مهاجرت کاری گرجستان

اقامت از طریق کار در گرجستان

اقامت از طریق کار در گرجستان یکی از طرق مهاجرت به این کشور می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت از این طریق هستند. برای شروع کار و دریافت ویزا کار گرجستان شرایط و مقرراتی وجود دارد که رعایت آن ها برای فرد الزامی می باشد. نرخ بیکاری در کشور گرجستان 12 % تخمین زده شده است. موجب کمبود بازار کار در این کشور شده است. اقامت از طریق کار در این کشور برای متقاضیانی مناسب می باشد که قصد ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور را ندارند. اقامت از این طریق نسبت به سایر روش های مهاجرت به کشور گرجستان ارزان تر و آسانتر می باشد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است .سعی داریم به بررسی موضوع اقامت از طریق کار در گرجستان بپردازیم.

قوانین کار در گرجستان

طبق قوانین کار وضع شده در این کشور ساعت کاری در طول هفته در کشور گرجستان از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است. یکشنبه هر هفته در این کشور تعطیل رسمی می باشد. روز شنبه هم پایان هفته کاری محسوب می شود. در برخی از موسسات گرجستان ساعات کاری از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در نظر گرفته شده است. دقت نمایید که ساعات کاری با توجه به نوع کار شما متغیر می باشد. برای کار در این کشور لازم است متقاضیان به زبان گرجی یا زبان روسی تسلط داشته باشند. متقاضیانی که به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواست وجود دارد.

چنانچه تمایل به مهاجرت کاری و اقامت این کشور را دارید می توانید ابتدا مزایای اخذ اقامت گرجستان را در تصویر زیر مشاهده بفرمائید:

مزایای اخذ اقامت گرجستان

بررسی اقامت از طریق کار در گرجستان

با توجه به وضعیت کار و جمعیت کشور گرجستان (3 میلیون و 700 نفر) و اینکه بیشتر شهروندان این کشور از طریق کشاورزی و صنعت گردشگری و توریسم در آمد دارند. به همین دلیل نیروی کار در این کشور بیشتر از شهروندان گرجستان انتخاب می شود. همانطور که گفته شد برای یافتن کار در این کشور نیاز است. فرد به زبان گرجی یا انگلیسی تسلط داشته باشد. متقاضیانی که به این زبان ها تسلط ندارند نگران نباشند زیرا امروزه در این کشور شرکت های ایرانی زیادی در حال فعالیت می باشند. از نیروی کار ایرانی در مجموعه خود استفاده می کنند. برای یافتن کار در کشور گرجستان می توانید از وب سایت ها و موسسات کاریابی معتبر و روزنامه های منتشر شده کمک بگیرید. متقاضیانی که واجد شرایط باشند می توانند دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دریافت کنند.

همچنین نمودار توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار در این کشور بدین شرح می باشد:

توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار در گرجستان

متقاضیان پس از 5 سال کار متوالی در کشور، رعایت قوانین و پرداخت مالیات می توانند اقامت از طریق کار در گرجستان را دریافت کنند. برای پرداخت مالیات در این کشور لازم است تمامی افراد سالانه فرم مالیات بر در آمد را تکمیل کرده و به سازمان نظارت بر درآمد داخلی ارسال نمایند.

شرایط کار و اقامت گرجستان از طریق کار

از آنجایی که نرخ بیکاری همچنان در حال کاهش است، مرکز گزارش استخدام جدید جورجیا از این فرصت استفاده می کند تا به کارفرمایان یادآوری مهمی در مورد مسئولیت آنها برای گزارش همه کارمندان استخدام شده و مجدداً استخدام شده ارائه دهد. کارمندان تازه استخدام شده باید ظرف 10 روز از تاریخ استخدام خود گزارش شوند، خواه کارمندان تمام وقت، پاره وقت یا موقت در نظر گرفته شوند. کارفرمایان باید استخدام مجدد یا کارمندانی را که پس از 60 روز اخراج، مرخصی، جدایی، مرخصی بدون حقوق یا خاتمه کار به کار باز می گردند گزارش دهند. کارفرمایان همچنین باید کارکنانی را که مجددا فراخوانده شده اند، گزارش دهند، هرکسی که در طول وقفه در خدمات یا شکاف در حقوق در لیست حقوق باقی بماند و سپس به سر کار بازگردد.

این موضوع شامل معلمان، جانشینان، کارگران فصلی و غیره می شود. در این کشور بیشتر مهاجرانی که به دنبال شغل هستند در تفلیس به دنبال فرصت های کاری متنوع هستند. این افراد می توانند بر اساس توانایی و سابقه خود مشاغل مختلفی را انتخاب کنند. از مشاغل مورد نیاز در تفلیس پذیرش هتل گارسون رستوران و کافی شاپ و باریستا و معلم و پرستار و کارگران ساختمانی است. البته که با داشتن تحصیلات عالیه و یا دانشجو بودن در این کشور می توانید فرصت های بهتری داشته باشید.

نحوه اخذ ویزا کار کشور گرجستان

پس از آنکه متقاضی دعوت نامه شغلی دریافت کرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزا کار گرجستان انجام دهد. برای دریافت ویزا کار متقاضیان باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود را تهیه کرده است. در وقت تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور گرجستان ارائه نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار گرجستان به ترتیب لیست زیر خواهد بود:

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار و 2 صفحه خالی
  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا کار و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا کار گرجستان و ارائه رسید آن (مبلغ ویزا کاری 31€ (یورو))
  • ارائه 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه رزومه و سوابق کاری
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه رسید پرداخت مالیات
  • انگیزه نامه
  • مدارک شناسایی

اقامت از طریق کار در گرجستان و حقوق

اقامت از طریق کار در گرجستان و حقوق

افرادی که قصد دارند اقامت از طریق کار در گرجستان را تجربه کنند. معمولا این سوال را مطرح می کنند که میزان حقوق و دستمزد در کشور گرجستان به چه صورت می باشد؟ پایین ترین میزان حقوق و دستمزد در این کشور 400GEL (لاری گرجستان) است. هر چه میزان تخصص و مهارت فرد بیشتر باشد حقوق و دستمزد بالاتری دریافت می کند. علاوه بر میزان حقوق و دستمزد باید هزینه های زندگی در کشور گرجستان را در نظر داشته باشید. متقاضیانی که قصد دارند در شهر تفلیس زندگی کنند باید بدانند که حداقل هزینه زندگی در این شهر بین 400GEL الی 500GEL (لاری گرجستان) برآورد شده است. این میزان از هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه های مسکن در این شهر می باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله هزینه زندگی در گرجستان اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

امکان اقامت از طریق کار در گرجستان برای متقاضیان ایرانی وجود دارد. همچنین شما می توانید برای اقامت در این کشور از روش های دیگری با توجه به شرایط خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر در رابطه با شرایط کار در کشور گرجستان با کارشناسان و وکلاء حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *