مهاجرت به کشور بلژیک

پناهندگی در بلژیک

پناهندگی در بلژیک

بسیاری از افراد امروزه شرایط سختی را در کشور خود پشت سر می گذارند، از این رو جهت مهاجرت به ناچار روی به پناهندگی در بلژیک می آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص پناهندگی خدماتی ارائه نمی دهد. این مقاله تنها در جهت ارائه اطلاعاتی در خصوص پناهندگی به این کشور می باشد.

مسیر رسیدن به کشور مورد نظر دشوار است. لذا طبیعی است که اقدام برای پذیرش پناهندگی امری خطرناک است. از این رو می تواند منجر به از دست دادن جان فرد نیز بشود. بر اساس قوانین بین المللی در ارتباط با موضوع پناهندگی، فردی می تواند تقاضاء پناهندگی کند که خطری متقاضی را تهدید کند. همچنین ترس از حضور در کشور مبدا خود داشته باشد. این ترس می تواند ریشه در فرهنگ قومی و قبیله ای، مذهبی و یا سیاسی باشد.

شرایط پناهندگی در بلژیک

اگر یکی از دلایل بالا را در اختیار دارید و پرونده پزشکی ندارید، می توانید به یک طریق مشخص خود را به خاک بلژیک برسانید. سپس بایستی در اداره اتباع بیگانه تقاضاء پناهندگی خود را ثبت کنید. در صورتی که نمی توانید به صورت قانونی وارد خاک بلژیک شوید باید در مرز این کشور تقاضاء خود را به ثبت برسانید. در صورتی که به صورت غیرقانونی وارد خاک بلژیک شدید، در یک کمپ پناهندگی و یا زندان باید این روند را انجام دهید.

پس از ثبت تقاضا اثر انگشت شما ثبت می شود تا پرونده احتمالی دیگر تقاضاء شما در رابطه با پناهندگی ثبت شود. پس از ثبت درخواست شما، یک پرسشنامه در اختیار شما قرار می گیرد. از این رو باید به صورت کامل و دقیق موارد درخواستی را تکمیل کنید. پرسشنامه شما در کشور بلژیک به زبان هلندی و یا فرانسوی خواهد بود. در صورتی که به زبان ها تسلط ندارید، یک مترجم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از تکمیل پرسشنامه از طرف شما، براساس مندرجات درون آن یک فرد بی طرف برای مصاحبه با شما انتخاب خواهد شد. تنها رابط میان شما و مامور اداره مهاجرت است که پرونده شما را بررسی خواهد.

معایب مهاجرت از طریق مهاجرت غیر قانونی بلژیک

کما اینکه با هیچ عنوان مسیر پناهندگی را به شما جهت مهاجرت توصیه نمی کنیم. حتما برای شما مسیری مطمئن و قطعی مهاجرتی را در نظر گرفته ایم. از این رو می توانيد با مشاورین ارشد موسسه تماس گرفته و آخرین اطلاعات مهاجرتی را بهره مند شوید. پس از انجام مصاحبه با توجه به شرایط شما، سن، جنسیت و در صورت داشتن فرزند شرایط آن ها، مشخص می شود که شما در کدام کمپ باید حضور داشته باشید. این اختیار را دارید که حضور در آن کمپ را نپذیرید.

اما باید توجه داشته باشید که در صورت عدم پذیرش حضور در کمپ از هیچ گونه کمک هزینه ای بهره نخواهید بود. کمپ های پناهندگی دارای رستوران هایی هستند که 3 وعده به شما غذا خواهند داد. در این رستوران ها گاها با توجه به اعتقادات مذهبی برخی از پناهجویان، شرایط خاص نیز در نظر گرفته می شود. جهت مهاجرت به بلژیک و کسب اطلاعات دقیق مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

معایب مهاجرت از طریق پناهندگی بلژیک

درخواست برای حمایت بین المللی در بلژیک

متقاضیان حمایت بین المللی باید مراحل مختلفی از ارائه درخواست تا تصمیم نهایی را طی کنند. به این رویه حفاظت بین المللی می گویند. دولت این کشور به بررسی این موضوع می پردازد که آیا فرد خارجی معیارهای تعریف شده در کنوانسیون ژنو 1951 در مورد وضعیت پناهندگان را دارد یا خیر. این کشور با امضای این کنوانسیون متعهد شد از پناهندگان در خاک خود محافظت کند. متقاضیان حمایت بین المللی که به عنوان پناهنده شناخته می شوند، مجوز اقامت برای مدت نامحدود دریافت می کنند.

در این کشور، متقاضیان حمایت بین المللی حق دریافت کمک مالی ندارند. حق کمک مادی پس از ارائه درخواست حمایت بین المللی اعمال می شود و در پایان مراحل منقضی می شود. متقاضیان حمایت بین المللی موظف به ماندن در ساختار پذیرش اختصاص داده شده به آنها نیستند. اگرچه، اکثریت آن ها این کار را انجام می دهند. پذیرایی در یک ساختار پذیرش باز سازماندهی می شود که توسط فداسیل یا یکی از شرکای آن مدیریت می شود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در بلژیک می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درخواست پناهندگی توسط کمیسر کل پناهندگان و افراد بدون تابعیت (CGRS) بررسی می شود. در طی مصاحبه با یک کارمند CGRS به متقاضی حمایت بین المللی این فرصت داده می شود تا داستان خود را بگوید و دلایل درخواست خود را مشخص کند. سپس، CGRS اعتبار و صحت اظهارات متقاضی را بررسی می کند و به متقاضی اجازه می دهد تا وضعیت پناهندگی یا حمایت فرعی را دریافت کند.

پاسخ نهایی برای مهاجرت از طریق پناهندگی به بلژیک 

پس از گذراندن مدتی در کمپ سرانجام پاسخ نهایی شما به آدرسی که در آن سکونت دارید ارسال می شود. در صورتی که پاسخ شما مثبت باشد، برای شما نامه دیگری ارسال می شود. از شما می خواهد تا بار دیگر مشخصات کامل خود را ارسال کنید. پس از ارسال نهایی مشخصات خود شما کارت شهروندی دریافت خواهید کرد. اجازه کار در این کشور را نیز خواهید یافت. کمک های مالی شما به طور کامل لغو خواهد شد. در نظر داشته باشید جهت کار در بلژیک نیازمند ویزای کار این کشور می باشید.

در صورتی که به شما پاسخ منفی داده شود، شما باید به کشور خود برگردید. کشور بلژیک به شما زمان معینی خواهد داد تا در طی آن مدت به کشور خود برگردید. در طول این مدت نیز کلیه کمک هزینه های شما لغو خواهد شد. در صورتی که به کشور خود برنگردید، بلژیک با کمک کشورهای اروپایی دیگر شما را از خاک اروپا بیرون خواهد کرد. البته شما اجازه اعتراض به حکم صادره را دارید. البته این یک پروسه زمانبر است. جهت کسب اطلاعات دقیق مهاجرتی لطفا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات متداول در باب پناهندگی در بلژیک

در این بخش از مقاله در خصوص پناهندگی در بلژیک سوالات مهم شما را پاسخ خواهیم داد:

  • راه های پناهندگی در بلژیک چیست؟  بر اساس قوانین بین المللی در ارتباط با موضوع پناهندگی، فردی می تواند تقاضاء پناهندگی کند که خطری متقاضی را تهدید کند. همچنین ترس از حضور در کشور مبدا خود داشته باشد. این ترس می تواند ریشه در فرهنگ قومی و قبیله ای، مذهبی و یا سیاسی باشد.
  • درخواست پناهندگی بلژیک را چگونه ارائه دهیم؟ در صورتی که نمی توانید به صورت قانونی وارد خاک بلژیک شوید باید در مرز این کشور تقاضاء خود را به ثبت برسانید. در صورتی که به صورت غیرقانونی وارد خاک بلژیک شدید، در یک کمپ پناهندگی و یا زندان باید این روند را انجام دهید.
  • نحوه بررسی درخواست پناهندگی در بلژک به چه شکل است؟ درخواست پناهندگی توسط کمیسر کل پناهندگان و افراد بدون تابعیت CGRS  بررسی می شود. در طی مصاحبه با یک کارمند CGRS به متقاضی حمایت بین المللی این فرصت داده می شود تا داستان خود را بگوید و دلایل درخواست خود را مشخص کند. سپس، CGRS اعتبار و صحت اظهارات متقاضی را بررسی می کند و به متقاضی اجازه می دهد تا وضعیت پناهندگی یا حمایت فرعی را دریافت کند.
  • شرایط کمپ پناهندگی در بلژیک چیست؟ پس از انجام مصاحبه با توجه به شرایط شما، سن، جنسیت و در صورت داشتن فرزند شرایط آن ها، مشخص می شود که شما در کدام کمپ باید حضور داشته باشید. این اختیار را دارید که حضور در آن کمپ را نپذیرید. کمپ های پناهندگی دارای رستوران هایی هستند که 3 وعده به شما غذا خواهند داد. در این رستوران ها گاها با توجه به اعتقادات مذهبی برخی از پناهجویان، شرایط خاص نیز در نظر گرفته می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *