مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

استارت آپ استرالیا

استارت آپ استرالیا

استارت آپ استرالیا جزء 10 کشور برتر استارت آپی در جهان است که با ایجاد یک استارت آپ در استرالیا می توانید در این کشور به موفقیت برسید. ضمن اینکه این کشور به افرادی که خواهان کارآفرینی و ایجاد یک استارت آپ هستند مجوز اقامت ارائه می شود. با پیشرفت های جدید و اخیر در بخش فناوری مانند یادگیری ماشین، بلاکچین و غیره استرالیا می تواند گزینه مناسبی برای تجارت شما باشد. استرالیا نشانه های اقتصاد پر رونق استارت آپی را نشان می دهد. شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن و پرت شکوفا شده اند و به قطب نوآوری در فناوری تبدیل شده اند. این باعث ایجاد چندین استارت آپ موفق استرالیایی شده است تا به مارک های جهانی شناخته شوند. در ادامه این مطلب مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه بیشتر توضیح داده اند.

اینفوگرافیک استارت آپ استرالیا

بررسی استارت آپ استرالیا

استرالیا با داشتن یک اقتصاد پیشرفته از نظر فنی و موقعیت منحصر به فرد در آسیا و اقیانوسیه، محل تولد بسیاری از شرکت های نوپا و فناوری است. به لطف اکوسیستم استارت آپی، استرالیا توسعه تعدادی از استارت آپ های محلی را در سطح ملی تقویت کرده و به راه اندازی بین المللی آنها کمک کرده است. استارت آپ های ذکر شده در تعدادی از صنایع و مشاغل شرکت دارند، اما با فعالیت تعداد زیادی از شرکت ها از طریق نرم افزار یا پلت فرم مبتنی بر ابر، اهمیت استارت آپ های فناوری کاملاً مشخص است. از سیستم عامل های حرفه ای گرفته تا تکنولوژی مالی، از هوش مصنوعی تا تجارت الکترونیکی، استارت آپ های استرالیایی درگیر استفاده از فناوری جدید و شرکت در طیف وسیعی از صنایع هستند.

برخی از این شرکت ها از قبل در استرالیا مشهور بوده و با محصولات و خدمات خود به سهم زیادی از مردم می رسند. بسیاری از استارت آپ ها از شهرت کمتری برخوردار هستند، زیرا آنها به مشاغل کوچک متمرکز هستند و مسئولیت مشکلات پیش روی مشاغل خاص را بر عهده دارند، اما برخی از آنها هنوز موفق به تبدیل شدن به رهبران ملی در زمینه خود یا حتی بازیگران در عرصه تجارت بین الملل شده اند. برخی از رهبران این شرکت های نوپا که از طریق رویکرد نوآورانه و دستیابی گسترده به بازار ملی و جهانی موفق شده اند، قبلاً نیز به وضعیت تحسین شده یعنی ارزش بیش از 1 میلیارد $ (دلار آمریکا) رسیده اند.

رتبه استارت آپ استرالیا

طبق آخرین رتبه بندی اکوسیستم استارت آپ ها استرالیا در رتبه 7 جهانی و از نظر کیفیت و کمیت استارت آپ ها و سیدنی در رتبه 31 و بالاترین شهر استرالیایی را برخوردار است. استرالیا در واقع از نظر تعداد استارت آپ ها در رتبه 4 جهان است، اما از نظر کیفیت در رتبه 14 است. استرالیا بالاتر از چین، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن در رتبه بندی کشورهای APAC قرار گرفت. پرت در این کشور در رتبه 4 و در جهان 136 قرار دارد. با در نظر گرفتن برخی از رقابت ها، شاید قابل توجه باشد که استرالیا در هر نقطه از کشورهای دارای رتبه برتر قرار دارد. استرالیا در سال 2019 با افزایش 6 رده در رتبه 5 جهان قرار گرفت (فقط ایالات متحده، انگلیس و کانادا در رتبه های بالاتر قرار داشتند)، بنابراین نشستن در رتبه 7 همچنان یک نتیجه خوب به نظر می رسد.

در نمودار زیر رتبه جهانی استارت آپ استرالیا در سال های اخیر را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی استارت آپ استرالیا

در جدول زیر همچنین رتبه در شهرهای استرالیا را از نظر استارت آپ مشاهده می کنید:

رتبه ملیشهررتبه جهانی
1سیدنی31
2ملبورن40
3بریسبن78
4پرث136
5آدلاید150
6کانبرا207

ویزای استارت آپ استرالیا

دولت استرالیا فعالانه شهروندان خارجی را تشویق می کند تا در استرالیا شروع به کار کنند و به اقتصاد کشور کمک کنند. اگر قصد راه اندازی مشاغل و استارت آپ در استرالیا را دارید، باید بدانید که به چه ویزایی نیاز دارید و همچنین قوانین و شرایط مورد انتظار برای احراز شرایط را بدانید. دولت استرالیا متعهد به تنوع بخشیدن به تخصص تجارت و تشویق استعدادهای کارآفرینی در استرالیا است. بنابراین، برنامه نوآوری و سرمایه گذاری در کسب و کار با هدف ارائه ویزا به شهروندان خارجی واجد شرایط که می خواهند در استرالیا شروع به کار کنند. این ویزا ها عبارتند از:

  • ویزای بیزینس تلنت (دائمی)
  • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت)
  • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری در تجارت (دائمی)

همچنین ویزاهای خاصی برای اتباع خارجی که می خواهند در مناطق منطقه ای، روستایی یا مناطق کم رشد استرالیا تاسیس کنند وجود دارد. این ویزا ها همزمان با ابتکارات مختلف اقتصادی مبتنی بر ایالت و سرزمین کار می کنند.

ویزای بیزینس تلنت استرالیا

برای درخواست این ویزا، شما باید یک شهروند خارجی باشید که مایل به راه اندازی مشاغل جدید یا ایجاد یک تجارت موجود در استرالیا باشید. ابتدا باید ابراز علاقه خود را از طریق SkillSelect ارائه دهید. وزیر مهاجرت و حفاظت از مرز ممکن است شما را به درخواست ویزا دعوت کند. در این مرحله، 2 جریان برنامه وجود دارد:

  • برنامه تاریخچه تجارت، که برای صاحبان مشاغل با استعداد بالا یا صاحبان بخشی که می خواهند در استرالیا تجارت کنند، در نظر گرفته شده است.
  • برنامه کارآفرین سرمایه خطرپذیر، برای کسانی که می توانند ثابت کنند حداقل تأمین سرمایه گذاری را از عضوی از انجمن سرمایه محدود استرالیا (AVCAL) تأمین کرده اند.

برای واجد شرایط بودن، باید نشان دهید که از تمکن مالی خاصی برخوردار هستید. به عنوان مثال، اگر در برنامه تاریخچه تجارت هستید، باید معیارهای مالی در مورد دارایی های شخصی، دارایی های تجاری و گردش مالی را داشته باشید. شما باید:

  • یک فعالیت کارآفرینانه منطبق در استرالیا را انجام دهید.
  • برای انجام فعالیت های کارآفرینی در استرالیا حداقل 200000AUD (دلار استرالیا) توافق نامه مالی داشته باشید
  • برای فعالیتهای کارآفرینی خود یک طرح تجاری ارائه کنید.
  • به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

پس از دریافت این ویزا، مجاز به اقامت و کار در استرالیا به مدت نامحدود هستید. اگر به مدت مناسب در این کشور بمانید می توانید به مراقبت بهداشتی رایگان دسترسی پیدا کنید و می توانید درخواست تابعیت دهید. همچنین می توانید شریک زندگی خود و هر یک از اعضای خانواده وابسته را در برنامه خود بگنجانید و از سایر اقوام واجد شرایط برای آمدن به استرالیا حمایت مالی کنید. با این حال، شما و اعضای خانواده قبل از تأیید باید از همه موارد آگاه باشید.

ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری استرالیا

اگر می خواهید برای ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری اقدام کنید، باید (ابراز علاقه خود) را از طریق SkillSelect ارائه دهید. وزیر مهاجرت و حفاظت از مرز ممکن است درخواست شما را قبول کند و از شما دعوت کند. در این مرحله، 4 برنامه در دسترس است:

هر برنامه نیاز دارد که حداقل مبلغ مالی مختلفی را برای سرمایه گذاری برآورده کنید. همچنین به این معنی است که شما باید توسط ارگان ها و گروه های مختلف دولتی معرفی شوید. به عنوان مثال، دولت های ایالتی و سرزمینی باید شما را در جریان سرمایه گذار و جریان نوآوری تجاری معرفی کنند. در مورد دوم، شما همچنین باید نشان دهید که مهارت های تجاری دارید و می خواهید یک استارت آپ جدید یا موجود را در استرالیا تأسیس، توسعه و مدیریت کنید.

شرایط لازم برای دریافت این ویزا:

  • متقاضی باید توسط یک نهاد یا سازمان استرالیایی معرفی و دعوت شود.
  • تجربه کارآفرینی و موفق
  • متقاضی باید حداقل 400000AUD (دلار استرالیا) به صورت ثابت و حداقل 200000AUD (دلار استرالیا) از طرف شخص سوم توافق نامه مالی داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل 1.5 میلیون AUD (دلار استرالیا) دارایی شخصی که ظرف 2 سال از اعطای ویزا به استرالیا منتقل شده داشته باشد.
  • قبل از اینکه شما برای ویزا دعوت شوید، باید حداقل در 2 سال از 4 سال کاری 3 میلیون AUD (دلار استرالیا) گردش مالی داشته باشید.

دلایل ایجاد استارت آپ در استرالیا

دلایل ایجاد استارت آپ در استرالیا

ایجاد استارت آپ شامل مواجه با چالش ها و خطرات جدید در هر مرحله است، تا زمانی که شغل شما حل و فصل شود. تعداد استارت آپ ها در سطح جهانی در حال افزایش است، استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت، اگر به فکر فرصتی برای دادن ایده تجاری خود هستید، استرالیا می تواند به دلایل زیر انتخاب شما باشد:

دلایلشرح
ثبات اقتصادی بزرگ استرالیاهر مشاغل به خصوص در استارت آپ ها به ثبات در اقتصادی که در آن فعالیت می کند نیاز دارد. یک تجارت مستقر ممکن است بتواند در چرخه اقتصادی دوام بیاورد، اما یک شرکت نوپا قطعاً سقوط خواهد کرد.
شاخص حقوق قانونی کامل استرالیاوام دادن و وام گرفتن از عمده فعالیت هایی است که هر مشاغل به طور منظم انجام می شود، شاخص حقوق قانونی اساساً درجه ای است که قوانین وثیقه و ورشکستگی از حقوق وام گیرندگان و وام دهندگان محافظت می کند و بنابراین وام های امن را تسهیل می کند.
امتیازات مالیاتی از اداره مالیات استرالیااداره مالیات استرالیا محدودیت گردش مالی شرکت ها را افزایش داده تا از امتیاز مالیات مشاغل کوچک برخوردار شوند. همه مشاغل با گردش مالی کمتر از 10 میلیون $ (دلار) اکنون واجد شرایط این امتیاز هستند. جبران مالیات بر درآمد مشاغل کوچک از 5% به 8% افزایش یافته و انتظار می رود در سال های آینده بیشتر شود.

شروع استارت آپ استرالیا

اگر شما یک شهروند خارجی هستید و با موفقیت ویزای استرالیا را دریافت کرده اید، باید موارد قانونی مربوط به ایجاد استارت آپ را در نظر بگیرید. به طور خاص، شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک ساختار مناسب تجاری
  • جایی که محل کار شما در استرالیا واقع خواهد شد.
  • چگونه می توانید از مالکیت معنوی تجارت خود محافظت کنید.
  • چگونه می توانید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

شما باید به مشاوره حقوقی برای کمک به شما در مراحل قانونی و نظارتی مربوط به فرآیند مراجعه کنید. به عنوان مثال، ممکن است در هنگام جستجوی محل و یا اخذ تأییدیه توسعه محلی، به انتخاب ساختار شرکت، تضمین خرید یا اجاره نیاز داشته باشید. همچنین باید از تعهدات قانونی خود در مورد:

  • چه مقدار مالیات باید پرداخت کنید.
  • آیا می خواهید کارمند استخدام کنید.
  • چگونه سلامت و ایمنی کارمندان خود را تضمین می کنید.
  • چگونه شرایط گزارش دهی و افشای تعیین شده توسط کمیسیون سرمایه گذاری اوراق بهادار و استرالیا (ASIC) را برآورده خواهید کرد.
  • حفظ حریم خصوصی کارمندان و اطلاعات محرمانه تجارت

جهت ثبت شرکت در استرالیا و استفاده از خدمات مهاجرتی می توانید از متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پر تکرار در باب استارت آپ استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخ گویی سوالات شما در باب استارت آپ استرالیا می باشیم:

  • چرا سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در استرالیا پر تقاضا و محبوب است؟ ثبات اقتصادی/ شاخص حقوق قانونی کل/ امتیازات مالیاتی از اداره مالیات
  •  انوع ویزاهای استارت آپ استرالیا کدام ند؟  ویزای بیزینسی تلنت/ ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری/ ویزای نوآوری و سرمایه گذاری در تجارت
  • شرایط ویزای بیزینس تلنت در استرالیا چیست؟ فعالیت کارآفرینی منطبق در استرالیا/ توافق نامه مالیاتی حداقل به مقدار / برنامه تجاری 200.000$.A (دلار استرالیا)
  • شرایط ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری در استرالیا چیست؟ معرفی توسط یک نهاد یا سازمان دولتی/ تجربه کارآفرینی موفق/ توافق نامه مالی حداقل به ارزش 200.000A.$ (دلار استرالیا)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *