مهاجرت تحصیلی مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک

شرایط اعزام دانشجو به مکزیک از اعتبار بالایی در میان سایر کشورهای جهان برخوردار است که می تواند تاثیر بسزایی در آینده دانشجویان خارجی بگذارد. اما این که دانشجو برای ادامه تحصیلات خود چه نوع دانشگاه و رشته ای را انتخاب می نماید، می تواند به عنوان مهم ترین موضوع به شمار رود. چراکه انتخاب درست و نادرست وی می تواند وضعیت تحصیلی و حتی آینده شغلی او را تحت تاثیر قرار داده و حتی نابود سازد. تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور مستلزم اخذ ویزای تحصیلی مکزیک است. اگر به طور جدی قصد مهاجرت به مکزیک و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید، پیشنهاد می گردد از منابع موثق و معتبر کسب اطلاعات نمایید. یکی از این منابع معتبر، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که اطلاعات به روز، دقیق و کاملی را در اختیار دارد که مطابق با جدیدترین قوانین حاکم بر این کشور می باشد.

اعزام دانشجو به مدارس مکزیک

دانش آموزان خارجی یا بین المللی برای تحصیل در مکزیک می توانند در مدارس بین المللی که مختص این دانشجویان است، ثبت نام نمایند. دانش آموز می تواند با تکیه بر مدرک بین المللی که از سوی این مدارس به او اعطاء می گردد، در کشور ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها دریافت پذیرش نموده و وارد تحصیلات دانشگاهی شود. نام برخی از این مدارس عبارتند از:

  • مدرسه آمریکایی مکزیکوسیتی (برای سنین 3 الی 18 سال می باشد.)
  • مدرسه آمریکایی گوادالاخارا
  • مدرسه آمریکایی مونتری
  • مدرسه آمریکایی بونیلا
  • آکادمی Edron مکزیکوسیتی
  • مدرسه Greengates مکزیکوسیتی
  • مدرسه ژاپنی مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک برای تحصیل کارشناسی

در اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک، دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی به مدت 4 سال زمان صرف کنند. برای این امر رشته های مختلفی توسط اساتید مجرب در دانشگاه های مکزیک تدریس می شود که شامل تاریخ، رادیولوژی، پرستاری، هنرهای زیبا، کامپیوتر، مهندسی، روانشناسی و غیره می گردد. آغاز سال تحصیلی از اواسط ماه آگوست (August) بوده و در ماه ژوئن (june) به پایان می رسد. دوره تعطیلات در بازه زمانی ماه جولای (July) تا 5 آگوست (August) خواهد بود. از آنجا که زبان ملی و رسمی مردم مکزیک، اسپانیایی محسوب می شود.

لذا اغلب رشته ها و گرایش های تحصیلی در این مقطع به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. اما دولت مکزیک با هدف جذب دانشجویان خارجی، زبان تحصیلی انگلیسی را نیز برای ارائه دروس قرار داده است. به طور کلی شرایط مهاجرت به مکزیک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اعزام دانشجو به مکزیک برای تحصیل کارشناسی ارشد

مهاجرت به مکزیک از طریق تحصیلی گزینه ایده آلی برای خارجیان محسوب می شود. گذراندن دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در مکزیک به مدت 2 الی 3 سال به طول می انجامد. در پایان تحصیلات، دانشجویان بایستی پایان نامه خود را ارائه دهند و از آن دفاع کنند. پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه به آنان اعطاء می گردد. رشته های متنوعی در این مقطع وجود دارد که مهندسی، حسابداری، دندانپزشکی، پزشکی، حقوق اداری، روابط بین الملل، مکانیک و غیره از آن جمله اند. همچنین جهت اطلاع از شرایط تحصیل در مکزیک پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله لینک شده می باشد.

اعزام دانشجو به مکزیک برای تحصیل دکترا

اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک در مقطع دکترا به سهولت انجام پذیر است اما دوره دکترا مقطع حساس و مهمی می باشد. چراکه تخصص اصلی در رشته های مختلف از جمله پزشکی در این مقطع اعطاء می گردد. برای پشت سر گذاشتن این دوره تقریبا 3 سال نیاز است. طیف وسیع و گسترده از رشته ها و گرایش های تحصیلی در این مقطع در اختیار دانشجویان قرار دارد. ارائه پایان نامه و دفاع از آن در مقطع PHD‌ نیز از الزامات فارغ التحصیلی به شمار می رود.

انتخاب موضوع تحقیقاتی برای پایان نامه در ابتدای سال تحصیلی انجام می گیرد و در بازه زمانی که مشغول تحصیل هستند، بایستی تحقیقات خود را انجام داده و در پایان تحصیلات ارائه دهند و دفاعیه داشته باشند. برخی مهارت های تخصصی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، تفکر اقتصادی و همچنین انجام تحقیقات مستقل در دوره دکترا نصیب دانشجویان می شود که خود تجربه بزرگی برای ورود به بازار کار می باشد.

اعزام دانشجو به مکزیک برای تحصیل دکترا

بورسیه تحصیلی مکزیک

در اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک، شرایط خاص دیگری وجود دارد که به سود و منفعت دانشجویان بین المللی است. در واقع دولت مکزیک همواره زمینه های لازم را فراهم می آورد تا ضمن جذب دانشجویان مستعد در کشور خود، سهولت در تحصیل را نیز به آنان هدیه دهد. از جمله مزیت هایی که برای تحصیل دانشجویان خارجی در مکزیک وجود دارد، بهره مندی از انواع بورسیه های تحصیلی است. این بورسیه در کلیه رشته ها و دوره ها در نظر گرفته شده اند که البته تعداد آنها در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر است. متقاضیان درخواست بورسیه تحصیلی بایستی شرایطی را دارا باشند تا بتوانند از بورسیه ها استفاده کنند.

این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • شخص دانشجوی خارجی در زمانی که قصد اقدام به درخواست بورسیه را دارد، باید در خارج از خاک مکزیک حضور داشته باشد.
  • ماه های نوامبر و دسامبر برای استفاده از بورسیه های تحصیلی مکزیک ممنوع اعلام شده است. مگر این که شرایط خاصی برای دانشجو اتفاق بیفتد.
  • منطقی است که دانشجویان واجد شرایط از بورسیه تحصیلی دریافتی خود استفاده کنند. چراکه این بورسیه ها قابلیت انتقال به سال های تحصیلی بعدی را نداشته و سوخت می شوند.

مدت زمان پوشش بورسیه تحصیلی مکزیک

هر یک از دوره های تحصیلی در کشور مکزیک، بورسیه های خاصی را دارند که با مبالغ مختلف، برای مدت زمان خاصی هزینه های دانشجو را تحت پوشش قرار می دهند.

در اینجا به ذکر برخی از آن ها می پردازیم:

دوره تحصیلیطول دوره
دوره های تخصصی ویژهبه مدت یک سال
کارشناسی ارشدبه مدت 2 سال
دوره دکترا (PHD)به مدت 3 سال
دوره تخصص های پزشکیبه مدت 3 سال
دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورتی که دانشجو مهمان باشد.)به مدت 3 ماه یا یک ترم کامل
دوره های پژوهشی تحصیلات تکمیلی یا فوق دکترابه مدت یک سال (حداقل یک ماه)

ویزای دانشجویی مکزیک 2023

شرایط دریافت ویزای مکزیک از نوع تحصیلی (دانشجویی)، دشوار نیست و دانشجو در صورتی که مدارک لازم و مستند داشته باشد می تواند این ویزا را اخذ کرده و برای ادامه تحصیل وارد خاک مکزیک شود. اسناد و مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی مکزیک مورد نیاز است به قرار زیر می باشد:

  • 2 قطعه عکس مشابه گذرنامه متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی از دیپلم به بالا به همراه ریز نمرات آنها
  • معرفی حساب بانکی متقاضی
  • اعلام موجودی آن برای اثبات توانایی فرد خارجی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در مکزیک
  • پاسپورت (حداقل اعتبار 3 ماهه)
  • گواهی سلامت پزشکی

در راستای اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک لازم است اطلاع داشته باشید که مدت زمان تحصیل در مکزیک، در نوع ویزای که دانشجو بایستی اخذ نماید، تاثیر دارد. برای مثال اگر دانشجوی خارجی قصد داشته باشد برای مدت زمان بیشتر از 2 ماه در مکزیک اقامت تحصیلی داشته باشد، باید ویزای تحصیلی نوع FM3 را بگیرد. دوره های کارآموزی از موارد خاصی هستند که در هر 2 حالت کمتر از 2 ماه یا بیشتر از 2 ماه نیاز به ویزا دارند. اما ویزای مورد نظر برای گذراندن دوره های کارآموزی کمتر از 2 ماه،‌ ویزای توریستی مکزیک است.

توسعه آموزش و اعزام دانشجو به مکزیک

برای بیش از 4.5 قرن، از سال 1551 که دانشگاه اسقف سلطنتی مکزیک تأسیس شد، این کشور در حال ساختن سیستم آموزش عالی است که قدیمی ترین سیستم در آمریکا است، اما عاری از مشکلات و محدودیت ها نیست. در دهه ‌های گذشته، موسسات کوچکی که یک یا 2 برنامه تحصیلی ارائه می‌ دهند و تعداد کمی دانشجو دارند، افزایش یافته است. این مؤسسات با دانشگاه ‌های قدیمی و بزرگ ‌تر کشور اعم از دولتی و خصوصی تعامل دارند. این دانشگاه ها می توانند هزاران دانشجو داشته باشند و به آنها مدرک کارشناسی، تخصص، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. برخی از آنها به اعتبار و شهرت بین المللی رسیده اند. برای درک این تغییر، باید بدانیم که در نیمه راه قرن 20، کشور دارای 8 دانشگاه دولتی، 5 دانشگاه خصوصی و 5 موسسه فناوری منطقه ای بود.

2 دهه بعد، 2 دانشگاه جدید ظهور کردند، 28 موسسه فناوری منطقه ای جدید، 17 مؤسسه فناوری کشاورزی، و 3 مؤسسه علوم و فناوری دریا. دانشگاه های تخصصی نیز به موازات آن پدید آمدند، مانند کالج مکزیک، که تنوع موسسات را غنی کرد. از دهه 80، 87 دانشگاه خصوصی وجود داشت. در آن زمان بود که دانشگاه های فناورانه و ارگانیسم های غیر متمرکز دولت های ایالتی ظهور کردند. در سال 2000، 51 موسسه از این نوع در تمام ایالت ها مستقر بودند و جمعیت آن نزدیک به 50000 دانشجو بود.

مکزیک در حال حاضر دارای یک سیستم آموزش عالی گسترده و متنوع است که شامل موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی مانند:

موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی در مکزیک

دانشگاه های برتر مکزیک

دانشگاه های برتری در کشور مکزیک وجود دارند که برای تحصیل در مکزیک بسیار ایده آل و مناسب هستند. اسامی برخی از این دانشگاه ها در زیر آورده شده است:

  • دانشگاه ملی Nacional Autonoma مکزیک (UNAM)
  • دانشگاه Tecnológico در مونتری
  • موسسه پلی تکنیک ملی IPN
  • دانشگاه Iberoamericana
  • موسسه Tecnológico در مکزیکوسیتی
  • دانشگاه اتونوما Metropolitana
  • دانشگاه Metropolitana
  • دانشگاه دگوادالاخارا
  • دانشگاه اتونوما دی نوئوو لئون

هزینه زندگی در مکزیک یکی دیگر از موضوعاتی است که بایستی در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور از آن اطلاع داشته باشید.

اقامت پس از تحصیل در مکزیک

درخواست ویزای اقامت مکزیک به صورت موقتی باید در خارج از خاک مکزیک انجام گیرد. بدین صورت که شخص متقاضی بایستی به کنسولگری یا سفارت مکزیک در کشور مبدا یا سایر کشورها (به جزء مکزیک) مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه نماید. مدارک ارسالی مورد بررسی قرار می گیرند و پس از آن با نصب برچسب ویزا در گذرنامه فرد متقاضی، مرحله پیش تایید انجام می گیرد. در نهایت پس از این که ویزای خود را دریافت نمودید، به مدت 30 روز مهلت دارید تا با مراجعه به دفتر مهاجرت محلی، مجوز اقامت موقت خود را که به صورت یک کارت پلاستیکی می باشد، با ویزای اقامت موقت خود به صورت مهر در گذرنامه، تعویض کنید.

تمدید مجوز اقامت موقت نهایتا به مدت 4 سال انجام پذیر است و پس از آن قابلیت تمدید را نخواهد داشت. چنانچه پس از گذشت 4 سال، موفق به دریافت اقامت دائمی مکزیک نشدید، مجبور هستید خاک مکزیک را ترک نمایید. اگر در زمینه اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک و چگونگی آن سوالاتی را در ذهن دارید، از طریق برقراری ارتباط با افراد متخصص و ماهر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آنها را رفع و رجوع نمایید.

سوالات متدوال در خصوص اعزام دانشجو به مکزیک

در این بخش از مقاله به سوالات پرتکرار و متدوال شما در خصوص اعزام دانشجو به مکزیک صحبت خواهیم کرد:

آیا مکزیک برای مهاجرت دانش آموزان نیز مناسب است؟ بله شرایط مهاجرت دانش آموزان به مدارس مکزیک امکان پذیر است.

کدام مدارس برای اعزام دانش اموز در مکزیک مناسب هستند؟ مدرسه آمریکایی مکزیکوسیتی-مدرسه آمریکایی گوادالاخارا-مدرسه آمریکایی مونتری-مدرسه آمریکایی بونیلا-آکادمی Edron مکزیکوسیتی-مدرسه Greengates مکزیکوسیتی

در مدارس تدریس دروس به زبان انگلیسی است یا اسپانیایی؟ در مدارس عادی تحصیل به زبان اسپانیایی است اما در مدارس بین المللی تحصیلات هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی است.

برای مهاجرت تحصیلی به مکزیک در مقطع کارشناسی چه مدارکی مهم است؟ پاسپورت- نامه پذیرش- ریز نمرات -مدرک زبان-پرداخت شهریه-ویزای تحصیلی

آیا می شود برای تحصیلات تکمیلی به مکزیک مهاجرت کرد؟ بله دانشگاه های مکزیک در مقاطع ارشد و دکترا دانشجوی بین المللی می پذیرند.

آیا می توان در مکزیک از بورسیه های تحصیلی استفاده کرد؟ بله بورسیه های متنوعی در مکزیک به دانشجویان تعلق می گیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *