مهاجرت تحصیلی سریلانکا

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا یکی از بهترین روش های مقیم شدن در کشور سریلانکا بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور سریلانکا اقدام به کسب اقامت پس از تحصیل در سریلانکا می کنند. مقیم شدن در این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. هر ساله مهاجران بی شماری از طریق راه های مختلف از جمله اشتغال، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، کارآفرینی و همچنین تولد فرزند وارد خاک کشور سریلانکا می شوند. سریلانکا در بخش جنوبی کشور هند قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بیش از 19 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه شما عزیزان را از شرایط اقامت پس از تحصیل در سریلانکا به صورت کامل آگاه خواهند ساخت.

شرایط اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا یکی از مهم ترین موضوع هایی می باشد که دانشجویان خارجی قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور باید درباره آن اطلاعات کامل کسب کنند. دانشجویانی که دوره های تحصیلی خود را در دانشگاه های کشور سریلانکا به پایان می رسانند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی، با تبدیل ویزای تحصیلی خود، اقامت کشور سریلانکا را به دست بیاورند. دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری، ویزای کارآفرینی، سرمایه گذاری، ازدواج و کسب و کار تبدیل کنند. متقاضیان می توانند با تبدیل روادید تحصیلی خود به روادید کاری، مقیم سریلانکا شوند.

متقاضیان می توانند بعد از فارغ التحصیلی با ارائه مدرک تحصیلی خود و با داشتن تخصص کافی در زمینه کاری مورد نظر، مشغول به کار در موسسه ها و سازمان های خصوصی و دولتی کشور سریلانکا شوند. اقامت به همراه اعضاء خانواده امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند با کسب ویزای، به همراه خانواده خود در این کشور زندگی کنند. سرمایه گذاری نیز از بهترین و سریع ترین راه های کسب اقامت پس از تحصیل در سریلانکا می باشد. فارغ التحصیلانی که توان مالی کافی دارند می توانند با سرمایه گذاری در این کشور، اقامت کسب کنند. همچنین متقاضیانی که بعد از ازدواج با یک فرد سریلانکایی ازدواج کنند، می توانند بعد از سپری کردن مدت زمان مشخص، مجوز اقامت پس از تحصیل در کشور سریلانکا را به دست بیاورند.

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا با کسب ویزای کار

یکی از بهترین روش های کسب اقامت بعد از اتمام دوره های تحصیلی در کشور سریلانکا، تبدیل ویزای تحصیلی و کسب ویزای کاری کشور سریلانکا می باشد. فارغ التحصیلان می توانند با یافتن شغل مناسب در زمینه تحصیلی خود، در کشور سریلانکا مشغول به کار شوند و اقامت این کشور را کسب کنند. جهت کاریابی در کشور سریلانکا متقاضیان می توانند به موسسه های، سازمان ها و تارنماهای معتبر کاریابی مراجعه کنند. از معتبرترین تارنماهای کاریابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Xpress Job
  • Jobs Jobs
  • Job Bank
  • Job Envoy

یکی دیگر از راه های مطلع شدن از فرصت های شغلی در کشور سریلانکا، مشورت با دوستان، اساتید، بستگان و هم کلاسی های دانشگاه می باشد. به یاد داشته باشید که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در صورتی که سرمایه کافی داشته باشند می توانند با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف، اقامت کشور سریلانکا را کسب کنند. جهت کسب ویزای تحصیلی متقاضیان بایستی مدارکی چون پاسپورت، عکس، دعوت نامه کاری، پرونده سابقه های کاری و تحصیلی، فرم های کامل شده و همچنین مدارک پزشکی داشته باشند.

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا با کسب ویزای کار

کسب اقامت پس از تحصیل در سریلانکا با ازدواج

ازدواج نیز یکی از راه های کسب اقامت پس از تحصیل در کشور سریلانکا می باشد. متقاضیان با اتمام دوره های تحصیلی خود در صورتی که ثابت کنند مجرد هستند. مدارک مربوطه ارائه دهند، می توانند با ازدواج با یک فرد سریلانکایی، مقیم این کشور شوند. لازم به ذکر است که همسر سریلانکایی حتما باید تابع این کشور باشد. کسب اقامت پس از تحصیل در کشور سریلانکا از طریق ازدواج پس از 3 سال زندگی مشترک امکان پذیر خواهد بود. متقاضیان می توانند بعد از 5 سال زندگی مشترک با همسر سریلانکایی خود، تابعیت این کشور را نیز کسب کنند. داشتن مدارکی زیر الزامی است:

  • فرم های تکمیل شده ویزا
  • مدارک شناسایی و گذرنامه
  • مدارک اثبات داشتن توانایی مالی کافی
  • همچنین مدارک پزشکی جهت کسب اقامت

سیستم آموزشی کشور سریلانکا

کشور سریلانکا یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل به زبان انگلیسی در جهان می باشد. دانشجویان می توانند جهت تحصیل به زبان انگلیسی به این کشور مهاجرت کنند. دانشگاه های کشور سریلانکا با برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان قرارداد همکاری امضاء کرده اند. این امر موجب تقویت دانشگاه های سریلانکا و همچنین سیستم آموزشی این کشور شده است. تحصیل در کشور سریلانکا موارد مثبت بسیار زیادی به همراه دارد. دانشجویان می توانند از مواردی چون هزینه های تحصیل بسیار مناسب، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و سایر موارد بهره مند شوند.

متقاضیان می توانند با اتمام دوره تحصیلی متوسطه با ارائه مدارک مورد نیاز وارد دانشگاه های کشور سریلانکا شوند. به یاد داشته باشید که اگر دانشجویان بیش از 6 ماه در کشور سریلانکا اقامت تحصیلی داشته باشند، بایستی اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند. در غیر این صورت کسب ویزای تحصیلی سریلانکا ضروری نخواهد بود. تحصیل در دانشگاه های سریلانکا در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. دانشگاه های این کشور یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل در رشته های فنی و رشته های مهندسی می باشند. معتبرترین دانشگاه های کشور سریلانکا عبارتند از:

  • دانشگاه Colombo
  • دانشگاه Colombo
  • دانشگاه Peradeniya
  • دانشگاه Jayewardenepura
  • دانشگاه Kelaniya
  • دانشگاه Ruhuna
  • دانشگاه Moratuwa
  • دانشگاه جافنا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا

کشور سریلانکا در بخش جنوبی هندوستان قرار گرفته است. تقریبا شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در کشور سریلانکا با کشور هندوستان یکسان و مشابه می باشند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های سریلانکا و مراکز تحصیلی کشور هندوستان بسیار پایین می باشد. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در کشور هندوستان را دارید می توانید با مراجعه به مقاله تحصیل در هند از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت کامل مطلع شوید.

لازم به ذکر است که دانشگاه های کشور سریلانکا به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند باید بدانند هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بالاتر می باشد. اما به طور کلی هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویی در کشور سریلانکا به صورت زیر می باشد:

هزینه به دلارپارامتر
600$میانگین هزینه های تحصیل (هر ترم)
285$اجاره آپارتمان شخصی (هر ماه)
50$ الی 80$اقامت در خوابگاه دانشجویی (هر ماه)
35$مسافرت و سرگرمی، سالن بدنسازی و غیره (هر ماه)

اگر شما عزیزان به فکر تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج در کشور های خارجی هستید، می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پروسه مهاجرتی خود را شروع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *