مهاجرت به کشور نروژ

تولد در نروژ

اخذ تابعیت از طریق تولد در نروژ برای تمامی افراد امکان پذیر نیست و تنها متقاضیانی که دارای شرایط خاص هستند می توانند اقدام به اخذ تابعیت کنند. به طور کلی، کسب پاسپورت کشور نروژ مزایای بسیار زیادی از جمله تحصیل رایگان و شهروندی را به همراه دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما عزیزان را نه تنها از مزایای کسب تابعیت، بلکه از شرایط کسب آن از طریق تولد، عوامل از دست دادن تابعیت و سایر موارد مرتبط آگاه خواهند ساخت. زندگی در این کشور با بالاترین استاندارد و بهترین کیفیت برای تمامی متقاضیان بین المللی امکان پذیر است.

درباره تولد در نروژ

بسیاری از افراد هنگام تولد در این کشور یا فرزندخواندگی یا هنگامی که والدین آنها دارای تابعیت این کشور می باشند. به طور خودکار تابعیت این کشور را کسب می کنند. لازم به ذکر است که همه کودکانی که در این کشور متولد می شوند. از این رو موفق به تولد در نروژ نمی شوند. کودکانی که در این کشور به دنیا آمده اند، اما 2 والد دارند که تابعیت کشورهای دیگر را دارا هستند، هنگام تولد نمی توانند اقدام به اخذ تابعیت از طریق تولد کنند. اگر یک فرزند از مادر یا پدر نروژی در 1 سپتامبر 2006 یا بعد از آن در این کشور متولد شده باشد، شهروند این کشور محسوب می شود. این امر بدون توجه به اینكه متقاضی در نروژ یا خارج از كشور متولد شده است. بدون توجه به اینكه والدین وی متأهل بوده اند یا نه، صدق می كند.

اگر فرد قبل از 1 سپتامبر 2006 در این کشور متولد شده باشد، در بدو تولد تابعیت نروژی را کسب می کند اگر شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • مادرت متقاضی نروژی باشد.
  • پدر متقاضی نروژی باشد و هنگام تولد با مادر ازدواج کرده باشد.
  • پدر متقاضی قبل از به دنیا آمدن وی از دنیا رفته باشد. اما تبعه نروژی بوده باشد. در زمان فوت با مادر ازدواج کرده باشد.

اگر پدر متقاضی نروژی باشد اما او با مادر متقاضی ازدواج نکرده باشد. متقاضی به طور خودکار تابعیت نروژ را کسب نخواهد کرد. با این حال، اگر متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد. از این رو می تواند به راحتی با درخواست اداری و تسلیم تابعیت خود، اقدام به اخذ تابعیت نروژ کند.

شرایط تولد در نروژ

اگر یکی از والدین فرزند هنگام تولد در این کشور شهروند این کشور باشد، کودک نیز هنگام تولد به طور خودکار شهروند نروژ می شود. متقاضیان برای فرزند خود درخواست اجازه اقامت کنند. از این رو می توانند از اداره پلیس درخواست پاسپورت نروژی برای کودک خود کنند. اگر از والدین کودک خواسته یا درخواست کرده باشند که کودک تابعیت کشور دیگری را دریافت کند، کودک تابعیت خود را از دست می دهد. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید.

رشد نرخ تولد در این کشور با توجه به نمودار زیر بدین شرح می باشد:

نرخ رشد تولد در نروژ

صرف نظر از محل تولد، كودك تابعیت نروژ را هنگام تولد به دست می آورد. اگر هر یك از والدین تابعیت این کشور را دارا باشند. اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد فقط برای کودکانی امکان پذیر بود که مادر آنها تابعیت نروژی داشت. اما با گذشت زمان هم اکنون فرزندانی که پدر نروژی دارند نیز موفق به تولد در نروژ براساس قانون ملیت می شوند. از اول سپتامبر 2006، کودک زیر 18 سال که توسط شهروندان نروژ متولد شده است. از این رو تابعیت این کشور را به طور خودکار به دست می آورد. کودکانی که در خارج از این کشور به دنیا می آیند، دولت با بررسی پرونده آنها تابعیت نروژی آنها را صادر می کند.

مزایای تولد در نروژ

اتباع و شهروندان این کشور می توانند در انتخابات ملی رأی دهند. پاسپورت نروژی را نیز دریافت کنند. گذرنامه نروژ یکی از بهترین گذرنامه های جهان برای سفر به کشورهای مختلف است. افرادی که پاسپورت کشور نروژ را کسب می کنند می توانند به اکثر نقاط دنیا بدون محدودیت سفر کنند. شهروندان نروژی از دسترسی بدون روادید یا مستقیم ویزا هنگام ورود به 173 کشور و سرزمین برخوردار هستند. کیفیت بالای زندگی و میزان درآمد بالا در کشور نروژ باعث شده اند تا این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا در بین مهاجران و مسافران بین المللی تبدیل شود. مهاجرت به نروژ در 2 دهه اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. از این رو جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

از دست دادن تابعیت کشور نروژ

شهروندان نروژی که از بدو تولد تابعیت را به دست می آورند. اما در نروژ کمتر از 2 سال در کشور نروژ اقامت داشته اند یا در کشورهای شورای نوردیک 7 سال اقامت داشته اند. از این رو باید قبل از سن 22 سالگی، تابعیت نروژ را حفظ کنند. متقاضیان ملزم به کنار گذاشتن شهروندان دیگر نیستند، بلکه موظف هستند روابط کافی با نروژ نشان دهند. معمولا مسافرت مکرر به نروژ یا 1 سال تحصیل در نروژ برای اثبات روابط کافی با نروژ پذیرفته می شود. در تاریخ 1 ژانویه 2019، افراد دارای تابعیت دوگانه هستند. همچنین می توانند در صورت محکوم شدن به جرایم جدی که منجر به 6 سال زندان می شود.

یک شهروند نروژی با اخذ تابعیت خارجی تابعیت نروژ را از دست نمی دهد. شهروندان نروژی سابق که تابعیت نروژ را قبل از این تاریخ از دست داده اند. ممکن است با درخواست تابعیت نروژ را دوباره بدست آورند. هموطنان محترم اگر مایل به کسب اطلاعات کافی از شرایط مهاجرت به این کشور، تولد در نروژ و یا تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج در این کشور پیشرفته می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *