مهاجرت به کشور جمهوری چک

اقامت جمهوری چک

اقامت جمهوری چک

شاید برای شما هم سوال باشد که اخذ اقامت جمهوری چک در سال 2023 به چه صورت امکان پذیر است. جمهوری چک یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. متقاضیانی که اقامت این کشور را دریافت می کنند، می توانند به کشور های حوزه شنگن به راحتی سفر کنند زیرا جمهوری چک عضو حوزه شنگن نیز می باشد. ممکن است در این زمینه سوالات بسیاری ذهن متقاضیان را به خود مشغول نموده باشد. سوالاتی چون:

  • شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به چه صورت می باشد؟
  • برای چه کسانی مناسب می باشد اقامت جمهوری چک دارای چه مزایا و معایبی است؟
  • آیا اقامت جمهوری چک برای هموطنان ایرانی مناسب است؟

در این گفتار تلاش شده است جواب بسیاری از سوالات مخاطبین داده شود. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه سوال با مشارین خبره این موسسه تماس حاصل نمایید.

اینفوگرافی اقامت جمهوری چک

درباره جمهوری چک

کشور چک دارای حکومتی از نوع جمهوری دارد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه شوروی بود که 26 سال پیش، در سال 1999 مستقل شد و از بخش چک اسلواکی خارج گردید و به جمهوری چک تبدیل شد. برنامه های مختلفی طی سال های اخیر برای این کشور در نظر گرفته شده که باعث توسعه و رشد بازرگانی و تجاری این کشور و همچنین پیشرفت اقتصادی آن خواهد شد. جمهوری چک دارای اقتصادی پیشرو می باشد. این کشور همواره به پشتوانه مناتبع انسانی خود گام های اقتصادی و استواری برمی دارد. لذا سرمایه گذاری در صنعت این کشور برای متقاضیان می تواند سودآور باشد.

لازم به ذکر است که برای آباد شدن این کشور و همچنین زیبا شدن آن برنامه های بسیار خاص و جداگانه ای در نظر گرفته شده که در سال های آینده جمهوری چک را به یکی از زیبا ترین کشور های قاره اروپا تبدیل خواهد کرد. جمهوری چک برای پیشرفت و پیشروی در زمینه های مختلف تلاش بسیاری کرده و این پروسه همچنان ادامه دارد. این کشور در زمینه های صنعتی، اقتصادی، آموزش و پرورش و دانشگاهی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

اخذ روادید جمهوری چک به 3 صورت می باشد:

نوع اقامتطول اقامتتمدید
کوتاه مدت3 ماهبدون مجوز تمدید
بلند مدتبیش از 3 ماهدارای مجوز تمدید
بلند مدت5 سالاخذ تابعیت

انواع اقامت جمهوری چک

ملیت و روابط خانوادگی با شهروندان اتحادیه اروپا جنبه های مهمی است که وضعیت اقامت یک خارجی بر اساس آن است. این دسته های شامل:

  • اتباع کشورهای ثالث (خارج از اتحادیه اروپا) با شرایط ویزا شامل ویزاهای کوتاه مدت (برای اقامت تا 90 روز)، ویزاهای طولانی مدت (برای اقامت بیش از 90 روز)، اقامت های طولانی مدت، به منظور انجام تجارت، کارت استخدام، به منظور زندگی مشترک یک خانواده در جمهوری چک و اقامت دائم
  • اتباع خارجی بدون نیاز به ویزا
  • شهروندان اتحادیه اروپا و اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا

ویزای کوتاه مدت جمهوری چک

آنها ویزاهایی هستند که برای یک یا چند ورود معتبر هستند و حق اقامت در قلمرو منطقه شنگن را برای مدت مشخص شده در آنها می دهند. طول اقامت بدون وقفه یا کل مدت اقامت متوالی در قلمرو منطقه شینگن نباید در هر دوره 180 روزه از 90 روز تجاوز کند. لازم است بین اهداف مختلف اقامت (مانند اشتغال، الحاق خانواده و غیره) تمایز قائل شد. ویزای کوتاه مدت جمهوری چک توسط سفارتخانه های ذیصلاح تصمیم گیری می شود. درخواست باید در سفارت چک در کشور مبدا یا در کشور دیگری که متقاضی اقامت طولانی مدت یا دائم دارد، ثبت شود. برخی از اتباع خارجی ممکن است برای این نوع ویزا در هر سفارت چک درخواست دهند.

درخواست باید شامل موارد زیر باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن
  • سند مسافرتی معتبر
  • عکس ها

اسناد پشتیبان:

  • مدارک حمایت کننده از هدف اقامت (مثلاً در مورد اشتغال، امکان ارائه مجوز اشتغال یا شماره مرجع درخواست برای صدور مجوز اشتغال وجود دارد)
  • اسناد مربوط به محل اقامت یا شواهدی مبنی بر منابع کافی برای اسکان
  • اسنادی که نشان می دهد متقاضی دارای امکانات کافی برای زندگی برای مدت اقامت در نظر گرفته شده و همچنین برای بازگشت است.
  • اطلاعاتی که به سفارت اجازه می دهد تا قصد متقاضی را برای خروج از قلمرو کشورهای عضو قبل از خاتمه ویزای درخواستی ارزیابی کند (مثلاً بلیط برگشت رزرو شده)
  • گواهی بیمه درمانی مسافرتی (نیازی به داشتن بیمه درمانی جامع نیست)
  • هنگام ثبت درخواست، ممکن است از متقاضی خواسته شود که بیومتریک (اثر انگشت) گرفته شود: این ممکن است در سفارتخانه‌هایی که به اصطلاح سیستم اطلاعات ویزا (VIS) در حال اجرا هستند، صدق کند.

تبدیل اقامت به تابعیت در چک از طریق تولد

در این راه اصطلاحی معروف می باشد که از اصل jus sanguinis برای تعیین صلاحیت تابعیت استفاده می کند، اصلی که در اروپا نیز معمول است. در اصل هر شخصی که از یک شهروند چک متولد شود، از بدو تولد یک شهروند چک به حساب می آید. اگر پدر بزرگ و مادر بزرگ وی نیز چکی باشند تابعیت به ایشان اعطاء می گردد و اینکه شخصی در جمهوری چک متولد شود یا جای دیگر موضوعیتی ندارد.

در مواردی که فقط پدر شهروند چک است و والدین نیز ازدواج نکرده اند، اثبات پدر بودن لازم است و والدین باید در اداره ثبت یا دادگاه با ارسال آزمایش DNA و تصمیم دادگاه در مورد پدر بودن کودک تصمیم گیری کنند. کودکان متولد جمهوری چک از والدین غیر چک تابعیت چک را کسب نمی کنند مگر اینکه والدین بی تابعیت باشند و حداقل یکی از والدین مقیم دائم جمهوری چک را داشته باشد.

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق تحصیل

تحصیل در جمهوری چک یکی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. دانشگاه های جمهوری چک به دلیل داشتن کیفیت بالا و روش های نوین تدریس، دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا و کشور های مختلف به خود جذب می کنند. دانشگاه های معتبر این کشور جزء دوازده دانشگاه برتر جهان در زمینه های مختلف می باشند که تقریبا چهل هزار دانشجو خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می باشند.

دانشگاه های نو و کهن بسیاری در کشور چک وجود دارند. دانشگاه چارلز از مطرح ترین دانشگاه های چک می باشد که در سه دانشکده و کمپس گوناگون این دانشگاه رشته های پزشکی ارائه می گردد. تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه چارلز از معدود رشته هایی است که در کشور چک قدمتی 7 قرن دارد.

دانشگاه های برتر و مطرح جمهوری چک به صورت زیر می باشد:

  • Technical University of Ostarva
  • Berno University of Technology
  • Czech Technical University
  • Charlos University
  • Masaryk University

هزینه تحصیل در جمهوری چک

شهریه در دانشگاه های چک باتوجه به شرایط متفاوت است:

شرایطمیزان شهریه به کرون چک
دانشگاه دولتیرایگان
دانشگاه غیر دولتیCZK25920 الی CZK103682
تحصیل به زبان چکیرایگان
تحصیل به زبان انگلیسی
CZK129603 به مبلغ شهریه اضافه می گردد.
تحصیل در رشته های پزشکیCZK259206 الی CZK311047

تحصیل و اعزام دانشجو به چک دارای ریز جزییات بسیاری ست. فلذا برای آگاهی از تمام جزییات به مقاله‌ تحصیل و اعزام دانشجو به چک مراجعه کنید.

دانشگاه های جمهوری چک

در کشور چک دانشگاه های بسیاری وجود دارند و اغلب این دانشگاه ها از اعتبار جهانی خوبی برخوردارند. سابقه تاسیس چندی از دانشگاه های آن به قرن ها پیش می رسد. برای مثال دانشگاه چارلز از قدیمی ترین دانشگاه ‌های این کشور است. رشته پزشکی نیز از رشته های کهنی ست که در این کشور از پیشینه خوبی برخوردار است. دانشگاه های چک به 2 نوع جدید و قدیم تقسیم می شوند. چندی از دانشگاه های چک در زیر قابل مشاهده اند:

  • دانشگاه فنی اوستراوا
  • دانشگاه علوم چک پراگ
  • دانشگاه چارلز در پراگ (دانشگاه چارلز)
  • دانشگاه فنی چک در پراگ
  • دانشگاه پالاکی اولوموک( Olomouc)
  • دانشگاه ماساریک در برنو
  • دانشگاه مندل برنو
  • دانشگاه اقتصاد

اهمیت بررسی دانشگاه های جمهوری چک در مشائل مختلفی می باشد. به عنوان مثال متقاضی برای شناخت دانشگاه مناسب برای رشته خود بایستی آن ها را بررسی نماید. تحصیل در دانشگاه های چک به متقاضیان امکانات متعددی می دهد که در هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان برای دریافت اقامت کشور چک می توانند در این کشور با حداقل سرمایه CZK1296032 (کرون) شرکت تاسیس کنند. سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور حداقل CZK1296032 (کرون) است. لازم به ذکر است که اقامت این کشور پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری یا تاسیس کمپانی صادر می شود. افرادی که به فکر سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی در کشور چک می باشند، نباید سوء پیشینه داشته باشند.

مزایای تاسیس شرکت جهت اقامت در جمهوری چک نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالکیت بدون نیاز به شریک
  • داشتن مجوز سفر برای رفتن به کشور های حوزه شنگن جهت کار، تجارت یا زندگی
  • امکان درخواست گذرنامه پس از گذشت 5 سال از دریافت مجوز اقامت
  • امکان دریافت روادید کشور های مختلف دنیا
  • بازگشایی حساب شخصی و کمپانی
  • استفاده از مارک تجاری اروپائی
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

یکی دیگر از راه های دریافت مجوز اقامت در جمهوری چک، ازدواج با فرد چکی تبار می باشد.

شاخص های سرمایه گذاری برای اقامت در چک

متقاضیان اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری، بایستی برای تامین امنیت سرمایه خود در این کشور اقدام به بررسی نمایند. چرا که امنیت سرمایه ضامن متقاضیان برای اقامت در چک می باشد. همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری بسته به امنیت سرمایه حاصل می شود. مقرون به صرفه بودن سرمایه گذاری در چک نیز با استفاده از بررسی شاخص ها سنجیده می شود. یکی از شاخص های مهم میزان تولید ناخالص داخلی در چک می باشد. میزان تولید ناخالص داخلی در چک ذیلا بررسی شده است:

میزان تولید ناخالص داخلی چک

آمار مهاجر در جمهوری چک

از سال 1990 میزان مهاجر در این کشور رو به افزایش است. شاخص جهانی صلح در سال 2021، جمهوری چک را به عنوان هشتمین مکان امن برای زندگی بر روی زمین رتبه بندی می کند. جمهوری چک که به عنوان پایتخت قلعه های جهان شناخته می شود، بیش از 2000 قلعه دارد. در حال حاضر حدود 500000 خارجی در جمهوری چک زندگی می کنند. در این نمودار به بررسی آمار مهاجر از سال 1990 الی 2015 پرداخته می شود.

 

جمعیت مهاجر در جمهوری چک

ازدواج در جمهوری چک

دریافت اقامت از طریق ازدواج در جمهوری چک همانند سایر کشور های جهان و اروپا ممکن می باشد. در صورت ازدواج یک فرد خارجی با یک فرد که شهروند چک می باشد، این امر امکان پذیر می باشد. شرایط لازم برای دریافت اقامت جمهوری چک از طریق ازدواج:

  • اثبات کردن واقعی بودن ازدواج با ارائه مدارک لازم
  • زندگی مشترک شش ساله به همسر خود
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات توان مالی
  • اثبات حقیقی بودن ازدواج از طریق ارائه مدارک به سفارت

فرد خارجی که با شهروند چکی ازدواج می کند، از شرایط شهروندی جمهوری چک و مزایای آن بهره مند می شود. اما برای انجام این کار کسب آگاهی لازم و اطلاعات کافی بسیار مهم می باشد.

تبدیل اقامت به تابعیت در چک از طریق عضویت خانواده

شرایط اخذ اجازه اقامت دائم برای هر یک از شهروندان اتحادیه اروپا و سایر شهروندان اتحادیه اروپا که عضو خانواده یک شهروند دیگر اتحادیه اروپا هستند متفاوت است. روش های متفاوتی برای این امر وجود دارد که یکی از آن ها بدین صورت می باشد که یک شهروند اتحادیه اروپا، می تواند پس از 5 سال اقامت مداوم در جمهوری چک، درخواست مجوز دائمی داشته باشد. برای ادامه روند، علاوه بر اقامت مداوم، باید برخی از الزامات مانند اثبات محل اقامت، سند سفر و غیره را نیز مورد نیاز است.

راه دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که فرد می تواند با 2 سال اقامت موقت مداوم در جمهوری چک به عنوان عضو خانواده یکی دیگر از شهروندان اتحادیه اروپا پس از 2 سال اقامت موقت در جمهوری چک، درخواست اقامت دائم داشته باشید. در حالت دیگری که از طریق عضویت خانوادگی لازم است حداقل به مدت یک سال عضو یکی از اعضای خانواده باشید که باید این خانواده که قیومیت شما را به قبول می کنند اقامت دائم کشور چک را داشته باشد. از این طرق در این روش فرد می تواند اقامت دائم چک را به دست آورده و بعد 3 تا 5 سال برای اخذ تابعیت کشور چک اقدام نماید.

اقامت جمهوری چک از طریق کار

افرادی که قصد اخذ اقامت جمهوری چک از طریق کار را دارند، بایستی از طرف کمپانی های معتبر و یا کارفرما دعوت نامه کاری دریافت کنند. یعنی از آن ها پیشنهاد کاری داشته باشند. دریافت دعوت نامه و پیشنهاد کاری از کمپانی های معتبر و کارفرمای چکی نیاز به داشتن مهارت و استعداد و انجام یک کار به خصوص دارد. متقاضیان باید کار مشخصی را بلد باشند که نیروی کار در آن رشته در اروپا پیدا نشود.

پیشنهاد کاری به متقاضیان خارجی در صورتی ارسال می شود که پس از پخش آگهی در اروپا و جمهوری چک، نیروی کار مورد نیاز موجود نباشد؛ در این صورت کارفرما قادر است تا دعوت نامه را برای متقاضی خارجی ارسال کند. این قانون در کل اروپا وجود دارد و شهروندان اروپای جهت جذب نیروی کار اولویت می باشند. جهت اطلاع از شرایط کار در چک، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

اقامت جمهوری چک از طریق کار

شرایط پیشنهاد کاری از کارفرمایی در چک

برای دریافت پیشنهاد کاری از کمپانی های معتبر در جمهوری چک بایستی فرد متقاضی دارای شرایطی باشد که در ادامه به آن ها اشاره می شود. این شرایط از این قرار است:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • اثبات توان مالی
  • داشتن شرایط لازم برای استخدام در آن رشته یا صنف
  • ارائه اهداف نامه منطقی
  • آگهی کردن شغل مورد نظر در اروپا
  • افرادی که قصد کار در جمهوری چک را دارند باید قبل از ورود به این کشور تمامی مراحل را گذرانده و آماده کار باشند.

اما این موضوع استثنا نیز دارد که به صورت زیر می باشد :

  • دانشجویان فارغ التحصیل شده در چک
  • دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما به صورت تصادفی در کشور چک
  • تسلیم شدن برای کار در چک از طریق سایت های اینترنتی
  • تسلیم شدن به نمایندگی های کشور چک جهت کار
  • ارسال تقاضا از طریق پست از داخل کشور
  • تحویل تقاضا به اداره های مربوطه

مزایای اقامت کاری در چک

اقامت در چک از طریق کار می تواند متقاضیان را به مزایای بسیاری رساند. کار در این کشور در شرایط مطلوب بوده و سطح رفاه مردم چک نیز به بدین صورت مطلوب می باشد. متقاضیان کار در چک پس از اخذ ویزا می توانند به چک مهاجرت کرده و پس از اسکان اقدام به کار نمایند. برخی از مزایای متعدد کار در چک عبارتند از:

  • حقوق ماهیانه مطلوب
  • رفاه مطلوب
  • هزینه های نسبی پایین برای زندگی
  • امکان اقامت دائم
  • امکان بهره مندی از خدمات سیستم های پرداخت بین المللی

مدارک لازم برای اخذ اقامت کاری چک

مدارک لازم برای اخذ اقامت کاری جمهوری چک عبارتست از:

  • داشتن گذرنامه معتبر
  • داشتن پیشنهاد کاری از سوی شرکت یا کارفرما معتبر
  • کپی پاسپورت
  • کپی فیش پرداخت هزینه تقاضا

افرادی که می خواهند برای خانواده خود مجوز اقامت بگیرند، تنها تا پایان مدت اعتبار مجوز کار خود مهلت دارند. در اکثر مواقع، کشور های اروپایی و چک نیازی به نیروی کار خارجی ندارند. اما موارد خاصی نیز وجود دارد. مثلا دانشجویان یا افرادی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند می توانند به صورت هفته ای 30 ساعت، مشغول به کار در اروپا یا جمهوری چک شوند. مهاجرت به کشور های مختلف دارای سختی و مزایای مختلف می باشد. مهاجران بایستی با برنامه ریزی درست، راه خود را انتخاب کنند تا با مشکلات متفاوت مواجهه نشوند. توصیه های مهم در خصوص مهاجرت کاری به چک عبارتند از:

در خصوص مهاجرت کاری به جمهوری چک

 

نحوه درخواست اقامت در جمهوری چک

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند درخواست اقامت در جمهوری چک بسیار ساده است. زیرا اداره مهاجرت جمهوری چک، قوانین اقامتی پیچیده ای را برای متقاضیان در نظر نمی گیرند. به طور کلی برای دریافت مجوز اقامت در جمهوری چک، ابتدا باید از سفارت چک در کشور خود برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید. سپس سفارت جمهوری چک درخواست شما را به وزارت کشور ارسال می کند. تا تصمیم نهایی را در خصوص اعطای مجوز اقامت شما اتخاذ کنند. به طور کلی، پس از ورود به جمهوری چک با ویزای طولانی مدت، برای اجازه اقامت این کشور در دفتر محلی درخواست دهید. البته لازم به ذکر است که، هنگام درخواست برای مجوز اقامت در جمهوری چک، زمان رسیدگی معمولا 3 ماه می باشد. همچنین بسته به مورد متقاضیان، زمان تمدید می توان به 4 ماه نیز برسد.

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، هنگام درخواست مجوز اقامت در جمهوری چک باید اسناد و مدارکی را نیز ارائه دهید. که این اسناد و مدارک عبارت اند از:

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست مجوز اقامتتوضیحات
پاسپورت معتبرارائه گذرنامه معتبر حداقل 3 ماهه از تاریخ برگشت که باید حاوی دو صفحه خالی باشد.
فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست اقامت در جمهوری چک را تکمیل کرده و در آخر امضا کنند.
عکس هویتیارائه یک قطعه عکس هویتی در اندازه پاسپورت که در 6 ماه اخیر گرفته شده است.
محل اقامتارائه اسنادی دال بر محل اقامت شما در جمهوری چک
اثبات تمکن مالیارائه مدارکی مبنی بر اینکه شما از نظر مالی با ثبات هستید و می توانید حین اقامت در جمهوری چک هزینه های خود را تامین کنید.
بیمه معتبر سلامتارائه مدارکی دال بر داشتن بیمه درمانی معتبر در جمهوری چک با پوشش مبلغ CZK19000 (کرون چک)

چالش های اساسی اقامت در جمهوری چک

در کنار مزایای بی شماری که اقامت در جمهوری چک برای مهاجران به همراه دارد، این کشور دارای چالش های محدودی نیز می باشد. از مهمترین چالش های اقامت در جمهوری چک می توان به هزینه های بالای محل های اقامت در این کشور اشاره کرد. به طور مثال، اقامتگاهی که به طور خاص برای اتباع خارجی تبلیغ می شود معمولا گرانتر از اقامتگاه هایی است که برای افراد بومی در نظر گرفته می شود. امنیت پایین در جمهوری چک نیز، از مهمترین چالش های این کشور برای افرادی است که به دنبال اقامت در جمهوری چک هستند. تمامی اتباع خارجی که در خیاببان های شلوغ این کشور در حال قدم زدن هستند، باید مراقب جیب برهای محلی باشند.

در انتها، در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامت در جمهوری چک را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامت در جمهوری چک را طی سال های اخیر

برای کسب اطلاعات لازم می توانید با مشاورین و وکلای درجه یک و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. مشاورین این موسسه معتبر حقوقی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز و گرامی می باشند.

سوالات متداول در باب اقامت کشور چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اقامت کشور چک می باشیم:

  • از چه طرقی می توان اقامت کشور چک را اخذ کرد؟ برای اخذ اقامت این کشور می توان از راه هایی همچون، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج و در نهایت پناهندگی اقدام کرد.
  • به چه منظور بایستی ویزاهای بلند مدت کشور چک را دریافت کرد؟ اخذ ویزاهای بلند مدت کشور چک می تواند به دلایل مختلف باشد، از جمله این دلایل می توان به درخواست برای اشتغال، کسب و کار و یا پیوست به خانواده باشد.
  • چگونه ویزای بلند مدت کشور چک را دریافت کنیم؟ هر فردی با داشتن یک سری شرایط می تواند اقامت بلند مدت کشور چک را دریافت کند، بهترین روش به منظور اخذ اقامت بلند مدت این کشور شاید داشتن یک درخواست کاری از این کشور باشد.
  • ویزای تحصیلی کشور چک را چگونه می توان اخذ کرد؟ ویزای تحصیلی نیز یکی از راه های اخذ اقامت بلند مدت کشور چک می باشد. این نوع ویزا از جمله ویزاهایی است که در نهایت می تواند منجر به اقامت دائم این کشور نیز بشود. در واقع اگر فرد بتواند بعد از تحصیل مشغول به کار شود می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت جمهوری چک

  1. سامان گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون. من یکی دوماهی هست که درباره مهاجرت به جمهوری چک تحقیق می کنم. البته ایتالیا هم مد نظرم هست و نمیدونم کدوم کشور برای من و شرایطم بهتره؟ اگر ممکنه کمی کمک کنید. من 27 ساله و کارشناس عمران هستم آیا می تونم از طریق کار اقامت چک رو بگیرم؟ و برای اقامت حتما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشم؟ برای این مساله شما راه حلی دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *