مهاجرت تحصیلی سوئیس

اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله سوئیس از طریق شرایط کاریابی و زندگی در این کشور فراهم خواهد شد که پس از اخذ اقامت، تابعیت و شهروندی این کشور را هم به همراه خواهد داشت. از این رو مقاله اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس یکی از موارد بسیار مهم برای متقاضیان بین المللی می باشد. همانطور که اکثریت مطلع هستند، کشور سوئیس جزء کشورهایی محسوب می شود که از لحاظ سطح زندگی بسیار مطرح می باشد. همواره افراد زیادی متقاضی اقامت در این کشور بودند. دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس اقدام نمایند. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در گام اول، سعی در آشنایی بیشتر شما عزیزان در زمینه سطح زندگی در این کشور، سپس چگونگی اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس و نیز شرایط آن دارد.

 چگونگی اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

مهمترین عاملی که در آغاز، فکر همگان را به خود مشغول می کند، هزینه های زندگی در کشور سوئیس می باشد. می باید دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس را دارند، در ابتدای امر اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند. از جمله سوالاتی که در این حیطه مطرح است این است، که آیا متقاضیان امکان و شرایط زندگی در این کشور و نیز اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس را دارند یا خیر؟ همچنین راه های اخذ اقامت نیز بسیار مورد توجه علاقه مندان است.

این کشور، جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس، برای متقاضیان 2 روش را در نظر گرفته و به 2 طریق امکان پذیر است:

  • دانشجویان زمانی می‌توانند در این کشور حضور بیشتری یابند، که تحصیلات را تا مقاطع بالاتری ادامه دهند
  • در این صورت شخص می‌تواند پس از گذراندن تحصیلات عالی خود، جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید
  •  متقاضی می تواند پس از اتمام دوران تحصیل، وارد بازارکار شده و از این روش اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

با این که کشور سوئیس وسعت زیادی ندارد، لیکن در زمینه‌های فرهنگی، سنتی، زبانی و نیز اقتصادی و غذایی، تنوع بسیاری را دارا می باشد. تنوع در زمینه‌های فرهنگی و نیز زبانی، به علت وجود ملیت های مختلف در این کشور است. از جمله زبان هایی که می توان نام برد، چهار زبان ملی زیرمی باشد:

  • رومانیایی
  • ایتالیایی
  • آلمانی
  • فرانسوی

21% جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند. همان گونه که در فوق ذکر شد، تنوع زبان به همین علت است. شایان ذکر است، حدود 60% از زبان مردم سوئیس آلمانی است. یکی از مواردی که موجب شده افراد بسیاری خواستار اخذ اقامت سوئیس باشند، وجود امکانات اقتصادی و رفاهی مناسب می باشد. در سال‌های اخیر، طبق آمارهای گرفته شده، دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت کردند. شایان ذکر است که این دانشجویان تمایل به اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس را دارند.

جهت زندگی در این کشور ابتدا نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور سوئیس را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در کشور سوئیس

علت محبوبیت اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

از جمله مواردی که باعث محبوب شدن این کشور به شمار می آید. در بین کشورهای مهاجر پذیر، زبان زد همگان می باشد، امنیت سیاسی و اجتماعی موجود در سوئیس است. از جهتی دیگر، افراد و توریست های بسیاری هر ساله وارد این کشور می‌ شوند و از طبیعت و مناظر فوق العاده آن دیدن می کنند و لذت فراوانی می برند. جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

لازم به ذکر است بدانید، روش زندگی در کشور سوئیس با توجه به منطقه زندگی متفاوت است، و هم اکنون به عنوان کشوری مدرن شناخته شده است. از جمله شهرهایی که محبوبیت زیادی برای اقامت پس از تحصیل در بین دانشجویان دارا هستند، می‌ توان شهرهای زیر را در این کشور نام برد:

  • بازل
  • زوریخ
  • ژنو
  • لوسرن
  • لوگانو
  • نوشاتل

موارد دیگر ایجاد محبوبیت سوئیس در میان دانشجویان

از دیگر مواردی که دانشجویان به اقامت در این کشور علاقه مند می شوند، تنوع مواد غذایی و نوشیدنی در کشور سوئیس است. امر مهمی که تاثیر فراوانی در تنوع غذایی کشور سوئیس داشته است. وجود فرهنگ های متعدد در این اقلیم می‌ باشد. تلفیق غذاهای این فرهنگ ها از جمله آلمانی و ایتالیایی، باعث به وجود آمدن غذاهای جدیدی در سوئیس شده است. از جمله غذاهای بین المللی آن، می توان فند را نام برد. همچنین تنوع گسترده ای از کوکی ها و کیک های خوش طعم.

 محل اقامت دانشجویان بین المللی در کشور سوئیس

همان گونه که می‌ دانید، دانشجویان می توانند جهت اقامت در کشورها برای امر تحصیل، از خوابگاه های تعیین شده از جانب دانشگاه های خود استفاده کنند. همچنین این امکان را دارند تا در صورت تمایل و داشتن شرایط مالی مناسب، برای خود خانه اجاره کنند و به صورت شخصی در آن زندگی کنند. لازم به ذکر است که بعضی از دانشگاه‌ ها این امکان را به دانشجو می دهند که خوابگاه را اجاره کند. لیکن بیشتر این افراد، تمایل به اجاره منزل به صورت شخصی دارند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

 هزینه زندگی جهت اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

هزینه زندگی جهت اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

از جمله کشورهایی که برای دانشجویان به صرفه است کشور سوئیس می باشد. زندگی کردن در بعضی مناطق سوئیس بسیار به صرفه تر از کشورهایی مانند لندن و پاریس می باشد. طبق محاسبات و آمارهای گرفته شده توسط دولت این کشور، هزینه زندگی ماهانه حدود1530$ الی 2550$ (دلار) اعلام شده است.

هزینه مذکور صرف موارد زیر می شد:

  • حمل و نقل
  • مسکن
  • خدمات بیمه درمانی و سایر بیمه های ملزوم
  • مواد غذایی
  • هزینه های موردنیاز برای تحصیل متقاضی

موارد مذکور در فوق، برای هر شخص متفاوت است و ممکن است کمتر از مبلغ اعلام شده نیاز باشد.

بررسی جزئی هزینه خوراک در سوئیس

از آن جایی که مساله خوراک و آماده سازی مواد غذایی، جزء زندگی روزمره به شمار می رود، بر آن شدیم تا نگاهی به جزئیات این مورد نیز داشته باشیم. قیمت های تقریبی برخی مواد غذایی در کشور سوئیس به شرح زیر است:

موارد مصرفیهزینه به فرانک سوئیس
برنج سفید (یک کیلوگرم)CHF2.96
شیر (یک لیتر)CHF1.63
قرص نان یک عدد (500 گرمی)CHF2.9
سیب زمینی (یک کیلوگرم)CHF2.84
مرغ (یک کیلوگرم)CHF25.62
یک فنجان قهوهCHF4.59
یک پرس غذا در رستوران های متوسط و معمولیCHF25

شایان ذکر است همه ارقام ذکر شده فوق تقریبی می باشند. ممکن است با گذر زمان تغییر کنند. با توجه به مطالبی که در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. می توان گفت که کشور سوئیس کشوری بسیار جذاب و مناسب جهت مهاجرت می باشد. به دلیل ذکر شده می‌باشد که افراد کثیری مشتاق دریافت اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس می باشند. جهت اطلاع از میزان تقریبی جمعیت سوئیس پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله مذکور می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این امکان را به متقاضیان می دهد تا اطلاعات لازم و کافی جهت اخذ اقامت این کشور را به دست آورند. در صورت مکفی نبودن اطلاعات مقاله برای شما عزیزان و نیز هرگونه سوال و ابهام، می توانید با موسسه ما تماس حاصل فرمایید و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید. همچنین می‌ توانید با وکلا و مشاورین مجرب ما ارتباط برقرار کرده و از مشاوره آنها بهره مند گردید. جهت اطلاع از اخذ اقامت از سایر کشورهای اروپایی مقاله اخذ اقامت پرتغال را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *