مهاجرت به کشور انگلستان

ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارد به بررسی مبحث ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان می پردازد. این نوع ازدواج صرفا در بین زوجین هم جنس وجود دارد. در واقع مشارکت مدنی در بین همسران با جنسیت های مشابه اتفاق می افتد.

  • شرایط ازدواج 2 شخص با جنس مشابه در انگلستان به چه صورت است؟
  • آیا ازدواج همجنسگرایان در انگلستان منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد؟

این موضوع هم اکنون در برخی کشورها از جمله انگلستان پذیرش شده است. در این مقاله به بررسی جوانب و شرایط این امر می پردازیم، همچنین شما برای مهاجرت به انگلستان می توانید سوالات خود را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

بررسی ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

براساس قوانین کشور بریتانیا، چنانچه تبعه خارجی با یک فرد مقیم این کشور ازدواج نماید، می ‌تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید. همانند این اصل در کشور ایران نیز وجود دارد. براساس بند ششم ماده 976 قانون اساسی، درصورت ازدواج یک زن تبعه خارجی با یک مرد ایرانی، ایرانی به‌ شمار می ‌رود. نخستین قدم در جهت ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان، تشکیل یک پرونده حقوقی کامل و بی نقص است. ازدواج با یک تبعه کشور بریتانیا مستلزم تنظیم درخواست اخذ تابعیت است. در صورت وجود هر گونه نقص در مدارک ارائه شده از سوی متقاضی اخذ اقامت، ازدواج وجهه قانونی نخواهد داشت. در این صورت ازدواجی بین دو نفر به ثبت نخواهد رسید. تصور کنید شخصی با ملیت غیرانگلیسی قصد ازدواج با یک تبعه انگلیسی و اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج را دارد.

تابعیت و ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

ممکن است شخص غیر انگلیسی خارج از محدوده اروپا یا سوئیس حضور داشته و قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد. در این صورت خود شخص و یا همسر وی ملزم به اطلاع مراتب به مراجع قانونی کشور مذکور هستند. این امر می‌ تواند در مورد شریک تجاری نیز صادق باشد. این موضوع علاوه بر ازدواج، در مورد مشارکت مدنی نیز صدق می کند. این موضوع در مورد افرادی که با ویزای توریستی در حال مسافرت هستند، صدق نمی ‌کند.

مگر این که در آن زمان در خاک این کشور حضور داشته باشند. در صورتی که هر 2 نفر در انگلستان حضور داشته باشند، جهت ارائه درخواست خود 28 روز فرصت دارند. شخص خارجی و همسر انگلیسی 28 روز فرصت خواهند داشت تا درخواست خود را در دفاتر تعیین شده ثبت نمایند. این روند علاوه بر این کشور در ایرلند شمالی و اسکاتلند نیز به اجرا در می آید.

در این بخش نموداری در خصوص میزان طلاق در کشور بریتانیا شرح داده شده است:

درصد میزان طلاق در کشور بریتانیا

روند اخذ ویزای ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

روند دریافت ویزا بسته به شرایط زندگی و حضور یا عدم حضور در این کشور متفاوت است. چنانچه شریک زندگی شخص در بریتانیا حضور دارد، شخص می تواند درخواست ویزا نماید. مدت اعتبار اقامت در بریتانیا به مدت 6 ماه می باشد. در شرایطی که شریک زندگی مقیم دائم کشور مذکور باشد، درخواست اقامت کمتر از 6 ماه برای ازدواج و ویزای مدنی مقدور است. اما چنانچه شریک زندگی مقیم دائم بریتانیا نباشد، با دریافت مجوز می ‌توان زندگی را آغاز کرد. به شرط آنکه حداقل به مدت 2 سال با همسر خود زندگی کرده باشید.

فرآیند ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

فرآیند ازدواج در کشور انگلیس بدین صورت است:

  • طرفین موظف هستند تا ازدواج خود را در بریتانیا یا ولز ثبت نمایند.
  • این امر باید ظرف مدت 28 روز در دفاتر تعیین شده صورت پذیرد.
  • گاهی بر اساس تحقیقات صورت گرفته اجازه ازدواج صادر نخواهد شد.
  • ارائه توضیح راجع به مهاجرت همسر و اثبات نام و نام خانوادگی
  • درصورتی که مهاجران در این کشور مستقر هستند، از کنترل مهاجرت معاف هستند و برای ثبت ازدواج عکس مناسب همراه داشته باشند، باید مبلغ 35€ (یورو) بپردازند.
  • در صورتی که در مدارک بالا نقص وجود داشته باشد، فرد ملزم به پرداخت 67€ (یورو) می باشد.

فرآیند ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

شرایط اقامت انگلیس از طریق ازدواج

پس از اخذ ویزا و کسب تابعیت، زوجین می توانند ویزای خود را به مدت 2 سال تمدید نمایند. در انگلیس به منظور جلوگیری از وقوع ازدواج اجباری، سن ازدواج به 21 سال افزایش یافته است. در نتیجه افراد زیر 21 سال در این کشور نمی توانند ازدواج کنند. از این‌ رو، تقاضای اخذ اقامت و تابعیت برای این افراد قانونی نخواهد بود. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب اقامت انگلستان از طریق ازدواج مطالعه مقاله مذکور در سایت مرجع ما به شما پیشنهاد داده می شود.

از سایر شرایط حائز اهمیت در همین باب عبارت است از:

  • ارائه تقاضا جهت اخذ ویزای انگلیس
  • ارائه مدارک مدارک ثبت ازدواج قانونی به مراجع قانونی این کشور
  • دارا بودن تابعیت یکی از زوجین و اشتغال به کار در بریتانیا
  • زوجین باید اثبات کنند که یکدیگر را می شناسند.
  • زوجین می باید اقامت دائم در این کشور را دارا باشند.

پس از گذشت 5 سال از ازدواج و مشارکت مدنی در بریتانیا، امکان کسب اقامت دائم و اجازه کار و تحصیل برای زوجین وجود دارد. مسئله دیگر اینکه زوجین موظفند به دولت ثابت کنند از توان مالی بالائی برخوردارند. در واقع برای تامین هزینه های خود به کمک دولت نیازی ندارند.

میزان هزینه ها بدین صورت است:

آیتمهزینه به پوند
درآمد به ازای هر نفر850£
افرادی که خارج از بریتانیا زندگی می کنند.3310£

هزینه ثبت نام ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان

ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان دارای هزینه هایی است که مبالغ آن بر اساس شرایطی با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال چنانچه مراسم شما در دفتر ثبت انجام گردد، هزینه ای به مبلغ 46£ (پوند) را در بر دارد. بدین ترتیب در مکان های دیگر قیمت های متغیر هستند. در این خصوص مقاله هزینه زندگی در انگلستان 2023 را مطالعه بفرمائید.

هزینه ازدواج اگر در همان روز باشد، مبلغ آن 4£ (پوند) می باشد. اما اگر طی 10 روز آینده باشد، مبلغ 10£ (پوند) خواهد بود. با توجه به مطالب فوق با ازدواج و مشارکت مدنی در انگلستان آشنا شدید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت های قانونی از جمله ویزای کاری، ویزای تحصیلی انگلستان و ویزاهای سرمایه گذاری انگلستان باشد. از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری می توانید مشاوره اخذ نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *