی سوالات‌ شما بوده و می‌توانید امر مهاجرت خود به خارج از کشور را به آنها بسپارید. از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری می توانید به اطلاعات کامل تری در این زمینه ها دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *