مهاجرت تحصیلی ترکیه

آزمون اختصاصی برای ورود به رشته پزشکی در کشور ترکیه (YOS)

آزمون اختصاصی برای ورود به رشته پزشکی در کشور ترکیه (YOS)

آزمون اختصاصی برای ورود به رشته پزشکی در کشور ترکیه (YOS) امتحانی است مختص دانشجویان خارجی و به خصوص ایرانیان یا ترکیه ای خارج می باشد. اکثر متقاضیان بین المللی به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران جویای تحصیل در این کشور می باشند. همچنین تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های عالی رتبه اتفاق خواهد افتاد. از این رو دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها و یا اشتغال زایی را خواهند داشت. کارشناسان و مشاورین ما با کسب سال ها تجربه در خصوص اعزام دانشجو به این کشور آماده خدمت رسانی به شما به صورت تلفنی و حضوری خواهند بود.

معرفی آزمون اختصاصی برای ورود به رشته در کشور ترکیه (YOS)

آزمون YÖS آزمون پذیرش برای دانشجویان خارجی است که دارای مدرک تحصیلات متوسطه هستند که مایل به ثبت نام در دانشگاه های این کشور هستند. در سال 1981، وزارت آموزش عالی این کشور مقرر کرد که دانشجویان خارجی که مایل به ثبت نام در دانشگاه های این کشور هستند باید در آزمون YÖS شرکت کنند تا بتوانند در دانشگاه های ترکیه که اولین دوره در سال 1981 در آن برگزار شد، تحت نظارت وزارت این کشور شرکت کنند. آموزش عالی و تحت نظارت این وزارتخانه تا سال 2010 ادامه یافت.

همان طور که در سال 2011، وزارت آموزش عالی ترکیه تصمیم گرفت نظارت بر این آزمون را به خود دانشگاه های این کشور واگذار کند، به طوری که هر دانشگاه آزمون YÖS خود را سازماندهی کند و تعداد آزمون ها را تعیین کند. گواهی مدرسه فقط به دانش آموز اولویت، اولویت و فرصتی بیش از دیگران می دهد، در صورتی که او در یکی از امتحانات، براساس درصد نمرات دبیرستان و مدارکی که در امتحان گرفته است، گواهی ارائه کند.

آزمون YÖS شامل 3 تست اساسی است که عبارتند از:

3 تست اساسی یوس در ترکیهبرخی از دانشگاه ها ممکن است در آزمون زبان ترکی در همان آزمون شرکت کنند که در این زمان دانشجو هنگام ثبت نام در دانشگاه از آزمون زبان ترکی معاف می شود.

توضیح شرایط ثبت نام آزمون ورودی پزشکی تركيه YOS

در ابتدا فرم ثبت نام مربوطه را کامل می کنید. در مرحله بعد عکس دیجیتال مختص به خود را در بخش مورد نظر را آپلود می نمایید. پس از سپری کردن این مراحل شماره فرم ثبت نام شما از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. پس از طی این مراحل هزینه آزمون مورد نظر را از سامانه یک حساب بانکی آموزشی از راه دور و به صورت فعال به حساب پرسنل آموزشی IU واریز فرمایید. قبل از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام شماره فرم اختصاصی خود را دریافت نمایید.

به سیستم وارد شوید و رسید صادره از بانک را بارگذاری نمایید. در عین حال عکسی از صفح پاسپورت خود که در برگیرنده اطلاعات مربوط به هویت شما می باشد بارگذاری نمایید. وقت هزینه ثبت نام شما به حساب بانک مورد نظر انتقال یافت. مکانی که شما در آن در آزمون قصد شرکت دارید قطعا مشخص شد. شما می توانید گواهی ثبت نام در آزمون خود را اخذ نمایید مکانی که حوزه امتحانی شما را نشان می دهد. بر روی این گواهی ثبت نام در آزمون درج شده است.

توضیح شرایط ثبت نام آزمون ورودی پزشکی تركيه YOS

 YOS قواعد آزمون ورودی پزشكی تركيه

این آزمون مختص دانشجویان خارجی یا ترکیه ای خارج از کشور که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می باشند، خواهد بود. محل برگذاری این آزمون دانشگاه استانبول می باشد. نتیجه پایانی این آزمون برای ثبت نام در بخش دانشجویان خارجی یا خارج از کشور دانشگاه استانبول (İU) کاربرد دارد. بدین ترتیب دانشگاه استانبول حوزه برگزار کننده این آزمون می باشد. برای برگذاری آزمون های İÜYÖS که حوزه برگذاری ان ازمون خارج از ترکیه می باشد. تاریخ و زمان برگزاری در تقویم İÜYÖS گنجانده شده است. آزمون İÜYÖS در تمام مراکز آزمون به صورت همزمان برگزار می شود.

گواهی آزمون İÜYÖS زبان تحصیل و ارتباط با دانشگاه استانبول به 2 صورت ترکی یا انگلیسی می باشد. بعد از اینکه فرم ثبت نام پر شود ، به صورت سیستماتیک و به صورت آنلاین کد و شماره فرم مخصوص تکمیل شده را به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. شما هزینه ثبت نام آزمون را بایستی در مدت زمانی معین که دارید به حساب İU واریز نمایید. شماره فرم مورد نظر خود را در رسید بانکی یادداشت نمایید. تحصیل در ترکیه به صورت کاملا شفاف در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه ثبت نام آزمون YOS ترکیه

هزینه ثبت نام پرداخت شده توسط متقاضی عودت داده نمی شود. بدین ترتیب نمی توان جهت حضور در آزمون های سال بعدی مورد استفاده قرار گیرد. اگر هزینه شرکت در آزمون پرداخت نشده باشد، فرم ثبت نام اعتبار نخواهد داشت. هزینه پرداخت شده توسط متقاضیانی که با وجود پرداخت هزینه از ثبت نام صرف نظر می کنند. اشخاصی که بیشتر از یک بار هزینه را پرداخت می کنند. اشخاصی که فرم ثبت نام آنها اعتبار ندارد، قادر به شرکت در آزمون نمی باشند. متقاضیانی که در جلسه آزمون قبول نمی شوند یا از جلسه شرکت در آزمون اخراج می گردند، برگه های آزمون این افراد اعتبار ندارد

قوانین مدون شده در این راهنما این امکان و احتمال را دارد که پس از نشر و ارائه این قوانین از نظر مسئولان تصمیم گیرنده دانشگاه، دفتر آموزش عالی نظام آموزشی ترکیه در دانشگاه دچار تغییراتی شوند. ویزای تحصیلی ترکیه یکی از مهم ترین مدارک جهت تحصیل در این کشور خواهد بود. جهت کسب اطلاعات دقیق و تکمیلی و به روز می توانید با راه های ارتباطی ما که در قسمت پایین سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قید شده تماس گرفته و کسب اطلاعات کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *