مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

به منظور کسب فرصت های تحصیلی در کشور اسلواکی مقاله مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی را به طور کامل مطالعه بفرمائید. یکی از مزایای تحصیل در کشور اسلواکی آن است که شما در هنگام اخذ پذیرش نیاز به ارائه ی مدرک زبان خارجه نخواهید داشت. تحصیل در اسلواکی به زبان های اسلواک و انگلیسی ممکن است. در برخی از دانشگاه ها نیز زبان های آلمانی و فرانسوی زبان اصلی تدریس به شمار می رود.

دبیرستان های کشور اسلواکی به 3 دسته، دولتی، ایالتی و خصوصی تقسیم می شوند. برای ورود به دبیرستان شما باید امتحان ورودی هر دبیرستان را با موفقیت پشت سر بگذارید. در برخی از مدارس بیش از یک امتحان ورودی برگزار می شود. دبیرستان های کشور اسلواکی دروس را به زبان اسلواک ارائه می کنند. با این حال در حال حاضر بر اثر ورود مهاجران، مدارس به زبان انگلیسی نیز در این کشور در حال توسعه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بخش مشاوره تماس حاصل فرمائید.

بررسی مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی دارای اهمیت است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی تنها تا 24 سالگی توانایی اقدام را دارید. افراد بالای 30 سال نیز اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را نخواهند داشت. برای دانشجویان مقطع دکتری محدودیت سنی وجود ندارد. ادامه تحصیل در کشور اسلواکی تنها در شرایطی ممکن است که شما مدارک تحصیلی مقطع قبل خود را به تایید سفارت اسلواکی برسانید. دوره های تحصیلی در اسلواکی نیز مانند سایر کشورهای اروپایی است.

برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور، ویزای بلند مدت D، به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه
  • 2 عکس در اندازه سفر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک خودکفایی مالی در قالب صورتحساب بانکی
  • بلیط رفت و برگشت برای بعد از تحصیل
  • مدرک محل اقامت، دانشگاه شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
  • بیمه ی درمانی
  • پرداخت هزینه ویزا این 33€ (یورو) است.

به طور معمول مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال و مقطع کارشناسی ارشد یک تا 3 سال به طول خواهد انجامید. تحصیل در مقطع دکترا نیز نیازمند یک بازه زمانی 4 ساله است. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی برای دانشجویان خارجی برای هر سال تحصیلی از €1750 الی €7500 (یورو) متغیر است. این هزینه تنها مربوط به شهریه دانشگاه است. هزینه های شخصی شما نیز متغیر خواهد بود. در صورتی که مدرک زبان معتبری در دست ندارید. از این رو باید در اسلواکی در کالج های آموزش زبان شرکت کنید. هزینه فراگیری زبان در کالج های اسلواکی در حدود €4500 (یورو) است.

در نمودار زیر هزینه های اصلی زندگی دانشجویی در این کشور شرح داده شده است:

بورسیه تحصیلی در کشور اسلواکی

بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی تنها در شرایط خاص تعلق می گیرد. این دانشجویان باید در یک دانشگاه مورد تایید اسلواکی حداقل 5 ترم در مقطع مشابه تحصیل کرده باشند. همچنین دانشجویان نباید در طول استفاده از بورسیه تحصیلی از کشور اسلواکی خارج شوند. بورسیه ها به دانشجویان رشته های انگلیسی زبان و دانشگاه های خصوصی ارائه نمی شود. این به آن معناست که تنها دانشجویان دانشگاه های دولتی و اسلواک زبان می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه تنها به دانشجویان نخبه ارائه می شود.

میزان بورسیه تحصیلی برای دانشجویان €350 (یورو) در ماه است. دانشجویان مقطع دکترا نیز می توانند از بورسیه €580 (یورو) استفاده کنند. علاوه بر این دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می کنند. از این رو توسط سازمان ارائه کننده بورسیه بیمه خواهند شد. بدین ترتیب نیازی به پرداخت حق بیمه نخواهند داشت. بیمه درمانی در اسلواکی اجباری است.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی و سفارت اسلواکی

مهم ترین مدارم به شرح زیر می باشد:

  1. فرم درخواست ویزای تحصیلی
  2. هزینه €60 (یورو) برای انجام امور اداری
  3. پاسپورت با اعتبار زمانی حداقل 6 ماهه
  4. کلیه مدارک نشان دهنده دریافت پذیرش از سوی دانشگاه یا موسسات علمی معتبر
  5. مدارکی که نشان می دهد شما تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های خود را خواهید داشت
  6. بیمه درمانی معتبر
  7. ترجمه کلیه مدارک تحصیلی دوره ی قبل
  8. گواهینامه عدم سوء پیشینه قضایی

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی اسلواکی را مطالعه بفرمائید.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی و سفارت اسلواکی

برترین دانشگاه های اسلواکی

کشور اسلواکی دانشگاه ها و موسسات فراوانی را در خود جای داده است. با این وجود این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند. تنها 3 دانشگاه در اسلواکی مورد تایید وزارت علوم است. دانشگاه های اسلواکی در رده بندی برترین دانشگاه های جهان رتبه های علمی خوبی در اختیار ندارند به گونه ای که بسیاری از دانشگاه های ایران در رده بندی جهانی از رتبه بهتری نسبت به آن ها برخوردار هستند.

در جدول زیر لیست برترین دانشگاه های اسلواکی ارائه شده است.

رتبه کشورینام دانشگاهرتبه جهانی
1دانشگاه کومنیوس براتیسلاوا553
2دانشگاه فنی براتیسلاوا1121
3دانشگاه پزشکی مارتین جسینوسفاقد رتبه بین المللی

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در اسلواکی را دارید، بهتر است که زبان اسلواک را بیاموزید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام تحصیل هزینه ی کمتری بپردازید. از سوی دیگر شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهید داشت. فرصت های شغلی نیز بیشتر در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که به زبان اسلواک تسلط داشته باشند.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های اسلواکی

هر متقاضی برای تحصیل در چرخه های تحصیلی مختلف در اسلواکی تحت برنامه انجام شده باید هم فرم درخواست و هم تصمیم در مورد به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی تکمیل شده صادر شده توسط یک موسسه آموزشی خارجی را ارسال کند. تصمیم به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی صادر شده توسط یک مدرسه متوسطه خارجی توسط اداره منطقه در منطقه مربوط با توجه به سکونت متقاضی یا با توجه به مقر دانشگاه صادر می شود. تصمیم در مورد به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی صادر شده توسط یک دانشگاه خارجی توسط:

  • وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی:

 در صورتی که متقاضی برای به رسمیت شناختن سطح تحصیلات طبق توافقات بین المللی (در صورتی که مدرک تحصیلی در یکی از این کشورها صادر شده باشد) یا عدم وجود دانشگاه در این کشور درخواست دهد. جمهوری اسلواکی تحصیلات خود را در رشته تحصیلی مشابه یا مرتبط با متقاضی در سند ارائه می دهد.

  • دانشگاهی در جمهوری اسلواکی:

این کشور در حوزه شنگن قرار دارد. بنابراین بهترین راه جهت ورود به قاره اروپا و کشورهای اروپایی به شمار می‌ رود. از مناسب ‌ترین راه ‌های مهاجرت به کشورهای خارجی مانند اسلواکی اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی است. هزینه ‌های تحصیل در اسلواکی بسیار پایین بوده و از این رو متقاضیان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

لیست دانشگاه ‌های مورد تایید ایران در اسلواکی

در ذیل نام دانشگاه ‌هایی که از سوی کشور ایران مورد تایید قرار گرفته ‌اند، آمده است که عبارتند از:

  • دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا
  • دانشگاه پزشگی مارتین جسینیوس
  • دانشگاه مهندسی براتیسلاوا

به یاد داشته باشید که بایستی به صورت مداوم نام دانشگاه های مورد تایید ایران را در سایت های معتبر بررسی بفرمائید. بدین ترتیب از صلاحیت تایید نوع دانشگاه ها اطلاع خواهید یافت.

 از اینرو رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی در اسلواکی در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

تحصیل در در اسلواکی بدون هیچ شکی با ارزش است. اسلواکی دارای بسیاری از دانشگاه های کاملاً معتبر است. همچنین 4 دانشگاه در اسلواکی وجود دارد که با موفقیت در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. اسلواکی از اصول فرآیند بولونیا پیروی می کند. این دانشگاه سه سطح تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد: لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا. اسلواکی سابقه طولانی در تعالی دانشگاهی در آموزش عالی دارد. زندگی روزمره به عنوان یک دانشجوی بین المللی بسیار گران تر از بسیاری از کشورهای غربی دیگر در اروپا نیست. ادامه تحصیلات عالی فرصتی درخشان برای کسب در معرض دید بین المللی است. فارغ التحصیلان این کشور معمولاً در بازار کار در هر جامعه ای سرآمد هستند.

دولت اسلواکی از طریق وزارت آموزش و پرورش یک سری برنامه های بورسیه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همچنین تعداد زیادی فرصت های مالی دیگر را در سراسر دانشگاه های اسلواکی ارائه می دهد. با تحصیل در خارج از کشور در اسلواکی، نه تنها با دوستان خود آشنا خواهید شد، بلکه با کار پاره وقت، داوطلبانه یا کارآموزی، تماس های حرفه ای نیز ایجاد خواهید کرد. شما می توانید در اسلواکی به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

مزیت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلواکی

مزایای بیشتر تحصیل در اسلواکی را از طریق کارآموزی اراسموس کشف خواهید کرد. انواع فعالیت ها نحوه اجرای پروژه ها در دانشگاه های اسلواکی را مشخص می کند. شما می توانید از سال دوم تحصیل خود تا دوازده ماه در خارج از کشور تحصیل کنید. شما همچنین می توانید برای دریافت جایزه Erasmus+ برای پوشش تمام یا بخشی از هزینه های سفر و زندگی خود درخواست دهید. شما می توانید دو تا دوازده ماه را در یک کشور دیگر در یک دوره کارآموزی، کارآموزی یا کار سپری کنید. همچنین امکان دریافت کمک هزینه برای تامین هزینه های سفر و زندگی وجود دارد. اگر در حال حاضر مدرک لیسانس داشته باشید یا در سال آخر تحصیل هستید، می توانید برای مدرک کارشناسی ارشد مشترک اقدام کنید. به عنوان بخشی از تحصیلات خود، به سه کشور مختلف سفر خواهید کرد. رقابت بسته به فرصت می تواند وحشیانه باشد.

موفقیت تحصیلی شما نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، بنابراین از لحظه ای که پا به دانشگاه گذاشتید، تمام تلاش خود را برای بهبود آن انجام دهید. به احتمال زیاد فعالیت های داوطلبانه و فوق برنامه نیز مهم خواهند بود.Erasmus+ برنامه ای است که توسط اتحادیه اروپا توسعه یافته و اداره می شود که طیف وسیعی از فرصت ها را برای افراد از هر طبقه از جمله دانشجویان تامین می کند. ممکن است تعجب کنید وقتی به شما می گویم اسلواکی کشوری باورنکردنی مقرون به صرفه است. ممکن است فکر کنید که این یک دروغ است. فقط هزینه های تحصیل در اسلواکی بسیار گران است. در حالی که این کشور از یورو به عنوان پول ملی خود استفاده می کند، هزینه های روزانه به طور قابل توجهی کمتر از اروپای غربی است. این امر نه تنها هزینه تحصیل بلکه هزینه اقامت در کشور را نیز کاهش می دهد.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های اسلواکی می باشید:

سالنرخ پذیرش
202133%
202238%
202338%

مراحل تحصیل در اسلواکی

دوره ها و دانشگاه های اسلواکی را مرور کنید و بهترین تناسب خود را انتخاب کنید. معیارهای واجد شرایط بودن و مدارک مورد نیاز دانشگاه برای آن دوره خاص را بررسی کنید. در امتحانات مورد نیاز شرکت کنید و تمام مدارک را همانطور که ذکر شد جمع آوری کنید. فرم درخواست را پر کرده و همراه با سایر مدارک ارسال کنید. اگر دانشگاه شما درخواست شما را بپذیرد. پیشنهاد نامه صادر خواهد کرد. هنگامی که نامه پیشنهادی خود را دریافت کردید، برای ویزای دانشجویی خود آماده شوید. اگر درخواست ویزای شما تایید شد، چمدان های خود را ببندید و برای ادامه تحصیل به اسلواکی پرواز کنید.

در این مقاله مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی را بیان کردیم. با این حال همانگونه که در این مقاله اشاره شد، رتبه علمی دانشگاه های اسلواکی چندان معتبر نیست. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا در زمنیه مهاجرت و اقامت اسلواکی و سایر نقاط جهان شما را راهنمایی کنند.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اسلواکی

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اسلواکی مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • طول دوره تحصیل در دانشگاه های اسلواکی چقدر است؟ در اسلواکی طول دوره کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 3 سال می باشد.
  • مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی اسلواکی چیست؟ ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات، ارائه رزومه، ارائه مدارکی که نشان دهد فرد توانایی پرداخت شهریه هر ترم را دارا است و در نهایت تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • شرایط مدرک جهت کسب پذیرش در اسلواکی چگونه است؟ دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی این کشور را دارند باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه های اسلواکی چگونه است؟ دانشجویان برای پذیرش به دانشگاه های کشور اسلواکی بایستی به طور مستقیم به خود این دانشگاه درخواست پذیرش دهند، زیرا هر دانشگاه قوانین مختلفی برای پذیرش دارند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *